Jätättekö vauvaa koskaan yksin esim. kaupan pihaan?
Jättääkö muut äidit koskaan nukkuvaa vauvaa yksin vaunuihin esim. kaupan pihaan lyhyen asioinnin ajaksi? Itse olen muutaman kerran jättänyt postissa asioidessani nukkuvan vauvan ulos odottamaan. Asun rauhallisella seudulla, joten en usko että kukan vauvaani sieppaa, eikä vauva mene pilalle, jos ehtii vähän aikaa itkeä. Tuli vain mieleen tuosta Munchenin tapauksesta, että Suomessa kyllä uskaltaa hetkeksi vauvan ulos jättää odottamaan. En kyllä ulkomailla niin tekisi, enkä suomessakaan kuin max 10min.
Kommentit (51)
Voi luoja! Kuka ihme nyt vapaaehtoisesti edes koskisi, saati varastaisi ruman, haisevan ipananne vaikka tarjoaisitte
En jätä! Älkää jättäkö vauvaa autoon, etenkin kesällä myös kuumuus uhkaa pienen henkeä!
Yhden ainoan kerran kun käväisin pankissa. Silloinkin pelotti niin, että piti vilkuilla puolen minuutin välein ikkunasta ulos. Se tosin oli hiljainen, noin 500 asukkaan pikkukylä.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 11:19"]
Oon jättänyt kirppiksen pihaan nukkumaan, sisälle ei saanut viedä vaunuja joten siinä oli niitä aina pitkä rivi. Välillä aina äidit huutelevat toisilleen "nyt toi vauva ruskeissa vaunuissa heräs, kenen se on".
Näin Helsingissä.
[/quote]
Sama juttu. Ravintoloissa ja kahviloissa sama käytäntö. Toki aina hyvä, jos ikkunasta on näköyhteys vaunuihin, mutta usein ei ole. Parivuotias osaa kyllä odottaa vaunuissa eikä lähde omin päin etsiskelemään.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 12:08"]
Parikymmentä vuotta sitten oli aivan normaalia jättää nukkuva vauva kaupan tai postin ulkopuolelle lyhyen asioinnin ajaksi. Ainakin Helsingissä. Nykyään ollaan hysteerisiä, vaikka maailma on muuttunut turvallisemmaksi. Sitten tukitaan kulkureitit niitten vaunujen kanssa.
[/quote]
Samaa mieltä. Tosin kyllä osa edelleen on järkevästi.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 11:05"]
Jättääkö muut äidit koskaan nukkuvaa vauvaa yksin vaunuihin esim. kaupan pihaan lyhyen asioinnin ajaksi? Itse olen muutaman kerran jättänyt postissa asioidessani nukkuvan vauvan ulos odottamaan. Asun rauhallisella seudulla, joten en usko että kukan vauvaani sieppaa, eikä vauva mene pilalle, jos ehtii vähän aikaa itkeä. Tuli vain mieleen tuosta Munchenin tapauksesta, että Suomessa kyllä uskaltaa hetkeksi vauvan ulos jättää odottamaan. En kyllä ulkomailla niin tekisi, enkä suomessakaan kuin max 10min.
[/quote]
mä en jätä ees koiraa yksin kaupan ulkopuolelle. Ei tulis mieleenkään jättää siis vauvaakaan
Autoon jätin. Kun nopeasti hain maitoa. Jos sinulla ei mene kun hetki.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 11:05"]
[/quote]
mä en jätä ees koiraa yksin kaupan ulkopuolelle. Ei tulis mieleenkään jättää siis vauvaakaan
[/quote]
Sama.
En jättänyt koskaan yhtäkään lapsistani. En vaikka asutaan maalaiskylässä.
Tietenkin jätän. En myöskään lukitse kotini ovia koskaan ellei ole tilanne että olemme menossa pidemmäksi aikaa kuin yhdeksi viikonlopuksi kaikki pois.
Mitä syitä on ettette uskalla jättää? Pelkäättekö että joku sieppaa vauvan? Vahingoittaa vauvaa? Vauva alkaa itkemään yksin? Itse silloin tällöin hoidan pikkuasioita vaunulenkin yhteydessä ja vauvani on niin herkkäuninen, että herää jos vien sen sisätiloihin kesken lenkin. Siksi olen kokenut paremmaksi jättää vauvan ulos.
Ap.
Oon jättänyt kirppiksen pihaan nukkumaan, sisälle ei saanut viedä vaunuja joten siinä oli niitä aina pitkä rivi. Välillä aina äidit huutelevat toisilleen "nyt toi vauva ruskeissa vaunuissa heräs, kenen se on".
Näin Helsingissä.
En jätä.suomi on täynnä ihmisiä, jotka kuuluis sykiatriseen hoitoon, mut ovat rahapulan vuoksi avohoidossa
kyllä mä johkin r-kioskin pihaan voisin jättää kun ei vaunut mahdu sisälle ja muutenkin ulos näkee. mutten kyllä kaupassa asioinnin ajaksi, koska vaunut mahtuvat mukaan
Kyllä mä olen jättänyt sekä vaunuissa että autoon nukkuvan lapsen. Ei ne siitä itekseen mihinkään mene ja en usko että kukaan haluaisi vauvaa varastaa, eihän siitä ole kuin vaivaa. Semmonen puoli tuntia - tunti on maksimiaika.
Uskalsin silloin kun lapset oli vauvoja, 18 vuotta sitten ja 15 vuotta sitten. En uskaltaisi nykyään jättää kaupan pihalle ja asumme isommassa kaupungissakin.
Mutta parvekkeelle/terassille nukuttaisin päiväunille.