Maalisvauvat 2015 <3
Vuoden 2015 maalisvauvaa odottelen, itse 23 ja mies 25. Esikoisemme laskettu aika olisi näillä näkymin 10.3.2015, jos kaikki menee hyvin. :)
Haaleita plussia tullut dpo 10:stä saakka, vahvistuneet päivä päivältä ja tänään ensimmäinen vahva plussa. Eli vielä kovin varhaisessa vaiheessa raskautta olen, sillä rv vasta 3+6, huomenna siis 4+0. :)
Toivottavasti saisin tänne seurakseni paljon muitakin maalisvauvaa odottelevia! :)
Kommentit (202)
Saa käydä, mutta en kyllä muista lukeeko se tessissä. Ei meiltä kyllä ehdi töistä vaan oikeasti käymään missään. Mutta onneks on vuorotyö, niin saa sillä tavoin järjestettyä. Mut kyllä mun mielestä kvtessissä ainakin on kohta, että lääkäri yms. terveydenhoitoon liittyvät käynnit saa käydä työajalla elleivät ne ole muuten jörjestettävissä. Tämä tilannehan on jos työaika on se 8-16 päivittäin, mikä on myös niillä terkkareilla..
Mo!
Täällä ilmoittautuu kanssa yksi toivottavasti tuleva maalisäiti. :) Plussannut oon viime la (liuskatestillä), varmuudeks vielä su, ja sitten vielä ma apteekin testillä. Aattelin vielä tossa loppuviikosta tehdä Clearbluen, joka näyttäis ne viikot.. Ees sinne päin. Mulla kun ei oikein oo mtn hajua.. Ja ne pari kaveria ku tietää, joista toinen on aika perillä näistä asioista, ni ei vaikuta järin kiinnostuneilta.. Lieneekö sitten katkeria tai kateellisia. :(
Jos joku viisaampi osais kertoa mulle miten mä ne lasken? Periaatteessa tiiän mutten si kuitenka. Oviksen tikutin joko 15. tai 16.6. Sekin oli vähän että kummalle päivälle sit osu kun sillon 15. sain viivat testiin mutta 16. oli jo tosi haalistunut. :O
Kierrosta en pysty sanomaan, kun ei oo vielä renkaan käytön jälkeen tasaantunut mihinkään (sillon aikoinaan ennen rengasta se oli joku 26-28) mut edellinen kierto oli 30 päivää. Nyt ovis tuli kp24.. et sillai. :D Sekaisin on ihminen.
Oon liittynyt kaikkiin mahdollisiin mammajuttuihin, tuntuu et oon tästä niin onnellinen ja innoissani, et kohta sattuu jotain ihan varmasti. :( Mulla kun yleensä kaikki menee vaikeimman kautta enkä ikinä onnistu missään. :/
Ihanaa että täälläkin on paljon ihmisiä. :)
Niin ja mitenkä mä saan tän ketjun seurantaan? :O
Hei Tinnnde!
Kirjoitat googleen lasketun ajan laskuri, ja sieltä selviää. Haet laskettua aikaa hedelmöittymispäivän perusteella. Mä nyt sen katoin jo, eli jos vaikka 15.6 oli ovulaatio niin laskettu aikasi on 8.3.2015 olet raskaana 4+3.
Okei, no sillai mäkin sen päättelin kun jollain laskurilla koitin laskea. Mut eiks hedelmöittymisviikko oo 3. Viikko? 4. On kiinnittymisviikko? Ni mulla pitäis nyt olla sit 5+jotain. :O
Kiitos neuvoista! :) vielä kun sais tän seurantaan..
Hei! Täällä varovasti ilmottautuu tänään plussannut, yksi tuulimunaraskaus takana ja välissä ei kerennyt tulla kuukautisia. Pelottaa, onko kaikki hyvin ja pysyykö pieni mukana. Epäilisin lasketun ajan sijoittuvan maaliskuulle, ultra- aika tämän kuun loppupuolella jolloin toivottavasti selviää vastauksia moneen kysymykseen.
Eli itse 22v, mies 24v ja tosiaan ensimmäinen lapsi olisi, toinen raskaus.
Tervetuloa Näkymätönninni ja muut uudet.
Tiedättekö, mua väsyttää... Eilen nukuin "päikkärit" niin että heräsin puoli kahdeksalta ja tänään on ollut koko päivän ihan nuutunut fiilis. Olen koettanut puuhastella ja käydä lenkilläkin, mutta ai että kun väsyttää KOKO ajan. Lomalla ollaan toistaiseksi.
Muut oireet ovat kadoksissa, rinnat ehkä ihan inasen arat. Kahvi maistuu samaan malliin kuin ennenkin, mistään yökötyksestä ei ole (vielä?) merkkiäkään.
Estella rv 5+1
Ai niin, melkein ostin eilen digitaalisen raskaustestin apteekista, nämä ekat viikot ovat niin kovin epävarmaa aikaa, kun ei tiedä miten masussa voidaan ja onko siellä ketään. Viikot näyttävä digitesti jäi kuitenkin apteekkiin, aattelin, että turha tässä vaiheessa. ;)
Kiva tänne tullu paljon uusia odottajia! Meillä tosiaan myös ensimmäinen raskaus joten oon koko ajan ihan paniikissa pienistä asioista ja stressaan että kaikki menee hyvin.. halusin tänään tehdä vielä kolmannen testin ja se oliki haaleampi kuin se ensimmäinen viikko sitten. paniikki! oireitakaan ei oo tänään ollut oikeastaan mitään ;( apua! oon lukenut koko päivän erilaisia keskusteluja tosta haalenemisesta niin on mieli vähän rauhottunut kun moni sano että voi johtua eri testistä, kellonajasta koska tein testin tai jotain.. onko muilla kokemusta tälläsestä? pitäiskö mennä varoiksi labraan?
Katni nyt vaan relax. Sanoit jo hyviä syitä, miksi viiva voi olla haaleampi. Pissakin on eri vahvuista eri kerroilla. Kun raskaustesti on plussa, niin se on plussa. Eikä muuksi muutu viivan vahvuuden vaihtelusta huolimatta. En menis tuon takia labraan.
Tarrasukkia vaan kaikille pikku ihmisenaluille! :)
Katni teitkö testin siis mihin aikaan vrk:sta? Ja olitko juonu paljon vettä tms. ennen sen tekemistä? Kyl mä oon kans lukenu/kuullu että voi olla paljon testistäkin kiinni, tai just noista edellä mainituista syistä, et plussa ei oo joka kerta yhtä vahva.. Mutta tietysti jos haluu mielenrauhan asian suhteen ni ehkä ite kävisin labrassa ihan vaan varmuuden vuoksi tai soittasin neuvolaan.. :) Tsemppiä!
Mä yritin tänään soittaa neuvolan puhelinaikana itelleni neuvola-aikaa mutta pahus kun oli ruuhkaa! Tuuttas vaan varattua. Tai jos hälytti, kukaan ei vastannut. Ääh.. No varhaisultran sain ainakin varattua, se on meillä rv 7+5. :)
Ja edelleen tosiaan alavatsa nippailee ja rinnat aristaa, aikaisin aamulla ja nukkumaan mennessä kuvottaa ja ruvennut myös olemaan väsymystä. Puhumattakaan tästä mahtavasta turvotuksesta :D
JuliaK rv 4+3 (tänään tarkistin laskurilla, heitti näköjään aiemmin muutaman päivän)
Toivotaan että Katnin testi ei merkkaa kemiallista! ne on nää ekat viikot liiankin jännittäviä, toivos tän alun menevän nopsaan, ja että pääsee ekaan ultraan näkemään onko kaikki hyvin!
Mä tein itselleni herkullisen kinuski-banaani täytekakun synttäriksi, 2 ekaa palaa vedin sitä nautinnolla, mut sen jälkeen alko kuvottaa.... yäks... en voi sietää et se kakku on tuolla kaapissa :D toivottavasti lapset ja vieraat syö sen tänään kokonaan! :) en tiedä onko se kinuski, vai kinuskin banaanin yhdistelmä mikä etoo, koska banaani pelkästään menee. Hassuja nää oireet! :)
Mulla nyt paino 1-2kg miinuksella, on sen verran kuvottava olo et ei ruoka maistu, ja kun närästää. Muakin väsyttäs usein mut ei nukuta, viime yönäkin vauvan syötin kahdelta, ja samalla jäin värjää hiuksiani ja pesee pyykkiä, istuin tovin pihalla ja nautin ihanasta kesäyöstä! :)
Rv 4+4
Ei minusta pitäis Katnilla olla mitään huolta kemiallisesta, silloinhan koko kiinnittymistä ei olis edes tapahtunut ja ennen menkkoja olis tullut vaan ihan haaleita plussia sen pelkän hedelmöittyneen munasolun takia. Huoli pois, sanoisi varmasti neuvolan tätikin :)
Täälläkin odotellaan että tämä alkuvaihe menisi nopsaan ja ainakin nimenomaan tämä aika ennen varhaisultraa joka on siis kolmen viikon päästä. Sitten pääsee näkemään pikkuisen <3 ja kyllä se sellaisen tietynlaisen huojennuksen tunteen antaa, kun näkee, että siellä masussa joku oikeasti asustaa. :)
JuliaK rv 4+4
ihanaa kiitos kaikille rauhottelusta!! tein siis testin vasta illemmalla töissä ja olin juonut kyllä paljon töiden aikana. tein tänään aamulla vielä clear bluen ja näytti raskaana ja viikot 2-3. ihan oikein eikö? kun se näyttää sen koska hedelmöitnyt. nyt pitäis olla rv 5+2.
Mulla on raskausoireet vähentyneet niin että eilen menin ja ostin digitestin... 3+ näytti :) en osaa oikein vielä iloita tästä raskaudesta,vaan pelkään liikaa keskenmenoa mutta pelko varmasti helpottaa viikkojen myötä.
olisi kiva tietää mistäpäin kaikki on,jos vaikka on sama synnytyssairaala?
Meidän perhe asuu Paraisilla , Turun lähellä.
chilley rv 5+1
Chilley mä asustelen Turussa! :) Joten voi hyvin olla, että sama synnäri meillä! :) Ja tiedän hyvin ton sun tunteen, muakin välillä pelottaa ja yritän pysyä poissa kaikista keskenmenokeskusteluista etten stressais asiasta liikaa.. :/ Toivon, että kaikki menee hyvin, sillä todellakin suurimmalla osalla naisista raskaus etenee alusta loppuun normaalisti ja se on onneksi ihan tilastollinen fakta. :)
Toissapäivänä plussasin ja laskurin mukaan nyt mentäisiin viikoilla 4+2. 12 maaliskuuta siis olisi meillä kaveri kainalossa, jos kaikki menee hyvin! Yllättävän tyynesti ollaan osattu suhtautua, vaikka vauva on toivottu ja jo useamman kierron jälkeen jouduttu pettymään. Katsellaan ekaan neuvolaan asti varovaisen toiveikkaasti, siitä sitten eteenpäin tehdään suunnitelmia.
On mulla silti itsellä melko varma olo... viikko sitten alkoi järkyttävä väsymys joka pakotti torkkumaan myös töissä, ja vessassa saa ravata koko ajan. Maha tuntuu vuorotellen nälkäiseltä, turvonneelta tai siltä että menkat alkaa... jotain positiivista tässä jatkuvassa pissaamisessanin, tulee ainakin usein tarkistettua, ettei vuoto oo alkanut. :D
Iyse olen 27 ja mies vielä toistaiseksi 24. Ensimmäistä odotellaan. :)
Seinäjoen keskussairaalan vaikutusalueelle kuulun minä :)
Nyt on alkanut vähän tulla sellasta ylimäärästä väsymystä. Tosin töissä on edelleen niin kiire, että siellä ei ehdi pohtia väsyttääkö tai ei. Aamulla oli vasen tissi kipeä :O mutta päivän mittaan helpotti. No, vasen on mulla kyllä se, josta aina on tullu varmaan 70 % kaikesta mun tuottamasta maidosta.. eli paljon! Niinvarmaan siellä nytkin maitorauhaset vaan alkaa kehittymään tehokkaammin kuin oikeassa.
Kuvotusta ei oo nyt ollut ja kahvi maistuu entisellä tavalla. Vaikka yleensä se on jo tässä vaiheessa alkanut tökkimään niin että on mennyt ehkä 1/4 mukillista vaan kerrallaan.
Nyt siis 5+0, kuudes raskausviikko alkaa ja tällä viikolla alkaa sydän sykkiä :)
Meillä siis ison kaupungin neuvolatätsy vain kiitteli kun olen hyvissä ajoin liikkeellä näin lomakaudella. Esitietolomakkeet tulivat tänään postissa. En voi käsittää, miten niitä ei voi täyttää sähköisesti, nyt on kuitenkin jo vuosi 2014 eikä esim. 1974. :)