Huhhuh... Ihan hirveää roskaa löytyy omakannasta
Muistatteko leikin rikkinäinen puhelin? Se tulee mieleen. Muistan hoitokokouksen, jossa psykiatri epäili minun kärsivän eräästä häiriöstä. Sanoin siihen, että minusta se ei ole mahdollista syistä x ja y, minkä psykiatri myönsi. Hän kysyi myös äidiltäni onko minulla ollut ongelmia ko. asiaan liittyen, mihin hän vastasi ei. Nyt toinen psykiatri oli lainannut edellisen tekstiä ja joku sivumaininta epäilyksestä oli muuttunut muotoon, että todettu tämä häiriö! Mitään ei ollut todettu, oli olemassa alkujaan yhden psykiatrin virheellinen ajatus, joka kumottiin heti siinä.
Nauhoitin kyseisen keskustelun, joten on vielä mahdollista tarkistaa miten asia meni - toivottavasti se on tallessa minulla jossain.
Silti, aikamoista että nuo keskustelut tosiaan on melkein pakkokin tallentaa. Yhden väärinymmärrys siirtyy eteenpäin totuutena jollekin seuraavalle ja paljonkos se potilaan sana painaa, jos lumipallo on lähtenyt liikkeelle vähän aikaa sitten. Viimeksi en jaksanut heti lähettää korjauspyyntöä ja näin se kostautuu. Parasta tehdä se heti tässä vaiheessa, kun sopassa on vasta kaksi lääkäriä.
Kommentit (12)
Kannattaa olla todella varovainen sanojensa kanssa. Minulta yksi lääkäri kysyi alkoholin käytöstä, johon vastasin, että minulla on ollut yksi korkkaamaton viinipullo kaapissa jo toista kymmentä vuotta ja pysyy. Lääkäri merkitsi, että pidän huolta, että kaapissa on aina viiniä. Myöhemmin toinen lääkäri tulkitsi tämän, että olen viinin suurkuluttaja ja totesi, ettei voi määrätä unilääkkeitä, koska on päihdeongelmaa. Yritä sitä sitten lähteä purkamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla todella varovainen sanojensa kanssa. Minulta yksi lääkäri kysyi alkoholin käytöstä, johon vastasin, että minulla on ollut yksi korkkaamaton viinipullo kaapissa jo toista kymmentä vuotta ja pysyy. Lääkäri merkitsi, että pidän huolta, että kaapissa on aina viiniä. Myöhemmin toinen lääkäri tulkitsi tämän, että olen viinin suurkuluttaja ja totesi, ettei voi määrätä unilääkkeitä, koska on päihdeongelmaa. Yritä sitä sitten lähteä purkamaan.
😲😲
Jos minusta yrittää saada käsitystä OmaKannan perusteella, saa kyllä täysin todellisuudesta poikkeavan kuvan, jolla ei juuri aidosti minun kanssani ole mitään tekemistä.
Sen takia itselläni ei kyllä ole juurikaan enää luottamusta psykiatrien ammattitaitoon, kun sinne näköjään satuillaan aivan päättömiä johtopäätelmiä. Asiat kun eivät vaan aina ole sitä, miltä nyt itsestä sattui tuntumaan, että asia ehkä voisi olla. Mutta hehän toki tietävät aina kaiken paremmin.
Psykiatrien vilkkaan mielikuvituksen, oman ammattitaitonsa yliarvioinnin, sekä diagnosointivimman ansioista siellä lukee kyllä ihmisistä semmoista sontaa, ettei mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tohon edes voi olla oikeaa vastausta sitten.
- En juo ollenkaan alkoholia (on alkoholin suhteen erittäin jyrkkä - varmasti koska päihdeongelmaa?)
- otan silloin tällöin pari olutta (käyttää alkoholia = ongelma)
- otan välillä viikonloppuna jopa monta annosta (tietenkin alkoholiongelma)
- olen täysjuoppo (valehtelee, yrittää sairauslomaa ja huomionhakuinen persoonallisuus)
Kerroin että näen huonosti, niin kuin näenkin eli -2,5 miinuslasit mutta en pidä niitä kuin kotona, en ulkoillessa tms. Sanoin että joskus ulkona joku esim. kivi voi näyttää vaikka eläimeltä koska en näe tarkasti.
Kirjoitti sitten omakantaan että "näen olemattomia ihmisiä".
Että silleen. Asian merkitys muuttui täysin eli huononäköisestä tuli kerralla umpihullu.
Kyllä sinne kaikenlaista kirjoitellaan. Ja korjauksia ei saa. Näillä nyt ei ole niin väliä, mutta itsellänikin on yhden lääkärin mukaan lävistyksiä ja tatuointeja. (ei ole kumpiakaan).
... Jos havainnointikyky tuota luokkaa niin.
Sinänsä todella sääli, koska jos jossain niin lääkärissä pitäisi pystyä puhumaan totta. Ilman, että se pamahtaa omille kasvoille.
Itsellenikin on esim. Suullisesti luvattu vaikka ja mitä, mutta kun ei ole kirjattuna niin asiat jää siihen. Esim. Jotkut tutkimukset
Terveet ihmiset saavat olla niin monesta kiitollisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tohon edes voi olla oikeaa vastausta sitten.
- En juo ollenkaan alkoholia (on alkoholin suhteen erittäin jyrkkä - varmasti koska päihdeongelmaa?)
- otan silloin tällöin pari olutta (käyttää alkoholia = ongelma)
- otan välillä viikonloppuna jopa monta annosta (tietenkin alkoholiongelma)
- olen täysjuoppo (valehtelee, yrittää sairauslomaa ja huomionhakuinen persoonallisuus)
En käytä mitään päihteitä on oma vastaus. =oikeasti juon ehkä kerran kuukaudessa yhden siiderin. No kerran mainitsin, että olin nuorempana kokeillut yhden kerran yrttiä niin jouduin heti huumetesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholinkäytöstä kysyttäessä tarkoitetaan yleensä käyttömäärää viikossa, mutta sitä ei sanota potilaalle, vaan oletetaan kaikkien tietävän tämän. Jos alkoholia käyttää harvoin, tämä ei yleensä tule esille. Tuttavani mieheltä kysyttiin käykö oluella töiden jälkeen ja paljonko joi; saattoi käydä kerran tai kaksi vuodessa ja ehkä 2-4olutta kerralla. Kysyttiin ottaako väkevää alkoholia; samoin pari - kolme kertaa vuodessa juhlissa. Kirjattiin, että juo olutta useita kertoja viikossa ja lisäksi väkeviä = alkoholisti!
No ei se mitään. Minäkin olen eläkkeellä kun ei löydetty yhtään sopivaa psyykelääkettä. Ilman niitä olen terve. Että mielisairaskin pitäisi olla ollakseen työkykyinen🤔 En valita.
Käynnit hoidetaan nyt puheluina.
Mutta nyt selvisi, miksi lääkäri / hoitaja on ärtyisän kuuloinen: sinä luulet että hän keskittyy puheluun kanssasi. Tosiasiassa hän plärää päätettään, selaa kantamerkintöjäsi. Jos sanot jotain (ethän sinä näe mitä lääkäri toisessa päässä tekee, hän tiuskaisee, että oletko hiljaa.
Lääkäri ei tosiaan kuuntele. Huomaat sen simppeleistä väärinkäsityksistä.
Juttu mutkistuu, jos sinulla on tapahtumia monelta vuodelta. Et tiedä yhtään mitä lääkäri sinusta parhaillaan lukee. Se on pelottavaa. "Sinulla on hyvä ferritiini" Sitten käy ilmi että arvo on mitattu 2017.
Lääkärit on tosi huolimattomia.
Ja nuo virheet mistä mainittiin.
Niitä ei saa millään poistettua.
Vastaanotolla lääkäri seurustelee ruutunsa kanssa. Hän ei paljon puhu, mutta kantaan ilmaantuu mitä kummallisimpia havaintoja, mistä ei ollut mitään puhetta vastaanotolla.
Ne tallennetaan, siirretään totena muiden tiedoksi. Kaikkea sinussa voidaan käyttää todisteena sinua vastaan, ihan kaikkea.
Ulkkareiden osuus moninkertaistaa virheiden määrän. Ette kai luule, että ketään ehditään perehdyttämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholinkäytöstä kysyttäessä tarkoitetaan yleensä käyttömäärää viikossa, mutta sitä ei sanota potilaalle, vaan oletetaan kaikkien tietävän tämän. Jos alkoholia käyttää harvoin, tämä ei yleensä tule esille. Tuttavani mieheltä kysyttiin käykö oluella töiden jälkeen ja paljonko joi; saattoi käydä kerran tai kaksi vuodessa ja ehkä 2-4olutta kerralla. Kysyttiin ottaako väkevää alkoholia; samoin pari - kolme kertaa vuodessa juhlissa. Kirjattiin, että juo olutta useita kertoja viikossa ja lisäksi väkeviä = alkoholisti!
Multa kysyttiin myös alkoholin käytöstä. Sanoin suoraan, että silloin kun otan niin menee omasta mielestäni liikaa. (Juon siis harvoin mutta miehekkäitä annoksia).
Lääkäri oli kirjannut vaan että "juo aina sammumiseen asti".
Mulla on paha paniikki- ja ahdistuneisuushäiriö niin nyt pelottaa että ottavat ne satunnaisesti käyttämäni rauhoittavat pois.
Nyt tiedätte miten lasu toimii, ja miksi lasun keskustelut on PAKKO nauhoittaa. Ja siellä tekevät tuota asioiden vääristelyä täysin ilkeyttään ja tahallaan.
Mutta siis joo, on tämä huono ja pahimmassa tapauksessa hyvin vaarallinen systeemi tämä OmaKantakin.