Maalisvauvat 2015 <3
Vuoden 2015 maalisvauvaa odottelen, itse 23 ja mies 25. Esikoisemme laskettu aika olisi näillä näkymin 10.3.2015, jos kaikki menee hyvin. :)
Haaleita plussia tullut dpo 10:stä saakka, vahvistuneet päivä päivältä ja tänään ensimmäinen vahva plussa. Eli vielä kovin varhaisessa vaiheessa raskautta olen, sillä rv vasta 3+6, huomenna siis 4+0. :)
Toivottavasti saisin tänne seurakseni paljon muitakin maalisvauvaa odottelevia! :)
Kommentit (202)
Tätä lähes hengityslamankin aiheuttavaa väsymystäs en ois kyllä kaivannut enkä sitä tehostavaa kurkkukipua :( Oli alkuperäinen tarkoitus jättää koko koerto välistä, ja kärsiä väsymykset sun muut vasta syksyllä. Mutta kun kävi "vahinko" ;) Niin kai se on että raskaaks tulee silloin kun sitä ei yritä..
Hei kaikille!
Ja onnittelut plussista!
Täytyypä nyt tulla tänne kirjoittamaan tuolta maalisvauvatoiveiden puolelta. Olen vieläkin niin hämilläni nopeasta raskautumisesta etten millään meinaa uskoa sitä todeksi. Seitsämäs raskausviikko alkaa huomenna ja pientä kuvotusta ja väsymystä on ilmassa. Myös ruoka maistuu erittäin hyvin ja sen verran on maha turvoksissa ettei kaikki housut enää mene kiinni.
Tällä kertaa ajattelin olla murehtimatta keskenmenonriskeistä tms. ja nauttia ajatuksesta että meille tulee maalisvauva. Tämä siksi että murehtimalla etukäteen ei voi vähentää sitä surua mikä mahdolisesta keskenmenosta aiheutuisi mutta sillä voi pilata mahdollisuuden olla onnellinen tulevasta vauvasta.
Olemme reilu kolmekymppinen pariskunta ja pilkusisarus meidän esikoiselle on tulossa. Synnytyssairaala Hyvinkää.
Peippi rv 5+6
Tänne siirryttiin :) jotenkin ei uskalla olla kovin onnellinen, kun ei tiedä onko tuulimuna. Viiva kuitenkin näytti tummemmalta kuin torstaina.
La 12.3 :)
tann rv 4+3 (iik oikeasti saan kirjoittaa nuo!! :D)
Onnea uusille!! <3
Täällä pitänyt oikeassa elämässä :D niin kiirettä etten ole ehtinyt palstalle.
Mä en tiedä raskausviikkoja tai miten ne laskisin :D Osaisitteko sanoa mitään? Edelliset menkat alkoi 5.6. Edellinen kierto oli 27pv, se on ollut melkein 27-28päivää nyt pitkään. Ovis on ollut 16.-17.6 kivuista päätellen eli kp 12-13. Kiinnittymisvuotoa bongasin kp 18. Haalea plussa tuli kp 26. Digitestin tein kp 28, ja näytti raskaana 2-3. Viikkoja 4 ainakin mutta mitähän päiviä päälle? Sitä tuskin saa selville ihan tarkkaan? Eikös ne neuvolassaki laske aina sen 28pvän kierron mukaan? Nt-ultrassa saa varmaan vasta tarkemmin tietää. Eka neuvola on heinäkuun lopussa.
Oireita: vasen tissikipu alkoi muutama päivä positiivisen testin jälkeen. Nyt ei ole sitäkään. :D Makea ei maistu, se kuvottaa. Enemmän suolainen uppoais. Ei oo pahemmin väsymystä. Turvotusta on sitäkin enemmän :D muuten oireettoman hyvä olo toistaiseksi :)
Me asustellaan L-Suomessa, sairaalana SatKs mutta todennäköisempää on että menen kuitenkin Taysiin. On vähän tutumpi paikka ja SatKs:sta olen synnytyksien osalta kuullut paljon negatiivisia asioita. Näin synnytyspelkoisena sellanen paikka ei oikein houkuttele :(
neljänsuora: http://www.vau.fi/Laskurit/laskettuaika-raskauslaskuri/
Tuohon laitat viimesten menkojen alkamispäivän ja kierron pituuden, niin saat lasketun ajan ja raskausviikot. Kyllä neuvolassa lasketaan myös kierron pituuden mukaan. Eihän sitä muuten osata varata esim. sitä np ultraa oikealle viikolle kun onhan siinä jo selvä ero, onko kierto esim. 23 päivää vai 35 päivää.
Täälläkin yksi uusi tuleva mamma 20v! rv5+4 nyt menossa :) Varhaisultraankin pääsin, kovaa vauhtia on kasvanutkin ja toivottavasti kaikki on kunnossa! Helppo ei alkuraskaus ollut, suonensisäisenä antibioottia jo rv5... Nyt kuitenkin innolla odottaen eteenpäin <3
Hei
Tänään tein testin ja tuli todella selvä plussa. Pakko tehdä vielä huomenna toinen ja käydä vielä terveyskeskuksessakin varmistamassa asia... Ihan varma en ole viimeisistä menkoista, ehkä 3vk+5pv tai 4vk+5pv. Ennestään on 10v ja 12v pojat, joten on aikaa edellisistä paljon! (mies tahtoi vielä yhden..) Olen 39v ja mies 40v. Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja ylipainoa on 20kg, se on paha juttu :( Päätinkin nyt että pakko yrittää jotakin, ettei sitten ole ihan norsuna laitoksella. Onko muita kilppariodottajia? Miten paljon lääkitystä pitää nostaa raskauden aikana?
Voi apua... tein tänään positiivisen raskaustestin. Menkat pari päivää myöhässä ja viiva oli ihan selkeä. Kädet tärisee vieläkin! Tein myös digitaalisen testin ja se näytti raskaana 2-3. Uskomaton fiilis!
Oon 27v ja mies 28v, tämä olisi ensimmäinen lapsi molemmille.
Irm@74, mullakin kilpparin vajaatoimintaa, tosin olen ihan normaalipainoinen ja arvot ihan kunnossa tällä hetkellä :).
Huh, kunpa tämä pysyisi nyt mukana!!
Heippa! Ja onnea kaikille plussanneille! Mulla menkat jo pitkälle viikon myöhässä tänään tein 2 testiä molempiin tuli haamut, mutta Jos huomenna tekis aamu pissistä toivon niin, että olis tummemmat viivat :) mulla ikää siis 24 ja mies 32. Nii ja tää mahdollinen onnenpotku olisi kolmas! esikoinen 3v ja toinen 4kk. Tasan vuosi sitten tuli raskaaksi ja ei ku uudelleen :)
Nyt kun pääsi koneelle, niin hieman pidempää selontekoa meistä.. :)
Olen siis 21v, lokakuussa 22v. Poikaystävä täyttää tämän kuun loppupuolella 27v. Meille yhteinen lapsi, itselle ensimmäinen, poikaystävälle kolmas. Kahden muun kanssa ei juurikaan ole tekemisissä, lähinnä pitkän välimatkan ja äidin vuoksi. La ois näillä näkymin 12.3. Synnytyssairaala on todennäköisesti Jyväskylän keskussairaala.
Ensimmäisen haalean plussan tein 3.7 ja täysin näkyvän plussa 6.7.
Oireet ennen plussausta oli melko huomaamattomia; maha oli sekaisin, rinnat kipeytyi ja ovat edelleenkin melko kipeät, pissitti, mahan turvotus oli erilaista, teki ja tekee mieli kokoajan kylmää vettä.
Mä olen niin onnellinen. Oikeasti onnellinen osaan olla vasta, kun näen, että masussa on oikeasti joku. Olin jo varma, että tähän menee kauemmin, joten olen hieman hämilläni. Poikaystävä samoin, sanoi aikoinaan, että ei arvannut, että siihen näin kauan menee ja oli myös jo hieman tuudittautunut ajatukseen, ettei koskaan tärppää. Tuli vähänkuin yllätyksenä molemmille. No, aikaa on tottua :) Nyt vaan pelottaa, että se onkin tuulimuna tai raskaus menee kesken. On niin outoa ajatella, että se, jota olen niin kovasti toivonut, kasvaisikin mun masussa kokoajan, nyt, tälläkin hetkellä!
Hooh ja mieliteot... Oli pakko käydä kaupassa ostamassa sodastream happopullo, kun vaan kertakaikkiaan teki mieli hiilihapotettua vettä, on tehnyt mieli jo monta päivää! Varsinkin kylmä vesi.. Ah.
Ja kyllä, mä olin malttamaton ja varasin ensimmäisen ajan äitiysneuvolaan, se on 14.8. Olisin saanut ajan aikaisemminkin, mutta halusin, että poikaystävä tulee mukaan ja aikaa piti vähän sumplailla töiden takia. Silloin onkin "jo" rv. 9+0.
tann 4+4
Moikka! Onnea kaikille plussanneille
Enpäs tiedä miten ajatella, mutta aamulla taas pärähti viivat testiin eli uskottava se on, meille tullenee toinen vauva. En vain osaa kuvitella meän perhettä nelihenkisenä, mutta onhan tässä aikaa tottua. Me säädetään Pirkanmaalla ja siinä kolmenkympin puolin ja toisen ollaan miekkosen kans. Ja Tayssihan se meän synnäri ois.
ötökkä rv4+2 La 15.3.2015
Katsotaanko ensimmäisellä neuvolakäynnillä et onko siellä mahassa ketään vai meneekö se sit ensimmäiseen ultraan joskus rv 12?
Varovasti minäkin tänne ilmottaudun. Yritystä takana lähes vuosi ja nyt pieni on tarttunu mukaan <3 Aivan uskomatonta! Viikkoja on nyt 5+4. Varhaisultrankin varasin 21.7 ja eka neuvolakin on jo 23.7 :)) Ikää mulla on 19v ja mies 23! Tällä hetkellä asustellaan helsingissä, mutta jouluna muutetaan takasi kotiin etelä-pohjanmaalle ja synnytänkin sitten seinäjoella.
Oireina aluksi oli kamala turvotus, maha tuntu jo siltä että olis ollu viimesillään raskaana :D Tissit tai erityiseseti nännin on arat ja pientä väsymystä on ilmassa. LA on 6.3 <3
Onnea hirmusesti kaikille plussanneille! :)
Tein tänään toisen testin, vaikka eilinenkin näytti niin vahvaa plussaa ettei pienintäkään epäselvyyttä. Nyt ostin digitaalisen ja kyllähän siihen se "raskaana" teksti tuli. 7 vuotta sitten siivottiin perusteellisesti taloa laajennuksen tieltä ja silloin meinasin heittää kaikki vauvaroinat pois, pinnasängyt, potat, vaunut ja turvakaukalot ja -istuimet, sekä kuutiotolkulla vauvan vaatteita aina taaperoikään saakka. Mutta mies laitto niin hanttiin, että hän vielä haluaa lapsen ja ne pitää säästää. No nyt sitten miehelle tuli neljänkympi villitys ja meille on iltatähti tulossa. En meinaa malttaa käydä katsomassa vauvan vaatteita, miten ne on säilyneet nämä vuodet ullakolla... onneksi ei tullut heitettyä mitään hukkaan, itsetehdyn kastemekonkin olin myydä, mutta viime hetkellä päätin sen jättää jos vaikka pojat saavat joskus jälkikasvua (pojat 10v ja 12v). Nyt salaa toivon, että olispa kaksoset tulossa niin ei tarvi pakahtua maidon kanssa kun on kaksi syöjää. (olen ollut aina maidon luovuttajana, mutta myös saanut useita rintatulehduksia liiallisen maidon takia.) Voihan se olla että vuodet on tehneet tehtävän, eikä enää maito niin nouse vanhalle lehmälle...Onnea muillekin plussanneille!
Onnea kaikille uusille! Mulla on ollut nyt pari päivää järkyttävä väsymys, äklöä oloa ja rinnat edelleen kipeet. On tää hassua kun oon vähän niinkun iloinen välillä näistä oireista! Kertovat että sisällä tosiaan tapahtuu jotain! :) Sitä halusin kysyä että syöttekö odottajat jo joitakin vitamiineja? Olen kuullut että niitä foolihappo ja d vitamiineja olisi hyvä syödä? Korvaako raskaille tarkotettu monivita nämä? :)
Mä ostin Ladyvita mama -paketin vaikka se oli törkeen kallis, mutta ajattelin että syön sitä 3 ekaa kuukautta ja sitten otan jotain muuta monivitaa. Mulla on normaalisti hemoglobiini 165, mutta raskauksissa tipahtanut alle 120, olen joutunu syömään rautaa lisäksi (ei ole auttanut ollenkaan). Katotaan miten nyt käy.
Tervetuloa mukaan uudet maalisvauvan odottajat! :)
Mulle neuvolatäti sanoi puhelimessa, että foolihappo ja D-vitamiini on todella tärkeitä syödä ja kuulosti tyytyväiseltä kun ilmoitin ne jo ostaneeni. :D Suositteli syömään ekan kolmanneksen ajan vähintään.
Tosiaan neuvolaan sain viimein yhteyden, ja ajankin sain jo heti ensi viikon tiistaille jolloin mulla viikot 6+1. Eli aika aikaiseen laittoi mun ajan mutta eipä tuo haittaa. :) Viikonloppuna kerrotaan miehen vanhemmille uutiset. Jotenkin tosi varma olo nyt tullut tästä raskaudesta, oireet on vahvoja olleet ihan alusta saakka ja jatkuu vaan. :) Vaikka elämähän on aina tietysti elämää eli koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu. Silti uskon ja toivon, että saamme maaliskuussa ihastella ja ihmetellä pienen pientä lastamme. <3
JuliaK rv 5+1
Heippahei kaikki ja tervetuloa mukaan joukkoon Lankarulla! Oliko muita uusia?
Minua vaivaa väsymys ja järjetön heinänuha. Ostin apteekista Lomudal Nasal -suihketta, jota saa käyttää raskausaikana, farmaseutti tarkisti. Aiemmissa raskauksissa oon käyttänyt kortisoninenäsumutteita myös reseptillä, mutta nyt ajattelin ensin kokeilla jos pärjäisin ilman.
Olen myös vetänyt tuhannet herneet - suuhun, en nenään. Hirveä hernehimo! Ovat vaan melko kalliita vielä, kun ei oo omaa hernemaata. Tänään jätskikiskalla teki mieli vain ja ainoastaan jotain raikasta. Sitruunasorbettia ei ollut, mutta mansikkasorbetilla mentiin. Liian makealta maistui - ja minähän olen kuuluista sokerihampaastani, yleensä mikään ei ole liian makeaa! :)
Paikkakuntia kyseltiin, minä vaikutan Tampereella päin, nääs. Täällä on nykyään ihan kiva synnyttää jos äidin ja vauvan kunto on niin hyvä, että pääsee viereiseen potilashotelliin yöpymään. Aiemmin ei ollut puhettakaan omasta saati perhehuoneesta.
Estella 5+3