Jätättekö vauvaa koskaan yksin esim. kaupan pihaan?
Jättääkö muut äidit koskaan nukkuvaa vauvaa yksin vaunuihin esim. kaupan pihaan lyhyen asioinnin ajaksi? Itse olen muutaman kerran jättänyt postissa asioidessani nukkuvan vauvan ulos odottamaan. Asun rauhallisella seudulla, joten en usko että kukan vauvaani sieppaa, eikä vauva mene pilalle, jos ehtii vähän aikaa itkeä. Tuli vain mieleen tuosta Munchenin tapauksesta, että Suomessa kyllä uskaltaa hetkeksi vauvan ulos jättää odottamaan. En kyllä ulkomailla niin tekisi, enkä suomessakaan kuin max 10min.
Kommentit (51)
Ei missään nimessä! Yleensäkään en jättäisi edes omaan pihaan vauvaa ilman jatkuvaa suoraa näköyhteyttä vaunuihin. Mitä vaan voi sattua, vaikka paikallinen kulkukissa tai koira kaataa vaunut.
On niissä pienissäkin kylissä sitä paitsi omat kylähullunsa ja tunnetut renttunsa, jotka voivat saada nappipäissään mitä vaan mieleensä. Olen arka siksi, että yksi tällainen kävi minuun käsiksi hetken mielijohteesta, kun olin pieni koululainen. Ei mitenkään seksuaalisesti muttei ollut päästää irtikään.
17 jatkaa vielä sen verran, että vauvan saattaa kaapata myös ymmärtämätön lapsi. Eikös tässä muutama vuosi sitten ollut sellainen tapaus, jossa joku kehitysvammainen oli vienyt vauvan mukanaan leikkiäkseen sen kanssa?
En todellakaan, koska kun pikkusiskoni oli vauva, hänet yritettiin varastaa vaunuista. Äitimme oli vain muutaman metrin päässä selin näyttämässä minulle, uteliaalle 3-vuotiaalle jotain. Mies oli jo nostanut siskoni vaunuista, kun äiti huomasi tilanteen ja mies pudotti vauvan takaisin.
En jätä. Olen jättänyt pikkuvauvan (= ei osaa edes kääntyä) joskus yksin nukkumaan sängylleni kun vien roskat, siihen menee alle minuutti.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 11:27"]
17 jatkaa vielä sen verran, että vauvan saattaa kaapata myös ymmärtämätön lapsi. Eikös tässä muutama vuosi sitten ollut sellainen tapaus, jossa joku kehitysvammainen oli vienyt vauvan mukanaan leikkiäkseen sen kanssa?
[/quote]
Tämä tapaus se muuten oli: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010031211288743_uu.shtml
Tuossa ei sanota, mutta yleisesti silloin epäiltiin, että varmaankin oli joku kehitysvammainen, koska ei jo 12-vuotias muuten kätke toisten vauvaa lumeen.
En todellakaan jätä, vastuutonta tuollainen. En ikinä antaisi itselleni anteeksi, jos jotain tapahtuisi.
En jätä. Yksi tuttava kertoi miten joku vanhempi naisihminen oli tullut kauppaan isoon ääneen huutamaan, että "kenen tuo vauva tuolla pihalla on joka itkee vaunuissa??" ja kun tämä tuttavani oli sanonut, että hänen, niin hirveän puhuttelun oli se nainen sille pitänyt siinä kaikkien kuullen.
Ihan oikein, että vanhemmat vähän ojentaa, kun ei itse tajuta!
En tosiaankaan jättäisi. Aika (sinisilmäisen) luottavainen ihmiskuntaa kohtaan olet!
Minulla ei ole kylläkään lapsia mutta en todellakaan äitinä jättäisi mihinkään yksin vauvaani. Oli maalaiskylä mikä hyvänsä. Ei ole sattumoisin silmiä selässä ja vaikkei voisi kuvitella että omalle kohdalle sattuisi joku hullu niin kaikkeen kannattaa varautua. Mieti sitten jos jotain tapahtuisi, siinä olisi tuskallista ja liian myöhäistä jossitella.
Olen kasvattanut kaksi lasta enkä ole ikinä jättänyt kumpaakaan. He ovat minulle tärkeintä elämässä, miksi siis olisin altistanut heitä vaaroille? En jättäisi kassiani kaupan pihaan vartioimatta, miksi siis lapseni?