Miksi te luulette että kotiäiti on täysin pulassa jos mies kuolee tai jättää?
Itse olen varmistanut taloudellisen turvan avioliitolla ilman avioehtoa, sekä miehellä on henkivakuutus jossa minä olen edunsaajana. Sairastumisen ja työkyvyttömyyden varalle on myös vakuutukset. En tosiaankaan jää tyhjän päälle jos elämä muuttuisi.
Kommentit (8)
Monesti kun pelotellaan kotiäitejä, että jäävät tyhjän päälle jos jotain sattuu. Pitäisi olla itsestäänselvää, että mies turvaa vaimonsa aseman.
Yksi tuntemani kotiäiti pärjäsi paremmin kun päihdeongelmainen miehensä kuoli. Lapsellekin oli helpompaa kun kotona oli taas turvallista.
Te olette miehesi kanssa osanneet hoitaa asianne kuntoon, mutta kaikki eivät osaa. Monelle se on ihan oikea tilanne sekin, että kuolema tai ero tarkoittaa tippumista taloudelliseen kuoppaan.
Entä sitten kun nuo rahat loppuu? Tai mies onkin pelannut kaikki rahansa ja lopuksi päättänyt omat päivänsä? Et pääse työelämään kun on vuosikymmenien aukko CVssä eikä lopulta eläkettäkään heru kuin minimi.
Avaajalla unohtui ottaa eläkevakuutus. Ei se takuueläke mikään hääppönen ole. Kovin on lyhytnäköistä tuo loisiminen.
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten kun nuo rahat loppuu? Tai mies onkin pelannut kaikki rahansa ja lopuksi päättänyt omat päivänsä? Et pääse työelämään kun on vuosikymmenien aukko CVssä eikä lopulta eläkettäkään heru kuin minimi.
No tämähän se olisi. Omat rahat tuo aina turvaa.
Sitähän sinä odotat ja toivot, että miehesi kuolisi. Sinulle vain rahalla on merkitystä.
Ja vaikka on köyhä, kuten minä, ei jää todellakaan tyhjän päälle. Muutimme halvempaan asuntoon ja nyt elämme taloudellisesti ihan yhtä hyvää elämää ja saamme tuet. Henkisesti toki ero otti voimille.