Tytöt, joilla alkaa kuukautiset ALLE 14-vuotiaana, jäävät lyhyiksi.
Ei niiden kuulu alkaa vielä 11-13-vuotiaana. Onneksi kuitenkin ne tytöt joilla alkaa jo noin aikaisin, ovat vähemmistöä.
Kommentit (146)
Miten niin "ei kuulu"? Nykymaailmassa on kuule ihan normaalia, että menkat alkaa jo 10-12 vuotiailla. Se, että sinä et sitä halua, ei poista sitä faktaa, että se ON normaalia.
Vai niin. Mulla alkoi 12-vuotiaana. Olen 174cm.
Olin 13 kun kuukautiset alkoi, nyt olen 45 ja 169cm pituutta.
No, meidän tytöllä alkoi 9-vuotiaana :( ja nyt parikymppisenä hän on 170 cm. Lyhyys on suhteellista ;).
12v alko, 157cm. En nyt tiiä onko niin epänormaalia
No jep, olin 13v 9kk kun menkat alkoi. Niinpä jäin vain 182cm pitkäksi. Siskolla alkoi 12-vuotiaana, hänelle kertyi pituutta vaivaiset 183cm.
Paskat! Olen 177cm. Revi siitä pätkä ;D
Alkoi 11-vuotiaana, olen 172 cm.
Minä olen 160 cm, kuukautiset alkoi 12-vuotiaana. Molemmat vanhempani on reilusti alle 170 cm, että olisi se aika ihmeellistä jos meikäläisestä olisi kovin paljoa tämän pidempi tullut.
Alkoi 13-vuotiaana. t. 180 cm pätkä
Kuka senkin määrittelee millon niiden kuuluu alkaa? T. 160 cm ja 10v
Minkä ikäisenä teillä oikein loppui pituuskasvu?
t. ap
Mihinkähän merimiesten tietotoimistoon tämmöinen "fakta" perustuu? Mulla ja mun likalla menkat on alkaneet 11-vuotiaana, likka on melkein 180 ja minäkin pitkälti yli 170 cm. Kuinkahan pitkiä me oltaiskaan, jos ne olis alkaneet myöhemmin :)?
Niinno mitähän tähän nyt sanoisi. Kai olen tästä kävelevä todiste 158 senttisenä....