Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuisuuskysymys... MIKSI pikkulasten äidit ovat monet niin LIHAVIA???

Vierailija
30.06.2014 |

Siis taas tänään järkytyin kun kävin jonottamassa passia poliisilaitoksella ja sen jälkeen erään kauppakeskuksen lastenhoitohuoneessa imettämässä. Lähes järjestään kaikki pienten lasten äidit joita näin tänään (ja heitä oli paljon!), olivat ihan karmean näköisiä, muodottomaksi lihoneita muumimammoja... mikä siinä on niin vaikeaa vähän katsoa mitä suuhunsa laittaa?? t. 5 kk vauvan fitness-äiti

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Elämässä on muuta sisältöä kuin painon tarkkaileminen 2) On pysyvä parisuhde ja mieskin voi olla vähän tukeva 3) Pienten lasten kanssa on rankkaa ja nopeasti energiaa antavat, helpot välipalat auttavat jaksamaan ja palkitsevat 4) Raskaus usein lihottaa ja painon pudottaminen on useimmille ihmisille vaikeaa.

Vierailija
22/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet itse fitness-mamma, niin saattaa olla niinkin, että näet normaalipainoisetkin laardikasoina. En tosin voi olla varma. Linkitä jokin havainnollinen kuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 16:29"]

Siis taas tänään järkytyin kun kävin jonottamassa passia poliisilaitoksella ja sen jälkeen erään kauppakeskuksen lastenhoitohuoneessa imettämässä. Lähes järjestään kaikki pienten lasten äidit joita näin tänään (ja heitä oli paljon!), olivat ihan karmean näköisiä, muodottomaksi lihoneita muumimammoja... mikä siinä on niin vaikeaa vähän katsoa mitä suuhunsa laittaa?? t. 5 kk vauvan fitness-äiti

[/quote]Miksi sitä vauvaa pitää imettää kauppakeskuksen lastenhoitohuoneessa? Miksi ei siellä poillisilaitoksella? Epäilen kertomustasi keksityksi.

Vierailija
24/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:50"]

Jos olet itse fitness-mamma, niin saattaa olla niinkin, että näet normaalipainoisetkin laardikasoina. En tosin voi olla varma. Linkitä jokin havainnollinen kuva.

[/quote]Nimenomaan JOS olet fitnessmamma. Tai mamma ollenkaan.

Vierailija
25/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Itselle painoa tuli ekan raskauden aikana 11kg, turvotusta oli PALJON. 6kg jäi laitokselle, loput 5kg lähti kahdessa viikossa kuin itsestään. Imetin ja söin hyvin. Mitat olivat siis pari viikkoa synnytyksestä 164/58. Näytin silti vielä 3kk synnytyksen jälkeen aivan kauhealta, löysältä ja lihavalta. Syy oli se että turvotus ei poistunut vaikka tein mitä, se itseasiassa lisääntyi. Löysä olin kun olin raskauden 5 viimeistä kuukautta lähes vuodelevossa laitoksella. Lihakset surkastuivat. Vasta kun lapsi oli reilu vuodrn niin pääsin viimeisistä vaivoista mitä raskausaikana minun kohdalleni osui ja sain luvan alkaa myls liikkumaan niin täysillä kuin halusin. Tämän myötä myös ryhti parani ja itsetunto, aloin käyttää istuvampia vaatteita ja hymykin oli kasvoilla useammin. Kaikki tapaukset eivät ole aina sitä miltä ulospäin saattaa näyttää. Tiedä se.

Vierailija
26/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi ei, kill it with fire.
Tai sitten jatkat vain elämääsi.

Vierailija
27/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olin samannäköinen muumimamma jo ennen lapsia.

Vierailija
28/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:54"]

Saman olen huomannut. Kyllä mua vituttas jos muijani leviäis synnytyksen jälkeen käsiin kirjaimellisesti. Onko pakko vittu lihoa kuin teuraalle menevä sika ja yrittää vielä puolustella sitä??? Ei helvetti...

[/quote]Et vaikuta oikein kypsältä isäksi. Tai puolisoksi.

Vierailija
29/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihoin koska kaksosten kanssa ei ollutkaan enää aikaa omille harrastuksille ja ruoka on pitänyt tehdä sen mukaan mitä pienetkin lapset syövät. Työssäkäyvänä olen myös valinnut viettää arkisin sen vähän vapaa-aikani lasten kanssa ennemmin kuin kuntosalilla. En tiedä kelpaako nää sulle selitykseksi mutta ennen lapsia olin hoikka ja timmi, nyt muumimamma. Onnellinen olen ollut ja olen molemmissa olomuodoissani. :)

Vierailija
30/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski lyllertävä yh-lidlissä rumassa koltussa hakemassa tarjousnakkipakettia ja freeway-colaa. Hyi vittu mikä mielikuva.

Vierailija
31/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen huolehtiminen on erittääin isossa roolissa. Naisen tulee omistautua hänelle, ja silloin helposti jää itsestä huolehtiminen.

Monissa maissa ei tällaista "lapsikulttia" ole, vaan naiset irrottavat aikaa myös itselleen, kauneudenhoitoon ja miehen rakastamiseen lapsen lomassa.

Vierailija
32/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks ku ne tekee terveellistä kotiruokaa lapsille. Sitä tulee sit itekin syötyä. Olin ennen lasta tosi laiha, eineksillä ja grilliruualla, tupakalla ja alkohlilla. Lisäks liikuntaharrastukset loppui kun ei ollut köyhänä varaa palkata lastenhoitajaa, maalla asustelen.

Vierailija
33/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska raskaudesta saa oivan tekosyyn syödä kaikkea. Samoin huomiota saa sillä.

Vierailija
34/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:03"]

Läski lyllertävä yh-lidlissä rumassa koltussa hakemassa tarjousnakkipakettia ja freeway-colaa. Hyi vittu mikä mielikuva.

[/quote]Mikä on yh-lidl?

Vierailija
35/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta viitsimisestä se aika paljon on kiinni. Olin ennen raskautta huomattavan ylipainoinen, bmi 34. Raskausaikana tuli 18kg. Nyt 2kk vauvan kanssa olen 10kg pienempi kuin ennen raskautta. Vauva melko suuritarpeinen eli mitään liikuntaa on turha edes harkita.

Vierailija
36/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-lidl on kirjoitusvirhe, mutta nohevana ihmisenä ymmärsit pointin varmasti.

Vierailija
37/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:59"]

Mä lihoin koska kaksosten kanssa ei ollutkaan enää aikaa omille harrastuksille ja ruoka on pitänyt tehdä sen mukaan mitä pienetkin lapset syövät. Työssäkäyvänä olen myös valinnut viettää arkisin sen vähän vapaa-aikani lasten kanssa ennemmin kuin kuntosalilla. En tiedä kelpaako nää sulle selitykseksi mutta ennen lapsia olin hoikka ja timmi, nyt muumimamma. Onnellinen olen ollut ja olen molemmissa olomuodoissani. :)

[/quote]

Pelkkiä tekosyitä. Tuo ei estä millään lailla syömästä terveellistä kotiruokaa, eikä kuntosali ole se maailman ainoa kuntoilumuoto. Voit ihan hyvin tehdä tehokasta treeniä ihan kotioloissa.

Vierailija
38/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain joka raskaudessa (3) 7-9 kg ekstraa, ja ne suunnilleen kaikki siis jäivät synnärille,  mutta jokaisen imetyskauden aikana lihoin saman verran lisää. Maidon tulo hyytyi, jos yhtään vähensi syömistä, piti mättää koko ajan :(

Ennen lapsia olin hyvin fitnessi minäkin about 10 vuotta. Tosin silloin käytiin ihan vaan punttisalilla eikä syöty boxillista kananmunia ja litraa skyriä päivässä. 

Vierailija
39/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:03"]

[/quote]Mikä on yh-lidl?

[/quote]Sinne saa mennä vain ne läskit rumassa mekossa tarjousnakkeja ostamaan.

Vierailija
40/63 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:59"]

[/quote]

Pelkkiä tekosyitä. Tuo ei estä millään lailla syömästä terveellistä kotiruokaa, eikä kuntosali ole se maailman ainoa kuntoilumuoto. Voit ihan hyvin tehdä tehokasta treeniä ihan kotioloissa.

[/quote]

Ei, en pysty, olen kokeillut. Ja tiedätkö mikä on parasta? Mun ei tarvii. :)