Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalisvauvat 2015 <3

30.06.2014 |

Vuoden 2015 maalisvauvaa odottelen, itse 23 ja mies 25. Esikoisemme laskettu aika olisi näillä näkymin 10.3.2015, jos kaikki menee hyvin. :)

Haaleita plussia tullut dpo 10:stä saakka, vahvistuneet päivä päivältä ja tänään ensimmäinen vahva plussa. Eli vielä kovin varhaisessa vaiheessa raskautta olen, sillä rv vasta 3+6, huomenna siis 4+0. :)

Toivottavasti saisin tänne seurakseni paljon muitakin maalisvauvaa odottelevia! :)

Kommentit (202)

81/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tää lähettänyt mun viestiä kokonaan?! Argh.

82/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

IPA 86, mulla ihan sama oireettomuus ja raskauden erilaisuus edelliseen verrattuna. Mietin, että imetätkö sä (enää)? Mietin, kun itse siis vielä kerran päivässä oon yrittänyt, että vaikuttaakohan se siihen, että rinnat ei kipeytyneet? Tosin olen huomannut, että lapseni on alkanut hylkiä tissiä, maidon maku kai muuttuu...;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ekassa raskaudessa tosi kipeet rinnat, mutta toisessa ei ollenkaan. Johtunee varmaan siitä, että ekalla kerralla venyvät, toisella ei enää tarvinnut. Nyt tässä on vähän arat rinnat, mutta ei poikkea normaalista ennen menkkoja aristuksesta. Imetin sillon ekaa kun aloin oottaa toista, mutta lopetin imetyksen melkein heti plussan jälkeen.

Onko muuten fbssä ryhmää maalisvauvoille 2015?

84/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin tehdä ryhmää "Maalisvauvat 2015", mutta kun mulla ei ole yhtään sinne lisättävää kaveria (enkä halua muiden vielä tietävän meidän iltatähdestä), joten en pystynyt sitä luomaan. Jos joku sen pystyy tekemään niin vois sitten tänne ilmineerata...

85/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taidan nyt uskaltautua tähän joukkoon:) Taustoista sen verran että olen 27v ja avopuoliso 31v ja molemmille ensimmäinen pienokainen on ollut haaveena jo muutaman kuukauden:) Kuukautiset ensimmäistä kertaa myöhässä nyt 6pvää, muita oireita ei ole ollut.. Raskaustestejä olen testaillut joka päivä vähintään yhden ja haaleita haamuplussia ja yksi negatiivinen on tullut ja tänään hain sitten clearblue digitalin ja tulos oli Raskaana 1-2 :) ..eli omien laskujen mukaan 4+6 (?) menossa nyt.

86/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ja tervetuloa uusille! Meillä kesä etenee mökkeillessä ja reissatessa, tänään pakataan kotona seuraavaa viikon rykäisyä varten. Mamma ei ole hehkeimmillään: kuvottaa, turvottaa ja VÄSYTTÄÄ. Tänään nukuin päikkärit jo päivällä, mutta eilen vasta illalla kun tultiin kotiin. Heräsin kuudelta ja silti olin valmis jo puolen yön maissa uusille unille. Tätä ei IKINÄ tapahtuisi normioloissa.  Mun on yleensä vaikea saada unta. Heh.

Asunnonvaihtotoiveita olis juu, saa nähdä saammeko aikaiseksi. Kyllä tähän joten kuten sullomalla vielä pikkuvauvan kanssa mahtuu. Kai aika monet asuvat 4h+k asunnossa kolmen lapsen kanssa.

Huomaa muuten, että on vettä virrannut Tammerkoskessa siitä kun viimeksi vauvaa odotin. Esikoista odottaessa olin "nuori" äiti, 25v, ensimmäisiä koko kaveripiirissä, ja nyt täällä mua yli kymmenen vuotta nuoremmat saavat lapsia. :) No, olen 34 v kun vauva syntyy jos nyt kaikki menee hyvin. Ja kyllä sitä nelikymppisenäkin hyvin ehtii...

Luen kuulumisianne reissun päälläkin.

Estella 6+1 Hui, voiko olla jo noin paljon!

87/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen plussanneena liityn seuraanne :)

Kun luen noita teidän juttuja niin pitäiskö mun kans tehdä toinen testi vielä? Olis tuolla yksi kaapissa..

Laskettuaika näillä näkymin 15.3. Ja menin ensiodottajana varaamaan neuvolan tänään :D Se on elokuun ekalla vkolla eli, jos nyt on vko 5+6 niin neuvola on vkolla 9.

Tää on tosiaan ensimmäinen. Takana on 2,5 vuotta yritystä ja ihan luomuna tärppäs. Oon 34.

Oon tässä vähän Hooo Moilasena että mitä tässä nyt on tehtävä.

Miten syödä, juoda..Sen verran tänään kävin työterveyslekurilla muuta asiaa hoitamassa, että kysäsin migreenilääkkeistä. Sanoi, etten saa käyttää kohtauslääkettä, ainoastaan 1000mg panadolia :/

Kamalan väsynyt olen, juustoa höylään suoraan paketista suuhun (himoni näköjään), päätä on juiminut tänään, maha on ihan pinkeä ja sitä juilii, ei kärsis yhtää töissäkä istuu. Paineentunnetta :/ Kuvottelee myös, mut en oksenna kuin viimeisessä hädässä..

Tässäpä pikatervehdys kaikille :)

88/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin sellanen juttu vielä, että tuonne Ryhmät -osioon pystyy tekemään suljettuja ryhmiä:

http://www.vauva.fi/keskustelu/ryhmat

Pitäiskö tehdä sinne Maalisvauvat 2015 -ryhmä? Olis kivempi jutella kun ei näy "koko maailmalle". FB-ryhmään en minäkään vielä liittyis, vaikka sellainen oliskin, vedän matalalla profiililla. ;)

Onnea Tirpiainen! Kyllä se raskaus yleensä yhdellä testillä näkyy, ei se plussa sinne tyhjästä ilmaannu. :)

Estella

89/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun tarkoitin 100 mikrogrammaa d-vitamiinia :)

http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=126

Tuolla esim. lisätietoa asiasta ja samoin löytyy Antti Heikkilän teksteistä ym. Tolosen sivuilta kannattaa lukea muutkin d-vitamiiniin liittyvät artikkelit. 

90/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lääkäreitä ovat molemmat, Tolonen ja Heikkilä. Samoin tosi monet muut lääkärit Suomessa ja Ruotsissa alkavat olla samoilla linjoilla. Yks syy siihen, miksi suomalaisilla on enemmän diabetesta, melanoomaa, rintasyöpää yms. kuin noissa aurinkoisemmissa maissa, on se, että täällä d-vitamiinitasot ovat ympäri vuoden ihan liian pienet! 10 mikrogrammaa on se määrä joka nipin napin riittää ehkäisemään nämä länkisäärisyydet. Muuhun sillä ei oo vaikutusta. Amerikassa suositellaan jo yleisesti paljon isompia d-vitamiiniannoksia kuin täällä.

Vierailija
91/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santses83 tuossa logiikassa vois olla perää. En ole aikoihin imettänyt enää, mutta ehkä tosiaan eka raskaus on muokannut tissejä ja nyt ei enää tarvi :D Selailin just tossa esikoisen aikaista kirjaa, jonka sain neuvolasta, ni sinne olin kirjottanu että 5+2 jouduin ostamaan isommat liivit ja että rinnat oli kipeät. En jaksa uskoa, että tässä kolmessa päivässä tapahtuisi tuollaista käännettä, että pitää marssia liivikauppaan :)

Tirpiainen tervetuloa mukaan tälle puolelle! :) Meillä sama LA. Mulla eka äippäneuvola 12.8.

Omaa napaa, havaitsin valkovuotoa, jonka seassa ihan hiukkasen verran verta. Vähän pelottaa onko tuo normaalia. Sellasta haalean vaaleanpunaista :/

Tuolla jossai alussa kyseltiin mistä päin kukin on. Mä kuulun myös Sjoen sairaalan vaikutusalueeseen.

92/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tänne tulee tuttuja nimimerkkejä tuolta kuumeilijoista :)

Tissit.. ne kasvaa. Laitoin taas merkille. Luulis, että E-kupin utareista tulis jo maitoa ihan riittämiin ilman että siitä vielä täytyy paisua isommaks. Mutta :/ Nooh. Elämä on ;) Ovatpa ainakin hetken aikaa kiinteämmät. Oli seki aika karua kun sain sen myöhäisen keskenmenon jälkeen maidontuloa estävän lääkkeen ja pari päivää niin tissit roikkui taas polvissa.. Imettämisen lopettaminen ssa tuon ilmiön aikaan paljon hellävaraisemmin/hitaammin :P Mutta varsinaista kipua ei tisseissä oo, ihan vähän aristavat -ja ovat tosiaan paisuneet.

93/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ryhmiin perustettu Maalisvauvat 2015 ryhmä, joten sinne vaan mukaan!

94/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitytty, mutta miten se nyt eroaa tästä? Sehän on myös avoin.. enkä mä ymmärrä miks pitäis ollakaan suljettu kun nimimerkeillä kirjoitellaan kuitenkin? 

95/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten eroaa, ajattelin että pysyy kasassa paremmin ja pystyykö sinne tekee uusia alotuksia ryhmän sisällä. Täällähän ne katoaa toisten joukkoon ja tipahta kauaskin. En oo ennen ryhmiä käyttäny ni pitäähän se testata :) 

96/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hei, nyt se sitten alkoi. Kauhea olo koko illan. Voimakas vannemainen päänsärky, varmaaN kofeiinin puutteesta ja laattahan se sit myös lensi. HuomenNa reissuun, en varsinaisesti odota innolla. 

Min un mielestä  se toinen ryhmä sais olla suljettu. mukaan pääsee pyytämällä ylläpitäjältä, näin oletAn. Vois tehdä kunnon esittelypinon sekä vaikka kuukausittaiset tai viikoittaiset juttupinot sekä lisäks muita jos on tarve. Olen ollut kaks kertaa mukaNa vastaavassa, en tosin Vauvalla. Suljetussa ryhmässä tulee jaettua enemmän ja voi lisätä kuvia ym. Jos haluaa. Jälkimmäisen poRukan kansss on tavattu ja pidetään vieläkin yhteyttä  - vaikka lapset syntyi V. 2008 ja porukka hajallaan.

anteeksi näppäilyvirheet. Se on tää puhelin.

97/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta porukkaa tullut paljon:)

uskalsin tänään varata neuvolan kun tuli rv 6 täyteen,aika on kyllä vasta 31.7 ja silloin on jo rv9 joten täytynee varmaan varata varhaisultra erikseen. Mulla on kaikissa raskauksissa ollut sellaisia " huippaamis hetkiä " , tuntuu siis että sumenee silmissä...ja niin taitaa olla tässäkin raskaudessa. Tänään pyörrytti ihan huolella kun halkoja hakkasin,mutta onneksi menee ohi yhtä nopeasti kun tuleekin:).  Ei kai nyt kesällä tarvitse D - vitamiinia purkista ottaa? Vai? Mä olen syönyt vaan raskausvitamiinia( jossa on kyllä vähän D-vitamiinia). Onko muilla vatsa turvoksissa? Mulla on ihan ilmapallo....

Chilley  rv 6+0

98/202 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan Maalisvauvat 2015 ryhmän suljetuksi, joten rohkeesti vaan liittymään sinne. Jostain syystä en saanut esittelyt -aloitusta tehtyä, kokeilen eri koneella.

99/202 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soittelin tänään neuvolaan ja sain ajan 8.8. Tekisi kyllä mieli käydä yksityisellä ultrassa sitä ennen. Oon tosi kova stressaaja vähän kaikesta..

Laskettuaika olis 15.3. ainakin näin alkuun, joillain muillakin näytti olevan sama :). Chilley, mulla on kans huipannu tänään... oikeestaan ekaa kertaa tänään oikein kunnolla töissä.

niiinulii 4+4

100/202 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! :)

Täällä ilmottautuu myös yksi tuleva maalisvauvan äiti. :) Rv olis nyt 4+1 ja laskettu aika 19.3.2015. Pari päivää sitten havahduin siihen että menkat ei oo alkanu vaikka olis pitäny eikä ollenkaan sellanen olo että ois alkamassakaan. Tein raskaustestin ja sinnehän ilmestyi kaksi viivaa, toinen kylläkin haalea mutta viiva kuitenkin. :) Tänään vielä tein testin aamulla, se toinenkin viiva oli jo aika tumma. :) Vuoden vaihteessa jätin pillerit pois, vauvalle annettiin lupa tulla toukokuussa, ensimmäisestä kierrosta ei tärpännyt mutta toisesta nähtävästi onnisti. :D

Itse olen juuri täyttänyt 23 ja mies 26 ja tosiaan esikoinen kyseessä. Koko maailmalle tekisi mieli kanssa huutaa tästä. :D Olo on ollut aika jäätävä viime aikoina, koko ajan tekisi mieli olla jääkaapilla vaikka samaan aikaan on etova olo, päätä on särkenyt useasti. Söisin vaikka kilokaupalla homejuustoa, aina siitä olen tykännyt mutta viime aikoina en muuta olisi syönytkään :D

Sen verran innoissani olen tästä että tämänkin päivän olen selannut netistä kaikkea mitä vauvalle haluaisin hommata. :)