Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te ei-sylikummit olette ostaneet kummitytöllenne rippilahjaksi?

Vierailija
30.06.2014 |

Loppukesällä rippijuhlat ja jotakin pitäisi keksiä. Kummeja on useita, ja minä olen se "listan viimeisin". Emme ole kovin läheisiä, mutta jollakin tavalla kummityttöä tulisi muistaa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 13:35"]

Ostin juuri kummitytölleni Kalevalan Kosketus-sarjan hopeisen korun lahjaksi. Hän tykkäsi siitä kovasti. 

Tällaisen:

http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/riipukset/6883

[/quote]

Tämä on mielestäni myös kiva rippilahjaksi: 

http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/Riipukset/6540/2

Vierailija
22/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 13:37"]

Kaipaisin ideoita myös pojille. Muuta kuin rahaa/lahjakorttia.

[/quote]

Meidän poika tykkäsi parista saamastaan panssariranneketjusta, sekä myös Kalevala korun Torin vasara riipuksesta (itselläni on samanlainen ja hieman ihmettelin, että joku sen pojalle antoi, mutta kait se on miesten koru - tai unisex-malli).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli juuri tyttären rippijuhlat. Hän sai valkokultaisia ja hopeisia kaula- ja rannekoruja, kaikki sellaisia kevyitä ja nuorekkaita. Tykkäsi tosi paljon ja kaikki tulee käyttöön. Keltakulta ei taida olla niinkään huudossa tuon ikäisillä? Rippilapselta voi tosiaan myös kysäistä millaisen tahtoo, tai käydä vaikka yhdessä ostoksilla. Minä kysyin omalta kummitytöltäni mitä toivoo ja tiedän tarkalleen minkä korun ostan.

Ja meilläkään ei ollut sylikummia, minä olen pitänyt molempaa itse kastajaistilaisuudessa. 

Vierailija
24/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rahaa? Olin viikonloppuna rippijuhlissa, jossa rippilapsi ei saanut senttiäkään rahaa lahjaksi ja minusta näin oli tosi fiksua (varakas perhe). Iittalaa, Arabiaa, Marimekkoa ja koruja mm. tuli.

Pelkän ruusunkin voi viedä!

Vierailija
25/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä kummilapselta! Itse aloin keräämään tuolloin astiasarjaa, joka on edelleen käytössä. Pidin myös saamistani koruista ja rahalla ostin kameran. Sisareni sensijaan sai paljon koruja ja ne kaikki jäivät käyttämättä ja katosivat.

Minusta tosin tuntuu, että nykyisin lapset saavat tuon tuosta vanhemmiltaan järjestelmäkameroita, tabletteja, älypuhelimia ja tietokoneita... Itselläni2059 meni kaikki raha keskinkertaiseen digikameraan.

Sen muistan myös, että kun pääsin ylioppilaaksi, harmitti etten saanut yhtään korua lahjaksi. Ostin sitten rahalla sellaisen.

Vierailija
26/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 12:38"]

Minä olen aina ymmärtänyt niin, että se sylikummi on se tärkein, pääkummi. Muut ovat sitten ns. täydennystä, koska on haluttu jostain syystä erilaisia ihmisiä lapsen läheiseksi. Kai sitä nyt muistaa, onko pidellyt kummilastaan ristiäisissä vai ei...

Ap

[/quote]

Meidän lapsen ristiäisissä lasta pitivät vanhemmat. Kummit seisoivat vieressä. Ei tarvinnut "arvottaa" kummeja. 

[/quote]

Ihan normitapa ainakin niissä katolisissa ristiäisissä missä olen ollut. Ja näinhän se oli myös prinsessa Leonoren ristiäisissä. 

Vierailija
27/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kummipojalle kellon, ei tykännyt lahjasta ja myös näytti sen.. Mutta äitinsä toivoin jotain mistä jää pysyvä muisto ja äidin ehdottama rippikehys oli mielestäni sellainen mitä ei minkään ikäisenä osaa arvostaa, kelloa ehkä sitten muutaman vuoden päästä..

Vierailija
28/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 13:13"]

Marimekko/Iittala/Kalevalakoru kuulostaa aika keski-ikäiseltä... Kyseessä on kuitenkin 15-vuotias teini.

[/quote]

Olisin ottanut mielelläni 15- vuotiaana kalevalakorun, kuten vielä tänä päivänäkin.

T: 26v

Vierailija
29/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain äidiltä ja sen siskolta ja äidiltä kalevalan lumikukka kaulakorun, rannekorun ja korvikset ja äiti vielä pakotti käyttämään niitä koko päivän. Sarja on ruma ja mummomainen ja korviksetkin olivat niin raskaat etten voinut kuukauteen käyttää mitään korviksia kun korvalehtiin sattui niin paljon.

Sain myös chippendalea vanhemmiltani. En arvosta vieläkään. Ei ole käyttöä ja isi röyhkeästi sanoi et täs on sun mopo kun sitä olin toivonut. Pikkuveljet kyllä saivat mopot eikä tuollaista turhaa krääsää vuotta myöhemmin rippilahjaksi.

Vierailija
30/31 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö korun olla aina "aito"? Eikö voisi ostaa jonkun kauniin korun esim. Snöltä tai vastaavalta? Tuntuu, että niistä nuoret pitävät enemmän.

Vierailija
31/31 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:39"]

Mä sain äidiltä ja sen siskolta ja äidiltä kalevalan lumikukka kaulakorun, rannekorun ja korvikset ja äiti vielä pakotti käyttämään niitä koko päivän. Sarja on ruma ja mummomainen ja korviksetkin olivat niin raskaat etten voinut kuukauteen käyttää mitään korviksia kun korvalehtiin sattui niin paljon.

Sain myös chippendalea vanhemmiltani. En arvosta vieläkään. Ei ole käyttöä ja isi röyhkeästi sanoi et täs on sun mopo kun sitä olin toivonut. Pikkuveljet kyllä saivat mopot eikä tuollaista turhaa krääsää vuotta myöhemmin rippilahjaksi.

[/quote]

mun mielestä tuo Lumikukka on kaunis, mutta olenkin paljon vanhempi. Chippendale ei kyllä kiinnosta vieläkään, vaikka yksi kakkulapio mulla on, jota synttäreillä käytetään. Ikävää kuitenkin ettet saanut mopoa vaikka veljet saivat. Melko epätasa-arvoista :(.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi