Sivut

Kommentit (87)

Näytin testin miehelleni joka tietysti naputteli innoissaan :D loppua kohden vain sitten kyllästyi ja tuloksien kohdalla luki " kehitämme testiä edelleen" :D :D :D sain illan parhaat naurut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joo, 115. Ja jos toi vielä näyttää yläkanttiin niinku joku sanoi, niin oon vissiin aika keskiverto. Riittää mulle.

Vierailija
Mikä tulos? Terkkuja, imbesilli... muilla perheenjäsenillä testattu oikeasti ja jotain 150 tienoilla, vai muistanko väärin ja heitin kattoon... mutta siitä on kyllä jo kymmeniä vuosia...

Kävin muutama vuosi sitten testauttamassa itseni Mensan virallisessa testissä. Voin kohta kertoa, osuiko tuo testi yhtään yksiin aiemman tuloksen kanssa. Tietenkin myös testitilanne ja yleinen vierustalla vaikuttavat jonkin verran tulokseen.

Vierailija
Vierailija
Mikä tulos? Terkkuja, imbesilli... muilla perheenjäsenillä testattu oikeasti ja jotain 150 tienoilla, vai muistanko väärin ja heitin kattoon... mutta siitä on kyllä jo kymmeniä vuosia...

Kävin muutama vuosi sitten testauttamassa itseni Mensan virallisessa testissä. Voin kohta kertoa, osuiko tuo testi yhtään yksiin aiemman tuloksen kanssa. Tietenkin myös testitilanne ja yleinen vierustalla vaikuttavat jonkin verran tulokseen.

Vireystila siis. Ehkäpä testaankin itseni huomenna. :D

Vierailija
ÄÖ on samanverran kuin osaat hypätä korkeutta

Eräänlainen testi on sekin, osaako kirjoittaa oikean lyhenteen älykkyysosamäärälle.

Vierailija

Älykkyysosamääräsi on noin 128 , joka on korkeampi kuin 96.9 prosentilla väestöstä

t: palstapersu

Onko tuo asteikko jotenkin muuttunut? Olen käynyt Mensan testissä joskus 80-luvun loppupuolella ja sain silloin tulokseksi 145 pistettä, parempi kuin 97,0% väestöstä. Silloin Mensan raja oli 148 pistettä. 

Innostin muutaman koulukaverinkin menemään testiin. Kaikki testiin menneet saivat vielä parempia pisteitä. Paras oli älykkäämpi kuin 99,7% suomalaisista.

Vierailija

Nykyisessä Mensan nettitestissä 131:n älykkyysosamäärä vastaa vanhassa Mensan testissä 148:aa, johtuen siitä että käytetty keskihajonta on vaihtunut. Eli jos joskus on saanut tulokseksi vaikka 140, niin se vastaa nykyisellä keskihajonnalla noin 125 älykkyysosamäärää.

Ja täällähän olikin vastaus kysymykseeni. Penseää, en tykkää ollenkaan! Minusta isompi luku on kivempi :-) 

T. Se vanhanaikainen 145

131, mutta oikeassa testissä vuosia sitten tulos >135. Vauvapalsta on syövyttänyt mun älykkyyden :P

Vierailija

Oikeasti, kuinka tyhmiä ihmiset oikeasti ovat jos 100 on keskiarvo?!

Tuo 100 on koko maailman keskiarvo. Suurin osa maailman väestöstä asuu kehitysmaissa, jossa esim. opetuksen taso on aivan toista kuin länsimaissa, joten älyllinen kehitys ja looginen päättely ovat myös ihan toista luokkaa. Näin on ihan ymmärrettävää että keskiarvo on tuon 100:n paikkeilla.

Suomessahan keskiarvo taitaa olla 105 eli korkeampi. Ja toinen asia on se, että väestö pitää aina sisällään tietyn osan ihmisiä, myös Suomessa, joilla on eriasteisia älyllisiä kehitysvammoja. He luonnollisesti laskevat keskiarvoa. Se että keskiarvo on 100, ei tarkoita että ihmiset olisivat automaattisesti "tyhmiä".

Sain 133 mikä näköjään ylittää mensan rajan 130... Pitäisi varmaan mennä oikeaan testiin. Onkohan nettitesti helpompi, jotta saisivat porukkaa maksullisiin testeihin?

Vierailija
"Älykkyysosamääräsi on noin 140 , joka on korkeampi kuin 99.6 prosentilla väestöstä" - neljän kaljan jälkeen. En aio mennä valvottuun testiin. Mensa on pelleille.

Sain myös 147. Huhhuh, ja aina olen luullut etten pääsisi yliopistoon enkä jaksa edes yrittää. Ei riitä mielenkiintokaan tarpeeksi pänttäämiseen. Olen kyllä edelleenkin varma että turha olisi yrittää.

Vierailija
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:49"]"Älykkyysosamääräsi on noin 140 , joka on korkeampi kuin 99.6 prosentilla väestöstä" - neljän kaljan jälkeen. En aio mennä valvottuun testiin. Mensa on pelleille.

Sain myös 147. Huhhuh, ja aina olen luullut etten pääsisi yliopistoon enkä jaksa edes yrittää. Ei riitä mielenkiintokaan tarpeeksi pänttäämiseen. Olen kyllä edelleenkin varma että turha olisi yrittää.

Älä puhu paskaa:D Tuo nettitesti näyttää korkeintaan 130 asti, siitä isommat tulokset eivät näy, vaan tulee kehoitus mennä virallisiin testeihin!

Vierailija
Vierailija
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:49"]"Älykkyysosamääräsi on noin 140 , joka on korkeampi kuin 99.6 prosentilla väestöstä" - neljän kaljan jälkeen. En aio mennä valvottuun testiin. Mensa on pelleille.

Älä puhu paskaa:D Tuo nettitesti näyttää korkeintaan 130 asti, siitä isommat tulokset eivät näy, vaan tulee kehoitus mennä virallisiin testeihin!

mistä tiedät?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.