Kaverini eivät muistaneet 30 v. päivääni
Paha mielihän siitä tuli. Kuinka voi olla niin vaikeaa muistaa laittaa sitä yhtä onnitteluviestiä? En minä synttäreitäni juhlinut, mutta pakko myöntää, että kyllä minä onnitteluja odotin, sitä yhtä pientä viestiä puhelimeen. Ollaan kuitenkin tunnettu näiden kanssa yli 10 vuotta.
Edes kaveri, jonka kaaso olen ensi kesänä, ei muistanut. Lähtisitkö ihan hyvällä mielin siinä tilanteessa suunnittelemaan ja maksamaan hälle polttareita? Itselleni tuntuu tällä hetkellä vähän vaikealta ajatukselta.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverit ei myöskään muista ikinä mitään asioitani. Kerron heille siis kuulumiset vain kun kysyvät. Se on aina hauskaa kun he yllättyvät asioista. Ihmettelevät miksen ole kertonut ja vastaan aina ettei kukaan kysynyt. Nytkin olivat puulla päähän lyötyjä kun totesivat että minulla on vauvamaha ja laskettu aika syyskuun alussa.
Oletko tosissasi? Kyllä tapana on itse kertoa uutiset kuten "seurustelen", "ollaan odottamassa lasta!", "mennään naimisiin", "muutetaan" jne. Odotat tahallaan että he kysyvät "oletko suunnittelemassa lapsen hankintaa?" Vai eivätkö he kysy ollenkaan mitä sinulle kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverit ei myöskään muista ikinä mitään asioitani. Kerron heille siis kuulumiset vain kun kysyvät. Se on aina hauskaa kun he yllättyvät asioista. Ihmettelevät miksen ole kertonut ja vastaan aina ettei kukaan kysynyt. Nytkin olivat puulla päähän lyötyjä kun totesivat että minulla on vauvamaha ja laskettu aika syyskuun alussa.
Siis odotatko että kaverit kysyy oletko raskaana? Taidat olla aika raskas ystävä, sananmukaisesti!
Itse en enää onnitellut kaveria joka kohteli minua itsestäänselvyytenä. En vaan jaksanut. En tosin juhli omianikaan eikä se ole iso juttu jos minua ei onnitella. Tämä kaveri veti kuitenkin herneen nenään. Olisi voinut katsoa omaa käytöstään ensin, että tekeekö mieli onnitella ihmistä joka tekee ohareita, jättää välillä vastaamatta, on tympääntyneen oloinen kun jutellaan jne.
Siksi kannattaa syntymäpäivän aamuna julkaista somessa kuva kakusta ja lahjasta (osta ne itse itsellesi), toivottaa itsellesi hyvää syntymäpäivää ja näin antaa kavereille edes mahdollisuus! Ei kukaan muista kenenkään synttäreitä muuten!
Saatan olla vähemmistössä, mutta kolmekymppisenä kuka enää muistaa kavereiden synttäreitä? No tietysti ne joilla on facebook se sovellus muistuttaa, mutta eihän kaikki sitä katso joka päivä. Synttärijuhlat on lapsille, tai jos itse järkkää jotkut 30v tai 50v juhlat ja pyytää ihmisiä juhlimaan.
Ei minunkaan kaverit muistaneet syntymäpäivänäni pari päivää sitten. Toisilleen kyllä aina onnitteluja laittavat esim. Facebookissa. Paha mieli siitä tulee, vaikka ei varmaan aikuisena enää kannattaisi välittää. Hyvää syntymäpäivää sinulle, ap!
Aloittaja voisi olla järjestämättä sille morsiamelle mitään polttareita. Sanoo vaan sitten, että oho hups, unohtui. Yleensä morsian ja kaaso ovat kuitenkin sen verran läheisiä, että luulisi toisen syntymäpäivän muistamisen olevan itsestäänselvää.
No en mäkään kenenkään päiviä muista ellei ne ole kalenterissa tai facessa yläällä ja usein ei ole. Hyvä kun muistan edes millon itse olen syntynyt, enkä todellakaan juhli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis odotatko että kaverit kysyy oletko raskaana? Taidat olla aika raskas ystävä, sananmukaisesti!
Odotan kyllä. Aikaisemmin kerroin kuulumiset, mutta ne eivät kiinnostaneet. Yllättyivät silloinkin esim siitä että asun mieheni kanssa, vaikka olin kertonut jopa koska muuttopäivä on. Nykyisin en sitten kerro, ellei asia jossain keskustelussa nouse esiin.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja voisi olla järjestämättä sille morsiamelle mitään polttareita. Sanoo vaan sitten, että oho hups, unohtui. Yleensä morsian ja kaaso ovat kuitenkin sen verran läheisiä, että luulisi toisen syntymäpäivän muistamisen olevan itsestäänselvää.
Eri kuplissa elää erilaisia ihmisiä.
Mun kuplassa ei muisteta kuin niiden ystävien syntymäpäivät, mistä FB muistuttaa. (Eli ei muisteta niitäkään vaan FB-manipuloituina kirjoitetaan Ihanaa Syntymäpäivää 🥂🍾 tai jotain muuta superlatteaa toisen seinälle.
Miksi kaikkien ystävien sp pitäisi muistaa?
(Mulla kalenterissa sp merkittynä huomioimista varten äiti, mies, omat lapset ja yksi mt potilas -ystävä...)
Kyl sitä tässä maailmassa loukkaantumisen syitä löytää, ainakin minun kohdallani, jos moisesta loukkaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan kyllä. Aikaisemmin kerroin kuulumiset, mutta ne eivät kiinnostaneet. Yllättyivät silloinkin esim siitä että asun mieheni kanssa, vaikka olin kertonut jopa koska muuttopäivä on. Nykyisin en sitten kerro, ellei asia jossain keskustelussa nouse esiin.
Sitä saa mitä tilaa.
Kai sitä muutenkin ihminen voi muuttaa kuin vain jonkun miehen kanssa yhteen??
Minä en muista kuin oman ja lasten syntymäpäivät ulkoa. Onnittelen kyllä sitten jos jotenkin itselleni tulee tieto päivästä. Onneksi omat ystävät omat samanlaisia ja kukaan ei vedä palkokasvia nenuun jos jää onnittelematta. Aikuisia kun ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
Kai sitä muutenkin ihminen voi muuttaa kuin vain jonkun miehen kanssa yhteen??
Voihan sitä. Mutta jos henkilö x kertoo että päätettiin Pekan kanssa muuttaa yhteen ja kuukauden päästä että muutetaan Pekan kanssa saman katon alle tammikuun alussa ja sitten helmikuussa samat ihmiset kysyy että ai asuuko pekkakin täällä, niin ei se vaikuta siltä että ketään olisi kiinnostanut kaksi edellistäkään juttua.
Mitä sitten? Lopetin synttäreiden pitämisen ala-asteen lopulla.
Aikuinen ihminen olet, tai ainakin pitäisi olla jo!
Ongelma ei ole nuo synttärit, vaan ilmeisesti huonot kaverisuhteet, näette harvoin eivätkä he muista kertomiasi asioita. Synttärionnittelut on ihan pieni juttu siinä.
Kannattaisi ehkä tehdä jotain eikä valittaa. Esim vaihtaa seuraa? Tai sanoa suoraan. Kun ei tuollainen passiivisaggressiivinen "kattokaas nyt kun oon raskaana ettekä kysyneet kuulumisia" toiminta tehoa, eikä ole kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Saatan olla vähemmistössä, mutta kolmekymppisenä kuka enää muistaa kavereiden synttäreitä? No tietysti ne joilla on facebook se sovellus muistuttaa, mutta eihän kaikki sitä katso joka päivä. Synttärijuhlat on lapsille, tai jos itse järkkää jotkut 30v tai 50v juhlat ja pyytää ihmisiä juhlimaan.
Kaikki eivät ole kolmikymppisinä dementikkoja toisin kuin sinä.
Eikö polttareiden maksattaminen kaasolla ole aika härskiä? Ihan siis vaikka olisikin muistanut onnitella.
Vierailija kirjoitti:
Eikö polttareiden maksattaminen kaasolla ole aika härskiä? Ihan siis vaikka olisikin muistanut onnitella.
Eikö polttarit yleensä makseta niin, että kaikki vieraat maksavat oman osuutensa ja vain morsian osallistuu ilmaiseksi?