Tytöt, joilla alkaa kuukautiset ALLE 14-vuotiaana, jäävät lyhyiksi.
Ei niiden kuulu alkaa vielä 11-13-vuotiaana. Onneksi kuitenkin ne tytöt joilla alkaa jo noin aikaisin, ovat vähemmistöä.
Kommentit (146)
Mulla alkoi menkat hippasen alle 13-vuotiaana ja kasvoin sen jälkeen vielä 30cm. Pituutta löytyy millimetrin alle 170cm, että en nyt tiedä olenko sitten lyhyt...
Onks tää alapeukuttaja joku katkera, joka on jäänyt tapiksi vai joku jota dissattiin teininä, kun ei ollut menkat alkaneet samoihin aikoihin muiden kanssa???
Vai MIKSI ihmeessä alapeukutat normaaleja ikiä ja pituuksia?
Ap on kuiteski katkera 145-senttinen mamma joka joutui leikkimään räteillä kun kaverit vielä leikki legoilla. Nyt syyttää pienikasvuisuudestaan menkkoja että tulisi pienelle edes vähän naisellisempi olo
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:14"]Vai niin. Mulla alkoi 12-vuotiaana. Olen 174cm.
[/quote]
Täällä toinen PÄTKÄ, alkamis-ikä myös täsmää.
onpa pitka ketju, en ole jaksanut lukea.. siis kuukautisten alkamisen jalkeen kasvaa viela 2 vuotta. jos kuukautiset alkaa 10v ja on hyvin lyhyt jaa tod nak hyvin lyhyeksi. toisaalta jotkut 11v tytot on jo aika pitkia ja vaikka kuukautiset alkaisivat pian, tulevat aika pitkiksi. pojan luokalla (ovat 11v) on aika monella tytolla ja alkanut kuukautiset.
Alkoi 11-vuotiaana, nyt tarkistin että pituutta oli silloin 164cm. Nyt olen 167cm. Keskimittainen siis, en lyhyt!
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 22:25"]Ap on kuiteski katkera 145-senttinen mamma joka joutui leikkimään räteillä kun kaverit vielä leikki legoilla. Nyt syyttää pienikasvuisuudestaan menkkoja että tulisi pienelle edes vähän naisellisempi olo
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 21:44"]Onks tää alapeukuttaja joku katkera, joka on jäänyt tapiksi vai joku jota dissattiin teininä, kun ei ollut menkat alkaneet samoihin aikoihin muiden kanssa???
Vai MIKSI ihmeessä alapeukutat normaaleja ikiä ja pituuksia?
[/quote]
Ap on tietty 17v teini jolla ei oo menkat vielä alkanu mutta pituutta löytyy. Nyt se katkerana tilittää ja yrittää keksiä menkoille hyviä syitä alkaa myöhäisteininä
Yleensä kuukautisten alettua tyttö kasvaa enää 3-11cm. Moni, joilla alkanut nuorena ollut suht pitkä ilmeisesti silloinkin jo. Minulla alkoivat kuukautisten 9-vuotiaana, pituutta 158cm. jäin selvästi kasvuennustetta lyhyemmäksi (10cm).
11-vuotiaana alkoi menkat ja olen 167cm. Kummasti olen kuitenkin useampia kavereitani pidempi, joilla menkat saattaneet alkaa myöhemmin. Mutta toisaalta ihan sama, yhtään en ole lyhyydestäni/pituudestani kärsinyt ja menkkojenkin kanssa oppinut elämään lähemmäs 15 vuotta.
13v ja 179cm. Pituuskasvu loppui samana vuonna. Luojan kiitos.
Alkoi 11v ja olen 173cm.. En koe että olisin lyhyt
Mulla alko menkat 12-vuotiaana ja musta tuli 178 senttiä pitkä. Eli toooosi lyhyt :D
Mulla alkoi 10 vuotiaana ja olen 169cm pitkä...
Oi kiva! Itsellä alkanut 12 vuotiaana ja vieläkin olen 160cm. :)
Onneksi 190cm mieheni pitää lyhyistä naisista. ;)
Jees, alkoi 12-vuotiaana. Pituus 173 cm, tämmöinen pätkä...
Jaa, olen kyllä aina mieltänyt asian juuri toisinpäin. Itse olen 173cm, menkat alkoi 11-vuotiaana, kuten siskollanikin ja hän on 177cm. Monella kaveripiirissä alkoi siinä 13-14-vuotiaina ja järjestään jäivät lyhyemmiksi.
Ap on vissiin se ikis taas, sillä on jotain psyykkisiä ongelmia näiden ikäjuttujen kanssa. Haluaisin pidennetyn lapsuuden ja nuoruuden itselleen tai jotain.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 23:54"]
Ap on vissiin se ikis taas, sillä on jotain psyykkisiä ongelmia näiden ikäjuttujen kanssa. Haluaisin pidennetyn lapsuuden ja nuoruuden itselleen tai jotain.
[/quote]
siis haluaisi eikä haluaisin :D
11v ja 174 cm
Menkkojen alkaessa olin 168 pitkä, joten ihan hirveästi en sen jälkeen ole kasvanut.