Muita kenen 70+ vanhemmat ei suostu ottamaan koronarokotetta?
Miten ootte ajatelleet toimia vanhempienne suhteen? Jätättekö käymättä heidän luona sitten kun seuraava kunnon koronaepidemia tulee? Vai vierailetteko vanhempienne luona maskeja käyttäen?
Itse olin puoli vuotta vierailematta vanhemmillani etten vahingossa tartuttaisi heitä. Nyt sitten kuulin etteivät edes aio missään tapauksessa ottaa rokotetta. Vähän pelottaa miten tässä käy, kun nyt on se intialaismuunnoskin kovasti jo leviämässä Suomeen. Vanhempani ovat todella jääräpäisiä, todennäköisesti pysyvät kannassaan niin kauan kuin henki pihisee.
Kommentit (62)
En menisi edes rokottamattoman hautajaisiin. Tuhkauurnan laskutilaisuudessa voisin käydä, hanskat kädessä.
Jos vanhemmat eivät erikseen kiellä vierailuja tms., niin sitten voi jatkaa normaalisti.
Voiko ihan oikeasti olla vanhoissakin noin tyhmiä? No, eihän se kansantalous vanhoja kaipaa, mutta jos he aiheuttavat lopussakin (takuueläkkeiden tms lisäksi) vielä isoja terveydenhoitokustannuksia ja sairastuttavat muita, niin jo on röyhkeää touhua.
Vierailija kirjoitti:
Voiko ihan oikeasti olla vanhoissakin noin tyhmiä? No, eihän se kansantalous vanhoja kaipaa, mutta jos he aiheuttavat lopussakin (takuueläkkeiden tms lisäksi) vielä isoja terveydenhoitokustannuksia ja sairastuttavat muita, niin jo on röyhkeää touhua.
Niinpä. Vanhoissakin ihmisissä on epäluuloisia ja suorastaan typeriä. Onneksi suurin osa kuitenkin on ollut fiksuja ja jo ottanut rokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvänen aika, sehän on jokaisen oma päätös. Suojaa sinä rokotteella itsesi jos haluat, ja kunnioita vanhempiesi päätöstä.
En sanonut ettei olisi oma päätös. Kysyin miten muut samassa tilanteessa olevat aikovat toimia jatkossa rokottamattomien vanhempiensa suhteen. En kaipaa rokotevastaisten kommentteja.
Mun 87 v sukulaiseni ei ota rokotetta ja yrittää ängetä koko ajan kylään.
Sanoin,että meille ei saa rokottamaton tulla. Itsellämme on jo kaksi rokotetta saatu, mutta riskiryhmäläisinä emme haluaisi lievääkään tautia.
Kiitä onneasi.
Seuraa instagramissa esim sofiakeitaanranta stooreja . Sieltä näet omin silmin kuinka moni vanhempi ihminen kuupahtanut tuosta myrkkypiikistä.
Itse olen yrittänyt nimenomaan sanoa vanhemmilleni että älkää terveet ihmiset nyt missään nimessä tätä koekaniini piikkiä menkö ottamaan
Vierailija kirjoitti:
Äitini otti. Ei edes epäröinyt yhtään. Syöpäsairaana joutuu heinäkuun lopulle asti toista rokotetta odottamaan.
Jos tapaan äitiäni, on minulla ffp2-maski ja kunnon turvaväli. Elän itse hyvin eristäytyneesti itsekin, jotta voin olla äitini apuna tarvittaessa. Ennen jokaista tapaamista arvoin kuitenkin omat mahdolliset altistumisriskit. Teen osittaista lähityötä, jossa pidän kontakteissa ffp2- maskia.
Äitini on ollut puolitoista vuotta eristäytyneenä kaikesta ( ei edes ruokakaupassa ole käynyt), joten ns. hänellä pää meinaa levitä yksinäisyyteen. Tämä Delta-variantin tulo Suomeen vei kyllä toivoa elämän helpottumisesta.
Tämä on SAIRAsTa ja äärettömän surullista.
Kunnioitan vanhempieni päätöstä olla ottamatta rokotetta. Yksi osoitus keskimääräistä paremmasta valistuneisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitä onneasi.
Seuraa instagramissa esim sofiakeitaanranta stooreja . Sieltä näet omin silmin kuinka moni vanhempi ihminen kuupahtanut tuosta myrkkypiikistä.
Itse olen yrittänyt nimenomaan sanoa vanhemmilleni että älkää terveet ihmiset nyt missään nimessä tätä koekaniini piikkiä menkö ottamaan
26-vuotias pissis, joka esittää ja olettaa, että hänellä sitä tässä nyt on titoa ja elämän kokemusta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ei käydä enää vanhemmillla kylässä, eivät näe lasten lasta, kun yli 90 vuotias isä ei ole rokotetta uskaltanut ottaa. Oma valintansa jos ja kun haluaa olla eristäytyneenä vielä muutaman vuoden. Minulle ihan sama, jos haluaa elää noin.
On täysin oma valinta hylätä vanha isänsä. Voi sitten hautajaisissa muistella miltä se näyttio 2-vuotta sitten kun viimeksi nähtiin. En voi arvostaa periaate hulluuttasi.
Haluatko itse muistella miten oirettomina vahingossa tartutettiin isovanhemmat? Korona tarttuu jo ennen oireiden alkua.
Omilleni sanoin, että jos eivät ota sitä rokotetta niin turha odottaa ainoaa lastaan sinne kyläilemään vähään aikaan. Loppui se kiukuttelu siihen. Muutenkin säännöllisin väliajoin tuntuu, että jos en kohtele heitä kuin lapsia niin he saavat jotain tuhoa aikaan itselleen tai muille.
On päinvastainen "ongelma", eli vanhempi meni ottamaan rokotteen ehkä ottaa toisenkin. Minkä sille sitten voi. Ottanut kaikenlaisia rokotteita.
Miksi kenenkään pitäis ottaa uudenuutukainen rokote? Rokotettu kantaa pöpöä myös, sitä ei pidä unohtaa. Kukaan ei tiedä mitä tuo piikki aiheuttaa jollekin ihmisryhmälle vuoden t. 10v kuluttua, mikä usein unohtuu. Miksi sitten juuri iäkkäiden pitäisi ottaa tuo rokote? Osa heistä on jo valmis poistumaan keskuudestamme, miksi sitä ei heille sallita?
Tuttavapiiriini kuuluu muuan +90v henkilö, joka kolmisen vuotta sitten ajoi vielä autolla ja eli muutenkin aktiivisesti. Tämä koronaeristys on tehnyt hänelle mahdottomaksi elää itsenäisesti.
Itse olen ottanut ekan piikin.
Eivät uskalla ottaa toista rokotetta. Mä en ottanut rokotetta. Käyn heillä ilman maskia.
Vierailija kirjoitti:
On päinvastainen "ongelma", eli vanhempi meni ottamaan rokotteen ehkä ottaa toisenkin. Minkä sille sitten voi. Ottanut kaikenlaisia rokotteita.
Et sitten näe minkäänlaista syy-seuraussuhdetta rokotteiden ottamisella ja pitkäikäisyydellä 🙄
Mun 83 v vanhemmat sairastivat koronan keväällä. Todella lievä tauti, vain nivelsärkyä. Ei edes särkylääkettä tarvinnut ottaa. Outoa koska influenssa vei molemmat sairalaan ja toisen melkein hautaan saakka muutama vuosi sitten. :O Se oli hirveää aikaa!
Sanot vain sitten vanhemmillesi että tuo johtaa siihen, ettei enää tavata. Heippa.
Luulisi myöntyvän rokotteeseen, kun vaihtoehto on se ettei saa lapsia ja lapsenlapsia tavata.
Vaikka tokihan itse saavat päättää, jos holhouksen alla eivät ole.
Jos ei ota rokotusta, se on viesti, että ei vie myöskään sairaalapaikkaa tai varsinkaan teho-osastopaikkaa, jos tauti tulee. Leima otsaan "Rokottamaton. Varo minua!", niin hoitohenkilökuntakin osaa varoa.