Miehesi "mitättömät" ärsyttävät tavat?
Eli listata asioita, jotka ärsyttää miehessäsi, mutta ovat niin mitättömiä ettet halua nipottaa niistä. :D
Mulle tuli mieleen pari juttua..
- Ottaa suihkuun mennessä kaapista minkä sattuu pyyhkeen. Siis se kun kuitenkin jätetään vessan naulaan, niin olisihan se kiva että kaikki pyyhkeet olisi samaa sävyä tai muuten mätsäisivät, myös käsipyyhkeisiin! :D
- Mielestäni kummia tapoja siivota tai tehdä ruokaa. Tekis mieli mennä neuvomaan miten MINÄ aina teen, mutta en alennu moiseen. Tiedän, että se on todella ärsyttävää!
Kommentit (146)
Voi luoja näitä miehiä:D omassa miehessä paljon samaa.
Ensimmäisenä tulee mieleen nenän kaivaminen. Mies kaivaa nenää ainakin kymmenen kertaa päivässä. Muutaman kerran jaksan siitä huomauttaa kunnes turhaudun. Vastaukseksi saan aina "en mä kaiva, nenää vaan kutittaa". huoh..
Lista jatkuu vielä
-Tavarat jätetään mihin sattuu.. ärsyttävintä on löytää aamulla eiliset käytetyt likaset vaatteet (yleensä sukat ja bokserit) jostain mihin ne eivät todellakaan kuulu. viimeksi sukat taisi löytyä tietokonepöydältä ja bokserit vuorostaan ruokapöydän alta koirankarvojen ja pölypallojen seasta:D Aamuni alkaa siis miehen jälkiä siivotessa.
- Kaapin ovet. Hämmästyin luettuani keskustelua kuinka tavallista se miesten keskuudessa oikein on. Mistä tämä johtuu?
- Lisäksi mies on tosi laiska siivoamaan ilman kehotuksia. Ollaan sovittu että kumpikin hoitaa päivittäin kotiaskareita, mutta jostain syystä tämä mieheltä unohtuu kovin usein. Vapaapäivinään mies puunaa kodin siistiksi ennenkuin ehdin saapua kotiin. Tästä muistankin kiittää miestä:)
-Kun miehellä on joku tavara hukassa mies huutaa "mihin sä sen oot laittanut?!" tai "ootsä senkin nyt heittänyt pois" , ennen kuin on edes katsonut tavaran oikeasta paikasta. Ja viiden sekunnin päästä kuuluu huuto "löyty!".
Ehkä se bepanthen rasva löytyisikin sieltä lääkekaapista eikä ruokapöydältä mihin sä kulta sen eilen illalla jätit.
- Johdonpätkät. Siis meillä on varastossa muovikassillinen erillaisia, eri laitteiden, vanhojen, uusien, poisheitettyjen kapistuksien johtoja joita mies ei voi tai raaski heittää pois. Viime muuton yhteydessä mies joutui muutamasta johdostaan luopumaan kun raukka ei enään edes muistanut mihinkä johto oli edes tarkoitettu:D Aina käysään sama keskustelu kuinka tälläkin voi joskus olla käyttöä.
Hautokoot johtokassiaan varastossa kunhan ei tänne asuntoon sitä tuo;)
-Ah vielä yksi! Miehen piheys tietyissä asioissa on hämmentävää. Kauhistellaan esimerkiksi luomu naudan jauhelihan hintaa. Mutta Hesburgeriin voi mennä syömään tuosta noin vain. Tai herkkuja voi ostaa monta kertaa viikossa ja yhteen kertaan menee helposti 5€.
Tai pleikkariin ja uuteen kännyykkään saatetaan laittaa rahaa palamaan, mutta kun tulee puhe uuden sängyn ostosta (vanha 15v vanha ja miehen selkä mennyt pariin otteeseen todella jumiin) miehen rahahanat menevät kiinni ja pihistely alkakoon... :D
Tuossa nyt jotakin ;) Kiitos tästä avautumisesta se oli terapeuttista.
Mikron "sammuttaminen" niin, että vetäisee luukun auki, vaikka aikaa on vielä jäljellä. Tästä olen kyllä motkottanut, mutta enää en (aina) jaksa... Pelkään, että mikro hajoaa tuolla tyylillä.
Teepussin jättäminen kuivettumaan mukiin tiskipöydälle.
Ei osallistu kotitöihin pyytämättä. Nukkuu päiväunet, jotka helposti venyvät 2-3 tuntiin. Tänään yhdistyi oikein kunnolla nämä ärsyttävät tavat: tulen mattopyykiltä ja mies on nukkumassa sohvalka. Herätän ja sanon, että pitäisi alkaa siivota. Mies vain ilmoittaa "okei.. Hei muuten, Pena tulee meille tänään yöksi, kun ei saanut yöpaikkaa reissutyöpaikkakunnaltaan". Noh, minä ärsyyntyneenä alan laittaa paikkoja kuntoon ja tämä ihana miehenä kuorsaa kuin pikkupossu sohvalka haisevat hikisukat jalassaan. Ei herännyt edes, kun imuroin 5 cm päästä hänestä.... Murr!
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 22:41"]
Syö lähes joka ilta jätskiä pienimmällä mahdollisella lusikalla mitä talosta löytyy. Kääntää lusikan suussaan kun vetäisee jätskin lusikan pesästä kitusiinsa.
[/quote]
Mun mies haluaa aina syödä jätskin sellaisella pitkähkövartisella pienipesäisellä lattelusikalla. Näyttää tosi neidiltä kun pienestä kiposta ottaa sillä jätskiä kun otteesta tulee automaattisesti sellainen pikkurilli pystyssä-tyylinen.
minunkin mies jättää aina kaapinovet (kylppärissä, keittiössä...) auki! olen luullut, että on ainoa laatuaan. hän ei edes ole suomalainen :D mistä on oppinut? ;)
Laittaa tyhjentämänsä elintarvikepakkaukset takaisin jääkaappiin roskiksen sijaan. En vaan tajua?! :D Itse sitten kaivelen onnessani niitä ja petyn kun sisällä ei olekaan mitään.
Suihkun jälkeen oleskelee pyyhe päällä tuntikausia, kunnes jättää sen kosteana ja ällönä myttynä lojumaan ettei se vahingossakaan kuivu.
Sormisyömisten jälkeen imee sormensa "puhtaiksi" huolellisesti maiskutellen. Hyiii!
Rapsuttelee kotona pallejaan ja nuuhkaisee sormia sen jälkeen.
Käyttää joskus liian suuria pierualkkareita jotka valuvat aina puolitankoon ja jäävät siihen
Unissaan kahmii minut välillä tiukasti kainaloonsa niin, etten saa kunnolla henkeä ja joudun riuhtomaan ja painimaan päästäkseni väljempään, on vielä hirveän sikeäuninen eikä edes havahdu kamppailuuni ollenkaan.
Kun on kiire johonkin ja teemme lähtöä kotona, niin hän alkaa vasta siinä kenkiä jalkaan laittaessaan etsimään tavaroitaan. "Piti ottaa se yksi paperi, missäs se nyt olikaan.." Samalla minä hikoilen ovella tuskissani ja vilkuilen kelloa.
Näitä ärsytyksiä listatessa tosin vain heltyy, kyllä minä sitä ukkoa vikoineenkin rakastan.
- Pesee kaikki pyykkinsä sekaisin ja neljässäkympissä. Lakanat, vaaleat, tummat - kaikki samaan koneeseen.
- Omituinen ääni kun syö. Pahaa allergiaa niin raukka ei saa nenän kautta henkeä koskaan kunnolla, joten syöminenkin on varmaan hankalaa.
- Kuluttaa kaiken loppuun asti. En mäkään ehjiä vaatteit roskiin heitä, mutta olisi ehkä aiheellista heittää t-paita roskiin (tai käyttää kotipaitana tms) jos siinä on monta pientä reikää. Ei kaupungille risassa t-paidassa!
- Kierrättää kaiken tosi tarkasti. Sinänsähän tämä on ihan kivaa ja ekologist, mutta kun esimerkiksi lasinkeräys on monen kilometrin päässä. Itselläni ei ole mitään intressiä varastoida lasia, metallia ja ties mitä tuonne nurkkiin ja lopulta lähteä "pikku kävelylle" niiden kanssa.
- Tykkää tehdä talouslaskelmia. Pelottaa, miten käy jos muutetaan yhteen :D. Säästää joka kuitin ja kirjaa ylös taulukkoonsa. Ei ole pihi tai neuroottinen, hänelle nämä talouslaskelmat ovat mukavaa ajanvietettä ja jonkinlainen harrastus. Yksi päivä esitteli innoissaan taulukkoa vuoden ruokakauppaostosten loppusummien keskiarvoista.
- Käy suihkussa ehkä joka toinen päivä. Ei vaihda alusvaatteitaan joka päivä. Mies ei haise, mutta silti huomaan aina seksin yhteydessä ajattelevani, että millonhan on munansa pessyt.
- Mullakin mies tuhisee aina ennen kuin nukahtaa ja myös nukkuessaan. Siinä se sitten pohtii, pitäiskö niistää vai ei.
- Munkin mies harrastaa tuota iltaisin mekastamista, kävelee jotenkin äänekkäämmin ja paukauttaa ovetkin äänekkäästi kiinni. Varsinkin turhautuessaan tekee tätä ja se on ihan helkkarin ärsyttävää.
- Mies on tosi tarkka syömisistään. Syö kyllä herkkuja, mutta missään nimessä ruokailujen välit eivät saa venyä liian pitkäksi. Syö joka päivä samanlaisen aamupalan eikä vaihtelu kelpaa :D. Joka ikinen kerta kaapissa on ne samat hedelmät: muutama banaani, appelsiini ja omena. Ei koskaan syö esim. päärynää, nektariinia, viinirypäleitä tai mitään muuta. Noista sitten syö joka päivä yhden erilaisen. Mulle aina motkottaa jos syön liian vähän tai liikaa. On tosiaan katastrofin ainekset ilmassa jos syöminen jää välistä. Hänellä siis ei ole diabetestä tms..
Meillä on tällä hetkellä ehkäisynä kortsu. Joka kerta seksin jälkeen mies pakonomaisesti tarkistaa saaliin. Oikein nostaa sen kasvojensa tasalle nähdäkseen paremmin. Miehelläni on toki muitakin ärsyttäviä tapoja, mutta tämä on tällä hetkellä ärsyttävin. Välillä mietin, miten ihmeessä olen jaksanut rakastaa häntä vuodesta toiseen. Huoh.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 19:01"]
Meillä on tällä hetkellä ehkäisynä kortsu. Joka kerta seksin jälkeen mies pakonomaisesti tarkistaa saaliin. Oikein nostaa sen kasvojensa tasalle nähdäkseen paremmin. Miehelläni on toki muitakin ärsyttäviä tapoja, mutta tämä on tällä hetkellä ärsyttävin. Välillä mietin, miten ihmeessä olen jaksanut rakastaa häntä vuodesta toiseen. Huoh.
[/quote]
Munkin mies tekee tota! Sitten se hetken tutkittuaan solmii kortsun ja heittää roskiin. Välillä se nostaa sen samaan tapaan mitä kemistit nostaa koeputkea ja sillä on ihan samanlainen ilme kun se tutkii sitä :D
-117
Sama tuo kondomi juttu ollut meillä :D hah minullekin näytellyt "saalista".
Kun mieheni syö kovia karkkeja, hän putsaa hampaisiin jääneet jämät NARSKUTTAMALLA hampaita!
Töiden jälkeen kävelee melkein olohuoneeseen asti kengät jalassa, ei voi jättää eteiseen vaan matkanvarrelle ja työvaatteet riisutaan lattialle tai sohvalle.
Ei voi käydä vessassa heti minun perään koska "olen lämmittänyt lauteet" :D Olen katketakseni nauranut tuolle laude sanalle jolla siis tarkoittaa sitä rengasta :D
Kun laitan illalla roskapussin eteiseen (haisevan vien heti mutta jos ei haise niin jätän eteiseen) että veisi sen aamulla töihin lähtiessä, ei se pussi ole koskaan liikahtanutkaan. Itse siis lähden myöhemmin ja vien sen itse
Ei saa laitettua tyhjää vessapaperihylsyä roskikseen. Saattaa ottaa uuden rullaan kaapista ja jättää tyhjän vessapaperirullan lattialle tai vessan kaappiin
aloittaa uuden leikkelepaketin tms. vaikka entistä on vielä jäljellä
saa ihmeellisiä siivousvimmoja, jolloin puunaa koko kämpän lattiasta kattoon ja kehuskelee sillä. heti siivoamisen jälkeen sotkeminen alkaa uudelleen kun kaikki tavarat jätetään lojumaan ym. ja asunto näyttää samalta kuin ennen siivousta
ei saa noustua sängystä ylös. vitkuttelee ja vetkuttelee, torkuttaa ym, jolloin mäkin herään
ei löydä tavaroita, jotka ovat naaman edessä
kävelee kymmenen kertaa päivässä jonkun lojuvan tavaran sotkun tms ohi, mutta ei tee mitään. sitten mä lopulta suutun ja hoidan asian
ei varmaan koskaan vaihtaisi esim. käsipyyhkeitä vessaan tai puhtaita lakanoita, ellen mä sanoisi että nyt lakanat vaihdetaan
ei huolehdi esim. lahjoja omille sukulaisilleen
en saa miestä seuraksi esim. kivoihin kahviloihin tai erilaisille keikoille, kaupunkifestivaaleille tai muuhun kulttuurijuttuun, kun mikään ei kiinnosta
Tekee ruokaa, mutta siinä menee niin kauan, että pitää ottaa välipalaa välillä!
Laittaa aina oman hammastahnatuubinsa hyllylle, ei sille varattuun hammasmukiin (joka ilta, vaikka aina korjaan sen paikalleen)!
Jättää astiakaapin ja välillä oman vaatekaappinsa ovet levälleen.
Ei osaa siirtyä, kun kokkaamme yhdessä; minun pitää aina tanssia ja koukkailla siinä ympärillä!
Hermostuu, kun satun sanomaan jonkun homman, jota hän on JUURI tekemässä, ja en vain sattunut sitä huomaamaan!
Puhuu omista projekteistaan kahvipöydässä niin, että muut kiusaantuvat!
Haluaa tahallaan hämmentää ihmisiä puhumalla vähän outoja!
Ei koskaan muista mitään merkkipäiviä, ja vaikka ne nykyisin piippaavat heti aamulla!
Ei osta oikeastaan koskaan minulle yhtään mitään!
Hei, näistä vois kyllä tulla jollekin oiva tutkimuskohde! Ei ketään psykologia tms. lopputyötä vailla. Ainakin joku vois tilastoida, ja katsottaisiin, mikä olis KAIKKEIN ärsyttävintä!
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 01:33"]tehkää samanlainen ketju naisten typeristä tavoista... pystyykö kukaan nainen siihen?
[/quote]
Vähän hankalaa olisi varmaan naisille, kun suurin osa meistä asuu kuitenkin miehen eikä toisen naisen kanssa. Harva taas pitää varmaan omia tapojaan ärsyttävänä. Eli eiköhän tuollainen ketju olisi miesten tehtävä...? :/
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 23:37"]
Varvasvälien "sahaaminen" sukalla, kun riisuu sukat. Tai sitten sukkanöyhtien pyyhkiminen nukkamattoon. Aaarrgh!
[/quote]
Tää on jotenkin söpö. :D
Vaimoni kaataessa osuttaa purkin/ pullon reunaa lasiin mistä on juonut. Leipää syödessään hän voitelee palaa vähän kerrallaan ja puraisee ja taas jatkaa voitelua saman leivän voitelua. Olen käskenyt häntä voitelemaan leivän kokonaan ja sitten vasta syömään. Ostamme nykyään omat ruoat.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 21:32"]
Vaimoni kaataessa osuttaa purkin/ pullon reunaa lasiin mistä on juonut. Leipää syödessään hän voitelee palaa vähän kerrallaan ja puraisee ja taas jatkaa voitelua saman leivän voitelua. Olen käskenyt häntä voitelemaan leivän kokonaan ja sitten vasta syömään. Ostamme nykyään omat ruoat.
[/quote]
Ja tuli vielä mieleen, että jättää ovet auki.
Ette usko tätä todeksi:
- kun menee kakalle, niin pesee aina bideellä peppunsa, mutta EI vedä ensin pyttyä!
-> Paska lentää pitkin reisiä kun tohottaa sillä bideellä. En ymmärrä miksi ei vedä ensin.
- vetää pytyn kansi auki!! -> Paska lentää taas kaaressa :)
Rakastan sitä kuitenkin.
Kun mies tyhjää tiskikoneen, hän jättää AINA muoviastiat pöydälle. Kaikki muut astiat kyllä menevät kaappeihin, mutta en käsitä miksei juuri niitä muovikippoja voi laittaa kaappiin! Mutta joo, en valita kerran tyhjäilee tiskikonetta oma-aloitteisesti
En vitalis osaa käyttää tätä keskustelupalstaa enää. T. vanha
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 00:29"]
toi on jo yököttävää
[/quote]