Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalisvauvat 2015 <3

30.06.2014 |

Vuoden 2015 maalisvauvaa odottelen, itse 23 ja mies 25. Esikoisemme laskettu aika olisi näillä näkymin 10.3.2015, jos kaikki menee hyvin. :)

Haaleita plussia tullut dpo 10:stä saakka, vahvistuneet päivä päivältä ja tänään ensimmäinen vahva plussa. Eli vielä kovin varhaisessa vaiheessa raskautta olen, sillä rv vasta 3+6, huomenna siis 4+0. :)

Toivottavasti saisin tänne seurakseni paljon muitakin maalisvauvaa odottelevia! :)

Kommentit (202)

61/202 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tann se kai riippuu aika paljon neuvolasta ja meneillään olevista raskausviikoista, ultrataanko. Aika monissa neuvoloissa ei tehdä niin vaan kuunnellaan sitten sydänääniä joskus rv 9 jälkeen. Tai näin olen ainakin kuullut ja lukenut. :) Kannattaa varhaisultra varata yksityiseltä, jos tahtoo varmistaa että pieni on masussa ja oikeassa paikassa. Varhaisultra on yleensä rv 6-9. :)

62/202 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait sitä täytyy alkaa soittelee neuvolaan. Ne vaan passittaa raskaustestiin eka. Huolestuttaa itsellä tämä ylipaino ja kilpirauhaslääkitys kun jostain luin että sitä pitäis nostaa yhellä pienellä tabulla tai puolikkaalla isolla. Mun toisessa raskaudessa mulla ei ollu vielä lääkitystä ja vauvalla oli kehityshäiriöitä mm puuttuva toinen napavaltimo ja siitä seurannut huonosti kehittynyt suolisto ja munuaiset ja jotain korvissakin oli häikkää. Kaikki onneksi kehitty ajan kanssa, mutta useita vuosia siinä meni. Raskausajan diabetes taitaa myös olla hilkulla, joten vois sitä ruokavaliota ruveta harjoittelemaan. Se ei liene haitaksi tämän parinkymmenen liika kilon kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/202 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kai itsekin soitella huomenna neuvolaan.

Viime yönä heräsin pahaan oloon, joka kuitenkin hävisi hetken kuluttua. Myös järjetön nälkä on usein, muttei oikein tiedä, mitä söis ja mikä maistuis. Tänään oon myös itkeny ja nauranu samaan aikaan. Että sellasta :D

64/202 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos JuliaK :) täytyy varata aikaa varhaisultraan, jos ei malta odottaa.

Toinen kysymys: sain kaverilta raskausvitamiineja joissa parasta ennen päiväys vuosi sitten, uskaltaako niitä syödä vai heitänkö roskiin? Vai riittääkö pelkkä d-vitamiini ja foolihappo?

65/202 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne liityn minäkin =) Tänään pitäisi olla viikkoja kasassa viisi =) Ihan epätodellinen olo on, en voi tätä uskoa! Toinen lapsi olisi siis tulossa, ensimmäinen täyttää kohta vuoden. Juuri mitään oireita ei ole ollut, tosin ei edellisessäkään tainnut ihan tässä vaiheessa vielä olla! Rintoja kyllä aristi edellisessä, en tiedä johtuuko sen puute nyt siitä, että imetän esikoista vielä n kerran päivässä. Varhaisultra yksityiselle varattu, samoin eka neuvola!! =) Toivottavasti masussa todella on joku=)

66/202 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis Helsingissä asutaan!

67/202 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljos tuolla varhaisultralla on hintaa? :)

68/202 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä 30 vuotias joka odottaa ensimmäistä. LA 4.3 ja nyt siis 5+5 menossa.

Keväällä odotettiin jo mutta meni viikolla 6 jo kesken, nyt peukutetaan että tämä pysyisi matkassa koska on niin toivottu lapsi minulle, miehelle sekä tuleville isovanhemmille. 

Onnea ja tsemppiä kaikille muillekkin :)

69/202 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille maalismasuille!

Varovasti sanon hiphei ja ilmoittaudun mukaan. LA on 12.03 ja tämä on meidän numero kakkonen ja kolmas raskaus. Tytär syntyi syyskuussa 2010. Olen 35-v ja mies lähenee neljääkymppiä. Asutaan Irlannissa.

Irma74 ja Niinulii....mulla on myöskin kilpparin vajaatoiminta (ja muutama autoimmuunisairaus kaupantekijäisiksi), kävin omalääkärillä heti plussan jälkeen eli maanantaina ja tyroksiiniannosta nostettiin ihan reilusti. Vaikka mun arvot 2 viikkoa sitten otetuissa labroissa oli erinomaiset. Että kannattaa ottaa terveyskeskukseen yhteyttä. Kilpparilta vaaditaan raskauden aikana 50% enemmän!

Onnea ja tarrasukkia matkaan kaikille!! :)

70/202 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen nostanut nyt niin että joka toinen päivä 25mikrogrammaa lisää ja joka toinen 0,5 milligrammaa enemmän Thyroksiinia. Mulla myös muita autoimmuunisairauksia. Eka neuvola on 7.8. ja sillon myös katotaan ultralla jos jo näkyis. 

71/202 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa vähä jo hymyilyttää ku aattelee että pääsee kotiin vuodeksi. Tosin ekan pojan kanssa oli vaikeeta kun hänellä oli palleatyrä ja hankala laktoosi-intoleranssi jo vauvana. Sitte toinen synty 1,5v päästä ja osoittautui todelliseksi koliikkivauvaksi joka kirku elämänsä ensimmäiset kuukaudet taukoamatta ja vielä yli vuoden ikäisenä herätti noin tunnin välein. Lisäksi sairastui 4 eri autoimmuunisairauteen ja sairaala on tullut tutuksi. Eli eikö kolmas lapsi pitäisi nyt olla helppo?

72/202 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoa on täälläkin ja paljon! Pitää vaan yrittää ettei paino raskausaikana nousis :) 

Vitamiineista: Foolihappo, d-vitamiini (minimimäärä 100 mikrogrammaa/vrk) ja omega 3 on ne tärkeimmät. Omega kolmosista suosittelen E-Epaa,  se on vahva ja siinä ei oo a-vitamiinia. Jotkut suosittelevat myös maitohappobakteereita: lisäät vastustuskykyä ja saattavat suojata lasta allergioiden puhkeamiselta. Mä tankkaan tällä hetkellä d-vitamiinini auringosta (edellyttää sitä, että on keskipäivällä auringossa ilman aurinkovoiteita -palaa ei kuitenkaan saa). Foolihapon ja e-epan otan purkista, muut vitamiinit kausituotteista (marjat, kasvikset jne) -talvella sitten monivitamiinit kaveriksi.

73/202 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Liityn mukaan maaliskuisiin!

Plussattu sunnuntai-aamuna klo 5. :D LA on neuvolan laskujen mukaan 15.3. eli menossa 4+3.. Esikoista odotellaan!

Sain neuvolan 13.8.. neuvolatäti on lomalla vielä edellisen viikon ja siksi meni vähän pitemmälle. Puhelimessa sain ohjeet hankkia foolihappoa ja siihen vielä päälle monivitamiinit jos ei muuten ole monipuolinen ruokavalio. Tarkoitiko muuten Blackpanther, että 10 mikrgrammaa/vrk pitäisi saada d-vitamiinia? 100 olisi jo aika paljon. :D

Oireita oli jo ennen plussausta jos jonkinmoista eli olinkin jo aika varma tuloksesta. Pahoinvointia ei vielä onneksi ole.. mutta väsymys on aivan järkyttävää. Pahinta on että alotin juuri viikko sitten uuden työn, joka on aika fyysistä, mikä entisestään pahentaa tilannetta. Yritänkin nyt lepäillä aina kuin voin ja  päikkäreitä on jo tullut useammat otettua. Täytyy katsoa kuinka sitä jaksaa käydä töissä syksyllä kun opiskelutkin vielä jatkuvat..

Olemme miehen kanssa vähän alle ja vähän yli kolmekymppisiä. Vauva on ollut haaveissa jo useamman vuoden, mutta vasta viimeisen vuoden aikana kokeilimme yritystä muutaman kerran ensimmäistä kertaa. Pistimme yrityksen tauolle hektisen kevään takia ja nyt sitten yrityksen uudelleen aloituksesta tärppäsi ensimmäisestä.

Olemme onnellisia mutta olo on todella epätodellinen.. en oikein vielä ymmärrä olevani oikeasti raskaana. Ihan itse asiassa harmittaa, että en ole täynnä valtavia onnen tunteita.. jotenkin olin kuvitellut, että plussatesti täyttäisi sydämeni saman tien suurella onnella, mutta vaikka tiedostan olevani raskaana, on asiaa jotenkin vaikea vielä käsitellä tunteen tasolla. No, ehkä se sieltä tulee pikkuhiljaa.. :)

Ruokavaliotani yritin jo alkaa muuttamaan terveellisempään suuntaan, eli vähemmän valmisruokia, ennemmän kasviksia ja kuituja. Ja kahvia yritän välttää parhaani mukaan.. tyyliin otan hörpyn miehen kupista kerran päivässä. En tahdo riskeerata kofeiinin kanssa, koska se on kuitenkin joidenkin tutkimusten mukaan aiheuttanut keskenmenoja. Mutta kyllä tämän väsymyksen kanssa ottaa koville!!!

Muuten mietinnässä on jo muutto isompaan asuntoon. Tällä hetkellä asumme suurehkossa vuokrakaksiossa, jossa kyllä neliöiden puolesta muuten mahtuisi vauvakin, mutta pohjaratkaisu on varsin epäkäytännöllinen ja rapussa vain kierreportaat ilman hissiä. Kylpyhuoneessamme haisee usein tupakansavu, kun joku naapureista polttaa sisällä, ja talvella naapurien takanpolttokäryt tulevan sisään myös, joten en haluaisi jäädä tänne terveydellisistäkään syistä. Ajattelin siis pikkuhiljaa alkaa katselemaan uutta asuntoa, vaikka emme varmaan ole muuttamassa vielä moneen kuukauteen. Mites muilla, tuoko perheenlisäys asunnonvaihtotarvetta?

Nyt uuvuttaa niin, että en jaksa enempää kirjoittaa. :)

74/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sane, jotenkik minäkin oletin, että täytyn onnesta ja rakkaudesta.. No, ei oo ihan vielä näkynyt.. :D

75/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun aloin odottaa ekaa, olin lähinnä vähän kauhuissani (olin silloin 26v), raskaus alkoi nimittäin vain yhdestä kerrasta, enkä ollut oikein varautunut että heti tärppäisi. Toista lasta halusin kovasti heti ekan synnyttyä ja mies ei olisi vielä halunnut toista, mutta sain kerran houkuteltua miehen yrittämään ja toinen lapsi sai alkunsa myös yhdestä kerrasta ja vauvojen ikäero oli reilun vuoden. Ekan lapsen kohdalla synnärillä rakastuin täysin tuhisevaan kääröön, mutta toisen kohdalla tunsin vain ikävää esikoistani kohtaan. Mutta ei mennyt kauaa kun toinenkin alkoi tuntua rakkaalta, vaikka hankala koliikkivauva olikin. Nyt tämä kolmas tuntuu ihan hyvältä, ehkä näin vanhana (39v) osaa nauttia lapsesta eri tavalla ja sitten kun tietää mitä edessä on...

Vierailija
76/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin varmaankin jo uskaltautua liittyä joukkoon. Eilen sain selkeän plussaviivan. :) LA olis 15.3.

Tokaa lasta odotan. Esikoinen pian vuoden ikäinen. Ihmetyttää kun oireita ei ole sitten niin mitään! Esikoisesta rinnat kipeytyi ja kasvoi heti ja muutenkin oli oiretta toisensa perään. 

Ipa 4+5

77/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan mitään oireita tällä kertaa. Pitää koputtaa puuta ja toivoa, että tätä jatkuu mahdollisimman pitkään!

78/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on tullut uutta porukkaa! :)

Varasin neuvolan eilen ja eka aika on 5.8 rv 9+2. Neuvolatäti on lomalla seuraavat parisen viikkoa ja sanoi että 28.7 tulee takaisin jos haluan jo silloin vilkasta pikaseen massun sisältöä! tottakai se on piipahdettava, kerta voi :) ei tartte jännätä tonne elokuuhun asti!

Ruoka ei taho maistua ja väsyttää paljon.

Tänään on 25.pv hedelmöittymisestä ja pienen sydän alkaa lyödä! ♥

79/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti käydä ullakolla kattomassa miten 7 vuotta siellä olleet vauvaroinat on säilyneet. 4 laatikkoa koon mukaan lajiteltuja vaatteita 50cm-120cm, pinnasänky, syöttötuoli, 3 eri turvaistuinta ja kaukalo, potta, sitteri, leluja, yhdistelmärattaat yms. Hyvin olivat säilyneet... onneksi ei tullut laitettua niitä silloin pois, nyt ne pitäis kaikki ostaa.

80/202 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!! 

Hyvä olo jatkuu. Tää on hassua kun melkein kaikissa raskauksissa pahoinvointi on alkanut heti ennen plussaa ja jatkunut pitkäön. Nyt vaan väsyttää ehkä vähän tavallista enemmän,väkisinkin nukahdan sohvalle kesken hyvän sarjan