Sisustusneuvoja jakava vieras
Kuinka suhtaudut vieraaseen, joka oma-alotteisesti alkaa jakamaan sisustusneuvoja kodissasi jonka olet juuri saanut sisustettua mieleiseksesi.
Kuunteletko tyytyväisenä ja otat annetut vinkit ilolla vastaan jos vieras selittää, että "Tuon kaapin voisi laittaa tuonne ja tämä sohva sopisi paremmin tuohon. Ja tuonne voisit laittaa semmoisen tuolin mikä sinulla on keittiössä.
Miksi teillä on tapetti tuolla seinällä, se olisi kyllä parempi maalata. Tuo väri ei kuule sovi noin isona pintana. Pienä väriläiskänä kyllä, mutta ei isona pintana.
Tuo vitriinikaappi ei sovi ollenkaan keittiöön. Siirrä se olohuoneeseen, siinähän on vain semmoisia sievieä astioita joita käytetään vain todella harvoin."
..ja samaa rataa koko vierailun ajan.
Miten reagoisit?
Kommentit (11)
Ei tuo nyt mitenkään kohteliaan kanssakäymisen kriteerejä täytä. Joskus on silti kiva kuulla ulkopuolisia näkemyksiä himatuikusta jolle usein itse osittain sokeutuu. Fiksuilta ihmisiltä niitä toki täytyy erikseen pyytää, vain moukat katsovat asiakseen kommentoida kaikkea tuolla tavalla.
Kamalalta kuullostaa mutten kehtaisi sanoa mitään.
Minäkin tunnen ihmisiä, jotka saavat koko ajan ideoita kylässä. Hei mikset laita tätä tähän ja mä laittaisin tän näin. Tohon sopis sitä ja tätä. Mielestäni tahditonta käytöstä, näistä henkilöistä varmaan avuliasta.
Itse onnistuin vetämään herneet nenuun, mistä tämä neuvoja yllättyi kovasti.
Ihmetteli kuinka nyt sillä tavalla suhtauduin. Hänhän vain ystävällisesti antoi vinkkejä. Selitti kuinka sitä ei itse huomaa kaikkia vaihtoehtoja ja siksi niistä on hyvä keskustella muiden kanssa.
Hänen mielestään oli outoa että en ilahtunut jakamistaan hyvistä vinkeistä.
Ei ollut ensimmäinen kerta tämän henkilön kanssa tämmöisiä juttuja, mutta silti ärsyynnyin.
Seuraavaan vierailuun pitänee valmistautua juomalla puoli pulloa punkkua etukäteen niin jaksaa ottaa huumorilla ystävälliset ohjeet vastaan.
-ap
Itse onnistuin vetämään herneet nenuun, mistä tämä neuvoja yllättyi kovasti.
Ihmetteli kuinka nyt sillä tavalla suhtauduin. Hänhän vain ystävällisesti antoi vinkkejä. Selitti kuinka sitä ei itse huomaa kaikkia vaihtoehtoja ja siksi niistä on hyvä keskustella muiden kanssa.
Hänen mielestään oli outoa että en ilahtunut jakamistaan hyvistä vinkeistä.
Ei ollut ensimmäinen kerta tämän henkilön kanssa tämmöisiä juttuja, mutta silti ärsyynnyin.
Seuraavaan vierailuun pitänee valmistautua juomalla puoli pulloa punkkua etukäteen niin jaksaa ottaa huumorilla ystävälliset ohjeet vastaan.
-ap
Olisin onnellinen kun joku selittäisi: "miten saamme asunnosta vähemmän kolkon?"
Eikä näin kuten sisustuslehdissä: "miten kotisi saadaan muistuttamaan terveysaseman odotusaulaa?"
Mä kyllä sanoisin, että pidäthän jatkossa mielipiteet ominasi, paitsi kysyttäessä. Hän ei toiminut kohteliaasti.
Kiitos vastauksista :)
Olen tälle ihmiselle kyllä useastikin sanonut, että kysyn sitten jos haluan vinkkejä, ohjeita tai neuvoja. Silti niitä vaan aina satelee ihan pyytämättä, ja vaikka pyytäisin lopettamaan niin jatkaa vaan ja ihmettelee miksi olen niin omituinen ja väittää ettei minulle uskalla mitään sanoa >:(
En oikeasti tiedä mitä tällaiselle ihmiselle pitäisi tehdä.
En tykkäisi. Kerran naapuri sanoi että pitää saada enemmän väriä ja minä en väreistä tykkää. Sisustuksen pitää olla harmoniassa ja rauhoittava. Sama puutarhan suhteen.
Kaikilla meillä on eri maku.
Jos olet just sisustanut, niin hän varmaan ajattelee että sisustaminen on teille hyvä yhteinen puheenaihe. Hän on niin syvällä siinä luulossaan, että sanominenkaan ei saa häntä heräämään sille tiedolle, että et tosiaan kaipaa kommentteja.
Sinuna vastaisin kaikkeen mitä hän ehdottaa "kiitos vinkistä, mutta pidän siitä juuri näin enkä aio muuttaa mitään", herttaisen hymyn kera. Toistaisin tätä niin monta kertaa kun tarvitaan, jotta ehdotukset alkavat siinä illan mittaan tyrehtyä. Ja seuraavalla vierailulla sama juttu. Jotkut vaan tarvii vähän enemmän toistoja, jotta viesti menee perille.
Mulla on sukulainen, joka on tuputtanut mulle Marimekkoa kalustukseen ja vaatteisiin siitä lähdin kun olin pieni. Ei ole edelleenkään 40 vuoden jälkeen tajunnut että en pidä Marimekosta, en ole koskaan pitänyt enkä koskaan aio ostaa mitään Marimekkoa. Lisäksi aina kun tulee Marimekosta puhe, sanon hänelle että yäk, ovat kamalia ja inhoan niitä, mutta eihän se sukulaistädin jakeluun mene, koska hänestä ne ovat hienoja ja laadukkaita suomalaisia tuotteita joten totta kai koko maailma ajattelee niin, kun hän suurena guruna ajattelee just niin.
Useimmat ihmiset eivät tajua, että he eivät ole mitään tyyliguruja ja että muiilla on erilainen maku.
Kaapissa on useampikin häneltä saatu Marimekko-tuote. Mustia lakanoita ei käytä koskaan, ovat vielä alkuperäisessä pakkauksessa, ja näytän niitä aina tutuille ja naureskellaan että annan ne hyväntekeväisyyteen. Marimekon meikkilaukussa säilytän tamponeja :-)
Huumorilla noi pitää ottaa, eihän kukaan voi pakottaa sinua tekemään mitään päätöksiä joita et halua!
Luin että sijoitusneuvoja.
suhtautuisin huvittuneesti hymyillen