Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun menette katsomaan kotiin uutta vauvaa niin viekää mukananne pullat ja keittäkää kahvit ja kattakaa pöytä!

Vierailija
23.08.2006 |

Se on parasta mitä ehkä väsynyt äiti tarvitsee. Itselleni oli kovasti tulossa kavereita katsomaan vauvaa että meinasi tulla stressi. Ja kyllä useimmille vieraille kahvi kelpasi tosin pari kaveria piipahti pikaisesti mutta useimmat jäivät oikein istumaan pidemmäksi aikaa eikä kehdannut sanoa että saisiko jo kotirauhaa.

Neljän lapsen äiti

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vietiin mukana täytekakku ja muuta mukavaa, monesti muutakin syötävää. On huomaavainen ja fiksu tapa. Jos vielä itse keittää ne kahvit, ellei äiti oikein ehdi/jaksa, niin huippujuttu.

Vierailija
2/12 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista ruokaa: laatikkoruokia, karjalanpiirakoita, leipää.

Ja olivat tarkoitettu koko perheelle kun tiedettiin että äiti varmasti useamman viikon ensi alkuun on aivan kiinni vauvassaan. Mukava perinne, meillä sukulaiset vie aina uuden vauvan perheelle tosiaan jotain itse tehtyä ruokaa ja vähän leivonnaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tosin rotinat on se täytekakku.

Terv. 8 viikon aikana 9 täytekakkua syönyt...=)

(itse olisin tykännyt ehkä enemmän suolaisesta kahvipöydässä, rotinoiden viemistä suunnittelevat, kysäskääpä perheeltä mitä he tykkäisivät syödä!)

Vierailija
4/12 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kahvit voin keittää ja valmispullat tarjota, mulla on yks kaveri (lapseton), joka esikoisen synnyttyä viipyi meillä 4 tuntia " katsomassa vauvaa" . Viipyy joka kerta ainakin kolme tuntia kun kylässä käy, tosi ärsyttävää kun olisi muutakin tekemistä kun seurustella vieraitten kanssa. Olin hieman väsynyt kun vauva oli syntynyt ja toinen ei vaan tajua lähteä pois. Jos asuu lähellä, miksei voi vaan poiketa pikaisesti katsomassa vauvaa ja antaa sitten lepoa kaikille. Mä en edes jaksanut istua tuntia kun piti päästä maaten. Yritä siinä sitten viihdyttää vierasta...Ja tää vieras oli tulossa jo samalla viikolla kun kotiuduttiin. Jotkut ei vaan tajua.

Vierailija
5/12 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vaan kivaa, että vieraita kävi!

En minä ainakaan ollut väsynyt, olinhan saanut maailman sen pienen nyytin joka sai mut valvomaan unetta vaikka viikon

Vierailija
6/12 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nuo kakut tuli useamman kuukauden aikana. Yhtäaikaa kakkuja oli neljäkin kappaletta.

Pohjois-Karjalassa tämä tapahtui.

Vierailija
7/12 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kotiin mielummin katsomaan vauvaa kuin sairaalaan... mä varta vasten pyysin kaikki halukkaat sairaalaan koska en kotona jaksa mitään kahvikekkereitä järjestää!!!!

Tosiaan, jotkut ei vaan tajuu!

Vierailija
8/12 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana naapurini toi viikon ajan joka päivä lämpimän ruoan minulle. Valmiiksi lautaselle annosteltuna. Voih, vieläkin liikutun siitä, koska se oli minusta aivan äärettömän huomaavaista.

Vierailija
9/12 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä mäkin sain kummitädiltäni todella hyvän pullakranssin.

Joo, mäkin tuota sanoisin että ei tarvis montaa tuntia kulutella sohvanpenkkejä. On meinaa muutakin tekemistä. Ja sit se mitä mä en tajua on että tullaan vain yhtäkkiä. Ilmoittamatta! Pölähetään vain sisälle ovesta, tupsis! Mua ärsyttää semmoinen ihan hirveästi.. Mä saatan vaikka löhöillä yökkäreissä sohvalla tai muuten vain on tukka huonosti, talo sekaisin, ei pullaa sulamassa tai vaikka harrastamassa seksiä miehen kanssa (vkl:sin ja ku laps päikkäreillä)! Maalla ja omakotitalo niin tietysti kaikki paukauttaa sisälle suoraan. Ollaankin kerrasta opittu ja laitetaan ovi lukkoon jos aiotaan harrastaa..

Vierailija
10/12 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koska tiedän että ihmiset on erilaisia ja joistakin se on epäkohteliasta niin olen aina kysynyt että " tuonko vaikka pullaa mukanani" . Kyllä yleensä vastauksen äänensävystä jo kuulee että onko ne " tuontipullat" tervetulleita vai ei.

Vierailija
11/12 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli kamala stressi kun kaikki tunki saman kuukauden aikana katsomaan vieraammatkin halusivat " vauvakuumetta" meiltä hakea.

Itse toivuin vaikeasta raskausmyrkytyksestä jne.

Olen vielä semmoinen, että koti piti olla siisti, ja tarjolla ainakin 3 sorttia jne. Kun sitatte että tulette katsomaan joko sanotte, että ette halua kahvia tai otatte omat eväät mukaan! Pliis!

Vierailija
12/12 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa onko vaikeaa olla edes soittamatta mutta kun tiedän että kaikki ei jaksa edes olla valveilla kun on vieraita.