Mua kiinnostais sisustusalan työt.
Onkohan mahiksia päästä edes sisustusmyyjäksi "väärän" alan koulutuksella, tosin asiakaspalvelu- ja myynti/esimieskoulutusta on 12 vuotta, sitä työtäkin lähes 10 vuotta. Sisustussilmää on ja trendit selvillä.
Kommentit (7)
Hanki alan koulutusta ja sitten vasta töihin. Silmä ja trendien tuntemus ei riitä. On tiedettävä aika monesta asiasta aika paljon, esim. rakennustekniikasta, materiaaleista, rakennusmääräyksistä jne.
Mulla hyvä muisti, pystyn lukemalla ja tekemällä omaksumaan paljon asioita työn ohessa. Rakennan paljon itse, niin jotain on tiedossa ennestään ja sisustan omaksi ja kavereiden iloksi. Jos en pääse sisustusalalle, en vaihda työpaikkaa, mulla ihan ok koulutustani vastaava työ nyt. ap
Muakin kiinnostaisi sisustusmyyjän palkka. Onko kenelläkään mitään oikeaa tietoa?
Sisustusalalle on paljon tunkua. Lähes joka kaupungissa on monia pieniä sisustusluukkeitä, jotka kestävät vuoden tai pari, siihen asti kun rahat riittävät. Myös sisustusuunnittelijoita on pilvin pimein. Osa hyviä, osa vähemmän hyviä.
Jos uskot itseesi ja olet varma että kykenet tekemään oikeasti kiinnostavia ja jollain lailla omaperäisiä sisustuksia, niin hakeudu ihmeessä alalle.