Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuisuuskysymys... MIKSI pikkulasten äidit ovat monet niin LIHAVIA???

Vierailija
30.06.2014 |

Siis taas tänään järkytyin kun kävin jonottamassa passia poliisilaitoksella ja sen jälkeen erään kauppakeskuksen lastenhoitohuoneessa imettämässä. Lähes järjestään kaikki pienten lasten äidit joita näin tänään (ja heitä oli paljon!), olivat ihan karmean näköisiä, muodottomaksi lihoneita muumimammoja... mikä siinä on niin vaikeaa vähän katsoa mitä suuhunsa laittaa?? t. 5 kk vauvan fitness-äiti

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:58"]Koska olin samannäköinen muumimamma jo ennen lapsia.
[/quote]

Ihana <3 I like your attitude.

Terveisin toinen samanlainen, mutta onnellinen Muumimamma.

Vierailija
2/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Tuntuu että tää lihavuus- aihe saa aina suoran teilauksen, mutta itse koen lihavuuden tärkeäksi puheenaiheeksi, kos fakta on, että se on epäterveellistä siinä missä tupakointi ym (jota saa kyllä arvostella). Musta lihavuus on vaan vastuutonta oman itsensä, lastensa ja koko yhteiskunnan kannalta. Ärsyttää että lihavuudesta aiheutuneisiin sairauksiin täytyy kuluttaa omiakin verorahoja, samoin kuin tupakoitsijoiden keuhkosyöpähoitoihin. Terveysriskit kaikilla kyllä tiedossa mutta jos ei siitä huolimatta noudata terveellisiä elämäntapoja ja hakeudu hoitoon ongelmansa kanssa, niin mun mielestä saisi kustantaa tulevat hoitonsa itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, fitnessmamma! Ikuisuuskysymys -miksi et osaa kirjoittaa? Kannattaisiko opetella lukemaan ennen kuin postaat tänne? Lue otsikkosi ja kysymyksesi uudelleen.

Vierailija
4/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:33"]Mä en ole huomannu. Itse olen hoikka, sekä moni mun tuntemistani äideistä ovat hoikkia. En kylläkään ymmärrä mitä se muita liikuttaa toisten painot tai ulkonäkö ylipäätään.

Kaikki me ollaan erinäköisiä jollain tapaa. Taitaa olla vaan liian köyhä elämä, että sitä jaksaakin vatvoa muiden painosta...
[/quote]

Sama. Ja eiköhän niitä lihavia ole yhtä lailla lapsettomissakin. Ja kuten tästä ketjusta huomataan, äideillä on monta selitystä ja syytä lihavuuteen,ottamatta kantaa kuulostaako se näin lukijan korvaan tekosyyltä vai ei . Mutta entäs lapsettomat,mikäs heidän selitys tai tekosyy on? Äideillä on sentään pätevämmät perusteet ulkomuodolleen ;)

Vierailija
5/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kuntoilla yhtään laihtuakseen. Riittää että syö vähemmän. Oikeasti.

Vierailija
6/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:56"]Mä olen lihava kahden pienen lapsen äiti. Mulla ei ole aikaa, jaksamista eikä varsinkaan kiinnostusta käyttää sitä mun vapaa-aikaa kuntoillen, eikä päiviä muutenkaan miettien kokoajan mitä syön. Tiedostan oman ongelmakohtani syömisessäni ja se on se, että mulla ei ole aikaa syödä ennen kun saan toisen lapsen päiväunille kahden jälkeen. Ja siinä vaiheessa oon jo niin väsynyt ja nälkänen, että syön hervottomasti. Ratkaisu tähän olis se, että suunnittelisin etukäteen välipaloja tms aamupäivään, jollon kahden jälkeen ei olis niin kova nälkä, mutta mä en kertakaikkiaan JAKSA miettiä kokoajan, mitä syön seuraavaksi tms.

Meillä syödään perus ruokaa ja meidän perheessä kaikki muut on normaalipainoisia, paitsi minä joka lihosin 28kg ekaa odottaessa ja 20kg toista odottaessa. Edelleen mulla on 20 kg ylimäärästä, jonka saisin varmasti pois kun täydellisesti asiaan keskittyisin, mutta kun mä en vaan jaksa.

Mä kuitenkin huolehdin ulkonäöstäni. Hygienia ja muu on kunnossa. Sheiwailen, meikkaan ja laitan hiuksiani. En pue päälle mitä vaan. Ja edelleen mun mieheni pitää mua seksikkäänä. Uskon myös todella, että jos miehestäni on parempi, että sen ajan, jonka monet viettää lenkillä tai salilla minä vietän mieheni kanssa sängyssä ja olen siellä aktiivinen. Ja henkilökohtaisesti todellakin kuntoilen mieluummin ratsastamalla miehelläni, kuin pumppaamalla salilla. Tosin me nyt oltiin alunperinkin kai keskimääräistä seksuaalisesti aktiivisempi pari. Meillä on edelleen seksiä vähintään 5 x viikossa.
[/quote]

Sulla on siis aikaa meikata ja laittaa hiuksia mutta ei syödä terveellisesti?

Vierailija
7/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärrylenkit??? Eikö lihavat(&laiskat?) mammat harrasta niitä? Vaunujen kanssa voi jopa juosta!

Vierailija
8/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus on kyllä kasvava ongelma. Ihmisistä on tullut myös liian mukavuudenhaluisia.
Varsinkin painon pudottaminen ei ole aina kivaa. Samoin liikkuminen. Se kotisohva ja sipsipussit on niin helppo vaihtoehto.
Lisäksi nuo ihmedieetit ja nutraukset lupaavat usein oikotietä onneen. Sitä ei oikeasti ole.

Vierailija
9/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski ei tapa ketään. Huono kunto tappaa. Pullea ihminen voi olla hyväkuntoinen, laiha voi olla huonokuntoinen.

Ai että mä nauran kun alkaa noilla fitnessidiooteilla loppupäässä paikat prakaamaan kun ovat tuijottaneet vain peiliin eivätkä nivelien kuntoon sun muuhun oikeasti järkevään :D

Vierailija
10/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä ainakaan ole. Raskausaikana lihoin ihan norsuksi ja vuoden kesti palautua raskaudesta entisiin mittoihin ja jopa alle. Töihin mennessä alkoi vasta viimeiset kilot tippua ja nyt ei kropasta huomaa millään että olisin joskus ollut raskaana, eli palauduin ihan entiselleni. Itsestäni olen huolehtinut aina mutta vauvavuosi menikin niin sumussa etten jaksanut itseeni niin panostaa. Mutta sitten taas kun lapsi alkoi nukkumaan täysiä öitä, jaksoi itseensäkin panostaa enemmän. Mitään fitnessmammaa ei minusta koskaan tule mutta viihdyn omissa nahoissani ja se myös näkyy iloisena hymynä päällepäin.

Vierailija
11/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:44"]

Sitä vain lihoo, jos syö enemmän kuin kuluttaa. Heikkoa luonnetta nykyään liikkeellä...

[/quote]

En ymmärrä ikinä tuota hokemaa, koska enhän tiedän paljonko kulutan ja paljonko siis pitäisi syödä. Nytpä tämän varmaan tyhmän kysymyksen voin täällä esittää. Huom. en ole lihava...

Vierailija
12/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:56"]Mä olen lihava kahden pienen lapsen äiti. Mulla ei ole aikaa, jaksamista eikä varsinkaan kiinnostusta käyttää sitä mun vapaa-aikaa kuntoillen, eikä päiviä muutenkaan miettien kokoajan mitä syön. Tiedostan oman ongelmakohtani syömisessäni ja se on se, että mulla ei ole aikaa syödä ennen kun saan toisen lapsen päiväunille kahden jälkeen. Ja siinä vaiheessa oon jo niin väsynyt ja nälkänen, että syön hervottomasti. Ratkaisu tähän olis se, että suunnittelisin etukäteen välipaloja tms aamupäivään, jollon kahden jälkeen ei olis niin kova nälkä, mutta mä en kertakaikkiaan JAKSA miettiä kokoajan, mitä syön seuraavaksi tms. Meillä syödään perus ruokaa ja meidän perheessä kaikki muut on normaalipainoisia, paitsi minä joka lihosin 28kg ekaa odottaessa ja 20kg toista odottaessa. Edelleen mulla on 20 kg ylimäärästä, jonka saisin varmasti pois kun täydellisesti asiaan keskittyisin, mutta kun mä en vaan jaksa. Mä kuitenkin huolehdin ulkonäöstäni. Hygienia ja muu on kunnossa. Sheiwailen, meikkaan ja laitan hiuksiani. En pue päälle mitä vaan. Ja edelleen mun mieheni pitää mua seksikkäänä. Uskon myös todella, että jos miehestäni on parempi, että sen ajan, jonka monet viettää lenkillä tai salilla minä vietän mieheni kanssa sängyssä ja olen siellä aktiivinen. Ja henkilökohtaisesti todellakin kuntoilen mieluummin ratsastamalla miehelläni, kuin pumppaamalla salilla. Tosin me nyt oltiin alunperinkin kai keskimääräistä seksuaalisesti aktiivisempi pari. Meillä on edelleen seksiä vähintään 5 x viikossa. [/quote] Sulla on siis aikaa meikata ja laittaa hiuksia mutta ei syödä terveellisesti?

[/quote]

Tottakai on. Kyllä mulla kestää kauemmin syödä kun iskeä kulmakynää kulmiin ja ripsaria ripsiin. Siihen menee about 2min ja sit taas jos ruokaa lähtee laittamaan niin 2 min ei riitä mihinkään. Ja hiusten laittaminenkaan ei vaadi kun minuutin tehdä nuttura tai pöyhiä tukka lakan kanssa. Se mitä näillä tarkoitan on, että esimerkiks värjäilen hiuksiani ne ei koskaan näytä roikkuvilta tai likaisilta. On mulla siinä vaiheessa aikaa kun mies tulee kotiin ja juuri sillon menee ylensyönniksi kun on aamupäivän ollut nälissään. Ja viikonloppuisin meikkaan enemmän jos mies on kotona, mutta vaikka iskisin eyelineristä lähtien kaiken niin ei mulla kyllä siinäkään mene kuin max. 10min. 

Vierailija
13/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli raskauskiloja alle 10 ja lähtivät synnärillä. Olen alkanut nyt lihoa kun lapsi on taapero. Tiedän kyllä miksi: illalla, kun lapsi nukkuu, on aivan ihana kellahtaa sohvalle tai syödä keittiössä, olla vaan ja lukea, ja syödä, kun saa omaa aikaa kotona. Kävin jumpissa ennen, mutta nyt tulen mieluummin kotiin lapsen luo. Eikä liikunta anna mitään sisältöä aivoille. Kaipaan eniten juuri asiasisältöä päähän! Aikaa ei ole enää liikunnalle, koska muu elämä on tärkeämpää.

Vierailija
14/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:44"]

Sitä vain lihoo, jos syö enemmän kuin kuluttaa. Heikkoa luonnetta nykyään liikkeellä...

[/quote]

En ymmärrä ikinä tuota hokemaa, koska enhän tiedän paljonko kulutan ja paljonko siis pitäisi syödä. Nytpä tämän varmaan tyhmän kysymyksen voin täällä esittää. Huom. en ole lihava...

[/quote]

Jep ja kun se ei tosiaan ole noin yksinkertaista ja siitä on tutkimuksiakin. Kiva jos muiden aineenvaihdunta toimii kivasti ja paino ei helposti kerry, mutta meillä on suvussa ainakin helvetin hidas aineenvaihdunta, turvotuksia ja painonhallinta on vaikeaa. Minä, siskoni ja äitini liikutaan kaikki paljon ja syömistä on pakko tarkkailla. Kaikki ollaan yli 170 senttisiä, mutta esim siskoni saa normaali liikunnalla syödä 1600kcal/vrk jotta pysyy normaalipainossa, nykyään käy salilla neljästi viikossa ja päivittäin lenkillä, jotta saa syödä sen 2000kcal. Äitini käy salilla ohjatussa treenissä 2 kertaa viikossa ja syö treeniohjelman mukaan, jotta pysyy painossaan. Äitini on puol vuotta jo nuodattanut tätä treeniä ja on tosiaan kiinteytynyt, mutta painoa on tullut vaan pari kiloa lisää, kunto-ohjaajan mukaan kaloreita katsoen pitäisi olla laihtunut. 

Sitten minä, perheen plösö joka en käy salilla. Olen normaalipainoinen nyt, mutta jotta laihduin tarvitsin 1500kcal ruoat päivittäin ja laihduin n.200g/pv vaikka olin reilusti ylipainonen raskauden jäljiltä, josta sain 30 kiloa syömällä samalla tavalla kun normaalistikkin. En myöskään laihtunut imetysaikana millään, enkä laihdu yhtään samalla ruokavaliollakaan jos stressaan. Kesäisin mulla on lisänä turvotuset ja aamu ja iltapainolla on 3 kiloa eroa, vaikka kuin jois. 

Mutta pointtina on se, että kaikki ollaan normaalipainosia, mutta joudutaan todella tehdä työtäkin sen eteen. Ei se aina ole niin yksiselitteistä. Ei mulla ollut mitään ongelmaa painon kanssa ennen lapsia, mutta kun kerran lihosin niin paino ei tippunutkaan ja jos nykyään söisin 2000kcalvrk niin lihoaisin.

Vierailija
15/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lastenteko pilaa naisen kehon. Raskaus vain lihottaa ja on lasten vika että ihraa kertyy ympärille!! Vitun laiskat liikkukaa älkääkä syökö kuin siat.

Vierailija
16/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 - menit liian pitkälle (lähinnä tuo "fitness-äiti")

Vierailija
17/63 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla on niin huono itsetunto? Onko lapsuudessasi tapahtunut jotain, eikö vanhemmat huomioineet sinua tarpeeksi?

Vierailija
18/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman asian. Jotkut lihovat raskausaikana, eikä se johdu välttämättä syömisestä. Toisaalta raskausaikanahan on käsittäkseni kaikenlaisia ruokaan liittyviä mielitekoja. Sitten on tämä fraasi jonka niin usein olen kuullut perheellisen naisen suusta: Ei mun tarvitse enää välittää ulkonäöstä kun mulla on jo mies! Veikkaampa ettei kaikille miehille ole ihan sama miltä naisensa näyttää.

Vierailija
19/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tähän ketjuun on aika turha vastata, koska tämä on pelkkä trolli. Aloituksessa puhutaan ikuisuuskysymyksestä, aloittaja on siis jauhanut tätä samaa kakkelia ketjutolkulla. 

Vierailija
20/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samasta syystä kuin lapsettomatkin naiset. Itse tunnen monia hoikkia/normaalipainoisia pikkulastenäitejä.

Terv Lapseton

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi