Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mulla alkaa nykyisin tosi usein ruokailun jälkeen vatsassa

Vierailija
09.06.2014 |

kauhea kurlaus?? Ajattelin, että jos olisi maidosta johtuvaa ja kokeilin nyt, että joinkin maidon tilalta mehua, mutta samalainen kurlaus ja pulputus sieltä taas kuuluu. Miksi?? Söin sämpylän, jonka välissä oli kyllä margariinia ja juustoa (sekä salaatinlehti), mutta voiko mun vatsa olla yhtäkkiä niin herkkä, ettei muka yhtä juustoviipaletta kestä? Siis jos olisi maidosta johtuvaa.

Mistä muusta tällainen voi johtua? Usein ihan vain kahvinkin jälkeen alkaa, mutta kahvissakin on tilkka sitä maitoa, että...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressimaha? sympaattinen hermosto jyllää, eikä ruuansulatus pääse toimimaan rauhassa. näin opetettiin jo koulussa: sympaattinen sydäntä sykittää, parasympaattinen paskattaa.

Vierailija
2/5 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää ainakin keliakian ja laktoosi-intorelanssin mahdollisuus avoimena. Laktoositonta voi omin päin kokeilla, keliakia taas on testattava asianmukaisesti lääkärissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 13:08"]

stressimaha? sympaattinen hermosto jyllää, eikä ruuansulatus pääse toimimaan rauhassa. näin opetettiin jo koulussa: sympaattinen sydäntä sykittää, parasympaattinen paskattaa.

[/quote]

Muistan tuon muistilauseen. :) Mutta siis stressimaha...? Eli mitä mun pitäisi tehdä? Mun ruuansulatuksessa on kyllä jotain häikkää, kun on refluksiakin ja siihen reseptilääke. Johtuisiko tämä sitten tuosta refluksista?

ap.

Vierailija
4/5 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama, todella kiusallinen ongelma joka poistui kun aloin pitämään huolen siitä että vatsa ei päässyt liian tyhjäksi koskaan (ja ruis pahensi asiaa). Minulla johtui pääasiassa jännityksestä. Nytkin jos lähden johonkin tärkeämpään tilaisuuteen, syön juuri ennen lähtöäni kaurapuuroa.

Vierailija
5/5 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IBS

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme