Ikuisuuskysymys... MIKSI pikkulasten äidit ovat monet niin LIHAVIA???
Siis taas tänään järkytyin kun kävin jonottamassa passia poliisilaitoksella ja sen jälkeen erään kauppakeskuksen lastenhoitohuoneessa imettämässä. Lähes järjestään kaikki pienten lasten äidit joita näin tänään (ja heitä oli paljon!), olivat ihan karmean näköisiä, muodottomaksi lihoneita muumimammoja... mikä siinä on niin vaikeaa vähän katsoa mitä suuhunsa laittaa?? t. 5 kk vauvan fitness-äiti
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:09"]
Omasta viitsimisestä se aika paljon on kiinni. Olin ennen raskautta huomattavan ylipainoinen, bmi 34. Raskausaikana tuli 18kg. Nyt 2kk vauvan kanssa olen 10kg pienempi kuin ennen raskautta. Vauva melko suuritarpeinen eli mitään liikuntaa on turha edes harkita.
[/quote]
Tarkennatko mitä sinä viitsit nyt enemmän kuin ennen raskautta ja miksi?
Myös sillä voi olla merkitys, että harva nainen tahtoo piristää miestä kauneudellaan tai seksillä silloin kun on lapsi. Lapsi tavallaan vetää perässään koko perhettä kuin magneetti.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:44"]Olen huomannut saman asian. Jotkut lihovat raskausaikana, eikä se johdu välttämättä syömisestä. Toisaalta raskausaikanahan on käsittäkseni kaikenlaisia ruokaan liittyviä mielitekoja. Sitten on tämä fraasi jonka niin usein olen kuullut perheellisen naisen suusta: Ei mun tarvitse enää välittää ulkonäöstä kun mulla on jo mies! Veikkaampa ettei kaikille miehille ole ihan sama miltä naisensa näyttää.
[/quote]
Tän "kuuluisan" heiton on pakko olla joku urbaani legenda. En ole ikinä, siis IKINÄ, kuullut kenenkään sanovan tuollaista ääneen mun 35 vuoden kuluessa.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:09"]
Omasta viitsimisestä se aika paljon on kiinni. Olin ennen raskautta huomattavan ylipainoinen, bmi 34. Raskausaikana tuli 18kg. Nyt 2kk vauvan kanssa olen 10kg pienempi kuin ennen raskautta. Vauva melko suuritarpeinen eli mitään liikuntaa on turha edes harkita.
[/quote]
[/quote]Minäkin ihmettelen. Koska 2kk vauva on suuritarpeinen etkä voi edes harkita mitään liikuntaa niin mitä viitsit paljon enemmän kuin ennen raskautta kun painat 10 kg vähemmän kuin silloin?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:54"]
Saman olen huomannut. Kyllä mua vituttas jos muijani leviäis synnytyksen jälkeen käsiin kirjaimellisesti. Onko pakko vittu lihoa kuin teuraalle menevä sika ja yrittää vielä puolustella sitä??? Ei helvetti...
[/quote]
Sun kannattaakin harkita lisääntymista pitkään ja hartaasti ennen kuin ryhdyt hommiin - iso osa naisista lihoo kun perheeseen tulee lapsia. Et ehkä uuskalla ottaa riskiä, jos naisen lihominen on sulle noin iso juttu.
Mä en ole huomannu. Itse olen hoikka, sekä moni mun tuntemistani äideistä ovat hoikkia. En kylläkään ymmärrä mitä se muita liikuttaa toisten painot tai ulkonäkö ylipäätään.
Kaikki me ollaan erinäköisiä jollain tapaa. Taitaa olla vaan liian köyhä elämä, että sitä jaksaakin vatvoa muiden painosta...
Mua ainakin kotona oleminen on lihottanut. Pari viikkoa synnytyksen jälkeen painoin pari kiloa vähemmän kuin alkaessani odottamaan. Mutta sittemmin on jotain tapahtunut. Arvioisin, että melkein kymmenen kiloa on tullut tässä reilussa vuodessa, enkä todella tiedä, miten se on mahdollista. En ole ennenkään harrastanut yhtään sen enempää liikuntaa kuin nytkään. Mielestäni en ole syönytkään enempää. Olen syönyt ehkä jopa vähemmän kuin ennen, koska pienen lapsen kanssa ei oikeasti ehdi omista syömisistään oikein huolehtimaan. Ehkä se töissäkäyminen sisälsi sitten niin paljon huomaamatonta hyötyliikuntaa, että syy on siinä. Mene ja tiedä.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:09"]
[/quote]
[/quote]
Viitsin kiinnostua terveydestäni ja pitää ruokavalion kurissa. Viitsin keksiä helppoja mutta terveellisiä ruokia ja välipaloja joita on helppo napata huutava vauva sylissä.
Hmm... Omaan tuttavapiiriini kuuluu kymmeniä naisia joista suurin osa on äitejä. Heistä yksi on ylipainoinen, mutta ollut sitä nuoresta asti. Ehkä en liiku riittävästi ihmisten ilmoilla? Ei mitään fitnessihmisiä tunneta, mutta 1-3 kertaa viikossa tietääkseni lähes kaikki liikkuvat arkijuttujen lisäksi oli lapsia tai ei. Itse olen kokoa 160cm/55kg ja kavereita siinä molemmin puolin mutta normaalipainoisia lähes kaikki. Vauva-aikaan en kyllä liikkunut kun tuo kolmas lapsi oli haastava vauva, mutta paino oli sama silloinkin... nykyään parivuotiaan kanssa suurin osa liikunnasta koostuu lenkeistä: minä rattaiden kanssa, keskimmäinen pyörällä ja esikoinen koululainen saa olla jo kotona. Ellei tietysti mies ole kotona, mutta iltapainotteisen työn vuoksi ei usein ole.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:36"]
Lihavat naiset oksettavat
[/quote]Lihavat miehet kiihottavat - vai?
Sitä vain lihoo, jos syö enemmän kuin kuluttaa. Heikkoa luonnetta nykyään liikkeellä...
Mä olen lihava kahden pienen lapsen äiti. Mulla ei ole aikaa, jaksamista eikä varsinkaan kiinnostusta käyttää sitä mun vapaa-aikaa kuntoillen, eikä päiviä muutenkaan miettien kokoajan mitä syön. Tiedostan oman ongelmakohtani syömisessäni ja se on se, että mulla ei ole aikaa syödä ennen kun saan toisen lapsen päiväunille kahden jälkeen. Ja siinä vaiheessa oon jo niin väsynyt ja nälkänen, että syön hervottomasti. Ratkaisu tähän olis se, että suunnittelisin etukäteen välipaloja tms aamupäivään, jollon kahden jälkeen ei olis niin kova nälkä, mutta mä en kertakaikkiaan JAKSA miettiä kokoajan, mitä syön seuraavaksi tms.
Meillä syödään perus ruokaa ja meidän perheessä kaikki muut on normaalipainoisia, paitsi minä joka lihosin 28kg ekaa odottaessa ja 20kg toista odottaessa. Edelleen mulla on 20 kg ylimäärästä, jonka saisin varmasti pois kun täydellisesti asiaan keskittyisin, mutta kun mä en vaan jaksa.
Mä kuitenkin huolehdin ulkonäöstäni. Hygienia ja muu on kunnossa. Sheiwailen, meikkaan ja laitan hiuksiani. En pue päälle mitä vaan. Ja edelleen mun mieheni pitää mua seksikkäänä. Uskon myös todella, että jos miehestäni on parempi, että sen ajan, jonka monet viettää lenkillä tai salilla minä vietän mieheni kanssa sängyssä ja olen siellä aktiivinen. Ja henkilökohtaisesti todellakin kuntoilen mieluummin ratsastamalla miehelläni, kuin pumppaamalla salilla. Tosin me nyt oltiin alunperinkin kai keskimääräistä seksuaalisesti aktiivisempi pari. Meillä on edelleen seksiä vähintään 5 x viikossa.
Kivoja selityksiä läskit keksii tekosyiksi.
Ehkä te joskus parutte sitä, että olisiko kannattanut elää terveellisemmin ja olla normaalipainoinen kun olette halvaantuneet aivoinfarktin seurauksena pysyvästi, saatte tappavan syövän tai iän myötä nivelet tulevat pettämään. Mut sillonpa ei enää laihduttaminen auta kun maito on jo maassa.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:59"]
Mä lihoin koska kaksosten kanssa ei ollutkaan enää aikaa omille harrastuksille ja ruoka on pitänyt tehdä sen mukaan mitä pienetkin lapset syövät. Työssäkäyvänä olen myös valinnut viettää arkisin sen vähän vapaa-aikani lasten kanssa ennemmin kuin kuntosalilla. En tiedä kelpaako nää sulle selitykseksi mutta ennen lapsia olin hoikka ja timmi, nyt muumimamma. Onnellinen olen ollut ja olen molemmissa olomuodoissani. :)
[/quote]
Pelkkiä tekosyitä. Tuo ei estä millään lailla syömästä terveellistä kotiruokaa, eikä kuntosali ole se maailman ainoa kuntoilumuoto. Voit ihan hyvin tehdä tehokasta treeniä ihan kotioloissa.
[/quote]
Ei, en pysty, olen kokeillut. Ja tiedätkö mikä on parasta? Mun ei tarvii. :)
[/quote]
Pystyy kyllä, olet tehnyt jumppiasi huonosti. Ja tietenkään ei tarvii, jokainen saa olla niin läski tai laiha kuin itse vaan haluaa. Itse jokainen ne kilonsa kärrää paikasta toiseen.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:59"]
Mä lihoin koska kaksosten kanssa ei ollutkaan enää aikaa omille harrastuksille ja ruoka on pitänyt tehdä sen mukaan mitä pienetkin lapset syövät. Työssäkäyvänä olen myös valinnut viettää arkisin sen vähän vapaa-aikani lasten kanssa ennemmin kuin kuntosalilla. En tiedä kelpaako nää sulle selitykseksi mutta ennen lapsia olin hoikka ja timmi, nyt muumimamma. Onnellinen olen ollut ja olen molemmissa olomuodoissani. :)
[/quote]
Pelkkiä tekosyitä. Tuo ei estä millään lailla syömästä terveellistä kotiruokaa, eikä kuntosali ole se maailman ainoa kuntoilumuoto. Voit ihan hyvin tehdä tehokasta treeniä ihan kotioloissa.
[/quote]
Mä haluaisin puuttua tähän. Ei nimittäin voi, jos ei ole kunnolla aikaa varata siihen. Mäkin tein kotona tehokasta treeniä, kun mulla oli vain yksi lapsi. Sitten kun tuli toinen, joka ei nukkunutkaan hyvin päiväunia ja oman refluksi rajoitti liikkumista, ei omalle liikunnalle ollutkaan niin paljon aikaa.
Mutta miksi mä vastasin tähän ketjuun? Kuka ensinnäkin uskoo, että aloittaja teki tämän ketjun muussa kuin trollausmielessä? Ja ketä kiinnostaa jauhaa tästä samasta asiasta joka päivä? Yrittäkää nyt vähän panna kontekstiin näitä asioita.
Kumma kun läskeillä ei muka koskaan ole aikaa, ei aikaa liikkua, ei aikaa syödä terveellisesti. Niillä on kalenteri varmaan minuutilleen buukattu aivan täyteen.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:03"]Läski lyllertävä yh-lidlissä rumassa koltussa hakemassa tarjousnakkipakettia ja freeway-colaa. Hyi vittu mikä mielikuva.
[/quote]oot oksettava! Käy siellä lidlissä hoikat kukkakepitkin nakkipakettia ja freeway limua ostamassa!
Suomalaiset nyt on tulleet lihavimmiksi mitä koskaan aiemmin, kaikissa ikäryhmissä ja sukupuoleen katsomatta :S