Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkka tapa ennustaa pituus aikuisena-Gallup

Vierailija
30.06.2014 |

Kun lapsen pituus tasan 2 vuoden iässä kerrotaan kahdella saadaan melko tarkasti pituus tulevaisuudessa aikuisena.

Voitte tarkistaa, jos omia tai jo aikuispituuden saavuttaneiden  lasten neuvolakortit on tallella.

esim. mulla pituus 2 v oli 84 cm nyt  olen 167 cm eli -1cm heitto

Tietysti asiaan vaikuttaa myös esim. kuukautisten alkamisikä, perussairaudet ym. Mutta aika hyvä suuntaa antava konsti aikuisiän pituuden ennustamiseen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli 2 v 92 cm, nyt 20 v on 185 cm eli aika hyvin pitää paikkaansa laskukaavasi!

Vierailija
2/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2 v 86 cm, nyt 170 eli -2 cm ennusteesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 23:05"]

Kun lapsen pituus tasan 2 vuoden iässä kerrotaan kahdella saadaan melko tarkasti pituus tulevaisuudessa aikuisena.

Voitte tarkistaa, jos omia tai jo aikuispituuden saavuttaneiden  lasten neuvolakortit on tallella.

Tietysti asiaan vaikuttaa myös esim. kuukautisten alkamisikä, perussairaudet ym. Mutta aika hyvä suuntaa antava konsti aikuisiän pituuden ennustamiseen.

[/quote]

Mun kohdalla pitää paikkansa, ja vissiin naisten kohdalla paremminkin? Itse olin 80cm 2 vuotiaana, ja nyt n 160cm.

Veljeni taas oli muakin pienempi, mutta on kuitenkin n. 170cm.

Omien poikien kohdalla toivon että ei pitäisi paikkaansa myöskään, koska ovat olleet aika tappeja nappuloita 2-vuotiaina, 84-86cm pitkiä, mutta varsinkin isänsä suku on tosi pitkää. Että toivossa eletään :)

Ei siinä että lyhyydessäkään mitään kamalaa on.

Vierailija
4/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotiaana 86 cm, aikuisena 171,5 cm, eli -0,5 cm oli heittoa ;)

Vierailija
5/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 23:05"]

[/quote]

Mietin tätä vielä, niin eihän se nyt niin ole, että pojat olisi pienenä lähes järjestelmällisesti pidempiä kuin tytöt, vaikka aikuisina ovatkin. Eli ei tämä kyllä miesten kohdalla pidä paikkaansa.

Vierailija
6/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 2-vuotiaana 85,5cm ja nyt aikuisena 158cm. Mun kohdalla ei siis pitänyt paikkaansa.

Vierailija
7/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hauska kaava. Varmaan aika karkea-arvio, mutta yllättävän tarkasti meidänkin perheessä oikeaan osuu.

Vierailija
8/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotiaana 89cm eli pituusennuste 178 cm. Pieleen meni, olen 160 cm :D

Vierailija
9/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, neuvolakortin mukaan olin 2-vuotiaana 91cm, nyt aikuisena 165cm. Siis -17cm tavoitepituudesta. Liekö neuvolantädillä tullut joku kirjoitusvirhe tai sitten olen poikkeus, joka vahvistaa säännön :)

Vierailija
10/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo ennuste oli tuon mukaan 176cm. Sen sijaan jäin 158cm pitkäksi. 

Eli ei kyllä tosiaan pitänyt paikkaansa minun kohdallani, ei sillä, koen olevani nytkin liian pitkä.

Mitään perussairautta ei ole, kuukautiseni alkoivat kun olin noin kymmenvuotias. 

Vierailija
11/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä poikien odotuspituus on 2 v iässä suurempi kuin tyttöjen. Tytöillä kuukautisten alkamisikä tietysti vaikuttaa myös, jos kk alkavat poikkeuksellisen varhain. Nykyisin "liian aikaisin alkavat" kuukautiset yleensä estetään lääkkeillä juuri siitä syystä ettei tyttö jäisi liikaa odotuspituudestaan.

Vierailija
12/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 23:24"]

Minulla tuo ennuste oli tuon mukaan 176cm. Sen sijaan jäin 158cm pitkäksi. 

Eli ei kyllä tosiaan pitänyt paikkaansa minun kohdallani, ei sillä, koen olevani nytkin liian pitkä.

Mitään perussairautta ei ole, kuukautiseni alkoivat kun olin noin kymmenvuotias. 

[/quote]

Eli nion 3,5 v jäänyt kasvukautta toteutumatta. Se on varmasti vaikuttanut pituuteesi. Ihana, että olen tyytyväinen pituuteesi :)

Vierailija
13/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaava taitaa käytännössä toimia hyvin  pojilla ja naisilla, joilla kuukautiset alkavat 13-15 v iässä. Jos kuukautiset alkavat varhain voi tosiaan tulla isoja heittoja.

Olisipa omiakin kuukautisiani "myöhästetty". Kuukautiset alkoivat 10v ja nyt olen 161 cm pitkä. Odotuspituus tuon laskukaavan mukaan olisi ollut 169 cm. Harmittaa, olisin mielelläni tuon 169 cm!

Vierailija
14/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 23:22"]

Ohhoh, neuvolakortin mukaan olin 2-vuotiaana 91cm, nyt aikuisena 165cm. Siis -17cm tavoitepituudesta. Liekö neuvolantädillä tullut joku kirjoitusvirhe tai sitten olen poikkeus, joka vahvistaa säännön :)

[/quote]

Oletpa ollut tosiaan pitkä 2 v. Tai sitten tosiaan se mittavirhe. 2 v pituuden mittaaminen ei varmaan ole se helpoin homma!

Vierailija
15/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

93cm ja 186 siis ennuste.. Jäin 173cm

Vierailija
16/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 23:05"]Kun lapsen pituus tasan 2 vuoden iässä kerrotaan kahdella saadaan melko tarkasti pituus tulevaisuudessa aikuisena.

[/quote]

Miten menkat liittyy pituuteen? :D T: 12v ADHD

Vierailija
17/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tosiaan oo hyvä kaava tuo. Olin 2-vuotiaana 87cm, nyt 164cm, eli 10cm puuttuu!! :D Kuukautisetkin alkoi vasta 14-vuotiaana, joten sekään ei oo syy.

Vierailija
18/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvaminen taphtuu luiden päissä olevien rustoisten kasvulevyjen avulla. Kuukautiset merkitsevät elimistön hormonaalista muutosta, sen seurauksena rustoiset kasvulevyt luutuvat  eikä pituuskasvua enää rustolevyjen eli kasvulevyjen luutumisen jälkeen tapahdu. Tämä tapahtuu noin 1-1,5 vuotta kuukautisten alkamisen jälkeen. Eli suomeksi= kuukautiset on merkki elimistön hormonaalisesta muutoksesta, jonka seurauksena mm. pituuskasvu pysähtyy rustoisten kasvulevyjen luutumisen seurauksena noin 1 v sisällä.

Vierailija
19/19 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 23:39"]

kasvaminen taphtuu luiden päissä olevien rustoisten kasvulevyjen avulla. Kuukautiset merkitsevät elimistön hormonaalista muutosta, sen seurauksena rustoiset kasvulevyt luutuvat  eikä pituuskasvua enää rustolevyjen eli kasvulevyjen luutumisen jälkeen tapahdu. Tämä tapahtuu noin 1-1,5 vuotta kuukautisten alkamisen jälkeen. Eli suomeksi= kuukautiset on merkki elimistön hormonaalisesta muutoksesta, jonka seurauksena mm. pituuskasvu pysähtyy rustoisten kasvulevyjen luutumisen seurauksena noin 1 v sisällä.

[/quote]

Joillain tuo luutuminen kyllä kestää kauemmin kuin vuoden, esim. mä kasvoin vielä kolme vuotta menkkojen alun jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi