Muita kenen 70+ vanhemmat ei suostu ottamaan koronarokotetta?
Miten ootte ajatelleet toimia vanhempienne suhteen? Jätättekö käymättä heidän luona sitten kun seuraava kunnon koronaepidemia tulee? Vai vierailetteko vanhempienne luona maskeja käyttäen?
Itse olin puoli vuotta vierailematta vanhemmillani etten vahingossa tartuttaisi heitä. Nyt sitten kuulin etteivät edes aio missään tapauksessa ottaa rokotetta. Vähän pelottaa miten tässä käy, kun nyt on se intialaismuunnoskin kovasti jo leviämässä Suomeen. Vanhempani ovat todella jääräpäisiä, todennäköisesti pysyvät kannassaan niin kauan kuin henki pihisee.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isä oli keväällä myös rokotevastainen. Valjastin sisarukseni avukseni ylipuhumiseen: ei vierailuja, ei lastenlasten vierailuja ennen rokotetta. Jokaisessa puhelussa faktoja pöytään ja miistutus asiasta: KAIKKI järkevät ihmiset ottaa rokotteen. Sen jättää ottamatta vain 5G-hihhulit, eikä siihen porukkaan kannata kenenkään tervejärkisen kuulua. Armotonta painostusta vaan. Ja tarvittaessa autat ajan varaamisessa ym.
No sillälailla. Ei varmaan olisi ukko menettänyt paljoakaan.
Minä en ota tunnolleni sitä että perheeni tartuttaisi koronan ihmiseen, jolla ei polla pelaa sen vertaa, että ottaisi rokotteen. Tilanne olisi eri, jos olisi joku terveydellinen syy, esim. allergia tms., joka estäisi rokotteen ottamisen. Jääräpäisyys ja/ tai huuhaaseen uskominen ei ole tällainen syy.
Äitini otti. Ei edes epäröinyt yhtään. Syöpäsairaana joutuu heinäkuun lopulle asti toista rokotetta odottamaan.
Jos tapaan äitiäni, on minulla ffp2-maski ja kunnon turvaväli. Elän itse hyvin eristäytyneesti itsekin, jotta voin olla äitini apuna tarvittaessa. Ennen jokaista tapaamista arvoin kuitenkin omat mahdolliset altistumisriskit. Teen osittaista lähityötä, jossa pidän kontakteissa ffp2- maskia.
Äitini on ollut puolitoista vuotta eristäytyneenä kaikesta ( ei edes ruokakaupassa ole käynyt), joten ns. hänellä pää meinaa levitä yksinäisyyteen. Tämä Delta-variantin tulo Suomeen vei kyllä toivoa elämän helpottumisesta.
Vaarallista peliä olla ottamatta korona-rokotetta. Minkä ikäinen jääräpää hyvänsä onkin.
Mun vanhemmat ovat ottaneet mutta oisin toivonut etteivät ois itseään niillä vaarantaneet. Äiti otti huhtikuun lopulla ekan ja isän tänään toisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla ottaa rokotetta, T.66v.
En minäkään vaikka olen 40v perusterve. Antaa muiden ottaa jos haluavat :)
Ja tämä on sinusta leveilyn aihe?
Pitäisi viedä sinut katsomaan 36- vuotiasta perustervettä ystävääni, joka ei koronan jälkeen ole enää todellakaan perusterve. Sai viruksen työpaikaltaan eikä ehtinyt valitsemaan kummanko ottaa mielummin: koronan vai rokotteen.
Paras tapa selviytyä koronaviruksen hyökkäyksestä on pitää itsensä hoikkana- melkein kaikki vaikeasti sairastuneet ovat olleet ylipainoisia. Jostain syystä suurin osa on ollut miehiä. Jos haluat välttää vaikean tautimuodon lopeta tupakointi, laihduta ja vältä kaikkia massatapahtumia. Sairastin ensimmäisen korona-aallon mukana ja yölliset hengitysvaikeudet oli pahimpia, onneksi keuhkot oli terveet. Hajuaisti palautui mutta makuaisti muuttui pysyvästi. Ehkä jotain muutakin tapahtui koska väsymys jatkuu ja usein päälaella outoja tuntemuksia- aivot kuin hyytyneet.
Jokainen päättäköön omasta rokotuksestaan-minä en ota!
Vierailija kirjoitti:
Mun isä oli keväällä myös rokotevastainen. Valjastin sisarukseni avukseni ylipuhumiseen: ei vierailuja, ei lastenlasten vierailuja ennen rokotetta. Jokaisessa puhelussa faktoja pöytään ja miistutus asiasta: KAIKKI järkevät ihmiset ottaa rokotteen. Sen jättää ottamatta vain 5G-hihhulit, eikä siihen porukkaan kannata kenenkään tervejärkisen kuulua. Armotonta painostusta vaan. Ja tarvittaessa autat ajan varaamisessa ym.
Meillä isä väitti pokkana, että on rokotettu. Ei sitä kukaan mistään pysty todistamaan, että huijaa, ulkopuoliset ei pääse terveystietoihin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko yrittänyt kysellä mikä heillä on rokotusta vastaan. Heidän ikäisistään n. 90 % on jo rokotettu.
Ota selvää onko se rokote ensinkään
Haista ny hevonku...i ja
ota itse vaikka 10 piikkiä jos pidän niitä kerran terveellisinä ja luulet koronapelkosi sillä määrällä lähtisi
Ei ota vanhempani, en ota minäkään eikä kukaan lähisukulaiseni. Olemme ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä. On ihan hullua antaa pistää itseensä jotain nopeasti kyhättyä liuosta. Korona on flunssa.
Mun äiti, 75 v, ei aio ottaa rokotetta. On tähän asti hoitanut lapsiani kun he ovat flunssassa eivätkä voi mennä päiväkotiin. En tiedä onko lapsillani ollut korona, mutta yhden flunssan äitini meiltä sai ja se meni ohi samoin kuin muutkin räkätaudit.
En tiedä miksi mun pitäis elää äitini puolesta jotenkin erityistä elämää tai rajoittaa menojani. Äiti kieltäytyy tulemasta ja näkemästä meitä jos haluaa jne.
oppi nytte soome keeli kirjoitti:
Muita, kenen? EI noin, vaan muita, JOIDEN
Vain siksi, että te kielipoliisit nostatte ketjuja ihan ilmaiseksi täällä.
Äitini 82v ei ota kun uskonsisaret pelotelleet täysin. Samoin joku radiokanava.
Me ei käydä enää vanhemmillla kylässä, eivät näe lasten lasta, kun yli 90 vuotias isä ei ole rokotetta uskaltanut ottaa. Oma valintansa jos ja kun haluaa olla eristäytyneenä vielä muutaman vuoden. Minulle ihan sama, jos haluaa elää noin.
Vierailija kirjoitti:
Me ei käydä enää vanhemmillla kylässä, eivät näe lasten lasta, kun yli 90 vuotias isä ei ole rokotetta uskaltanut ottaa. Oma valintansa jos ja kun haluaa olla eristäytyneenä vielä muutaman vuoden. Minulle ihan sama, jos haluaa elää noin.
Mitäs sinä sen tiedät kuinka eristyksissä hän elää jos ette edes tapaa?
Vierailija kirjoitti:
On täysin oma valinta hylätä vanha isänsä. Voi sitten hautajaisissa muistella miltä se näyttio 2-vuotta sitten kun viimeksi nähtiin. En voi arvostaa periaate hulluuttasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täysin oma valinta hylätä vanha isänsä. Voi sitten hautajaisissa muistella miltä se näyttio 2-vuotta sitten kun viimeksi nähtiin. En voi arvostaa periaate hulluuttasi.
Tai sitten voi muistella niitä hyviä hetkiä joita yhdessä vietettiin, ennenkuin vanhuus(?) sekoitti isän pään. Voi myös tuntea hyvää mieltä siitä, ettei ole omalla hölmöilyllään tartuttanut tappavaa "flunssaa" vanhukseen, jonka vastustuskyky on jo kovasti heikentynyt.
Tiedoksi että koronarokote ei ole pakollinen.
Se on kuin huono ruoka: Yritetään väkisin tuputtaa.
Älä painosta. Kysy vain, onko toiveita hautajaistensa järjestelyistä.