Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita kenen 70+ vanhemmat ei suostu ottamaan koronarokotetta?

Vierailija
29.06.2021 |

Miten ootte ajatelleet toimia vanhempienne suhteen? Jätättekö käymättä heidän luona sitten kun seuraava kunnon koronaepidemia tulee? Vai vierailetteko vanhempienne luona maskeja käyttäen?

Itse olin puoli vuotta vierailematta vanhemmillani etten vahingossa tartuttaisi heitä. Nyt sitten kuulin etteivät edes aio missään tapauksessa ottaa rokotetta. Vähän pelottaa miten tässä käy, kun nyt on se intialaismuunnoskin kovasti jo leviämässä Suomeen. Vanhempani ovat todella jääräpäisiä, todennäköisesti pysyvät kannassaan niin kauan kuin henki pihisee.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, sehän on jokaisen oma päätös. Suojaa sinä rokotteella itsesi jos haluat, ja kunnioita vanhempiesi päätöstä.

Vierailija
2/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän siis olin pitänyt itsestään selvänä että vanhempani ottaisivat rokotteet, kun ei heillä mitään rokotevastaisuutta ole ollut aiemmin. Itsekin jo otin rokotteen. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ottamatta. Luulen että voitte tavata varsinkin kesällä, ellet nuohoa julkisissa paikoissa joka kolkkaa tai pahimpina influaikoina. Joskus kouluissa ja tarhoissa voi liikkua jotain, jos on lapsenlapsia. 

Vierailija
4/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika, sehän on jokaisen oma päätös. Suojaa sinä rokotteella itsesi jos haluat, ja kunnioita vanhempiesi päätöstä.

En sanonut ettei olisi oma päätös. Kysyin miten muut samassa tilanteessa olevat aikovat toimia jatkossa rokottamattomien vanhempiensa suhteen. En kaipaa rokotevastaisten kommentteja. 

Vierailija
5/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan pohtinut väärinkäytettyjä kysymyspronomineja?

Vierailija
6/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhekielisyys lienee sallittua täällä.

Vierailija
7/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhekielisyys lienee sallittua täällä.

Oikeastiko et osaa edes puhua suomea?

Vierailija
8/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yrittänyt kysellä mikä heillä on rokotusta vastaan. Heidän ikäisistään n. 90 % on jo rokotettu.

Vierailija
9/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaisia tarvitse yrittää suojella, jotka itse vapaaehtoisesti eivät rokotetta halua, vaikka sen saisivat ja voisivat ottaa. Toinen kysymys on se, millainen tartuntariski (vaikkakin rokotetulle) lapselleen tällaiset vanhemmat ovat - riippuu toki paljon siitä mitä touhuavat.

Vierailija
10/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 83 v vanhemmat sairasti syksyllä koronan ihan tosi lievänä. Lievempi kuin normiflunssa. Vertailun vuoksi influenssa vei heidät molemmat sairaalaan, vaikka oli rokotus. No sairastin itse saman influenssan silloin ja se oli elämäni järkyttävin kokemus, mu mulla ei siis ollu influenssarokotusta.

Koronarokotusta ei ole suunnitelmissa ottaa.

Vierailija
11/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yrittänyt kysellä mikä heillä on rokotusta vastaan. Heidän ikäisistään n. 90 % on jo rokotettu.

Perustelivat syyn aivan absurdeilla väitteillä joihin ovat alkaneet kaikessa rauhassa keskenään uskomaan. Ap.

Vierailija
12/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, eli 82 v täti ja muehensä eivät ota rokotusta. Sanovat että monesta syystä mutteivät kerro syitä. Itse olen rokotettu. Ehkä tavataan jossain ulkoilmassa, en tiedä vielä. Vähän hirvittää heidän puolesta.

Vierailija
13/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tee ihmisestä rokotevastaista, jos yhden rokotteen jättää ottamatta🤦‍♀️ älyhoi älä jätä...

Vierailija
14/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaisia tarvitse yrittää suojella, jotka itse vapaaehtoisesti eivät rokotetta halua, vaikka sen saisivat ja voisivat ottaa. Toinen kysymys on se, millainen tartuntariski (vaikkakin rokotetulle) lapselleen tällaiset vanhemmat ovat - riippuu toki paljon siitä mitä touhuavat.

Näinhän sitä voisi ajatella. Mutta kun kyseessä ovat omat vanhemmat, jotka ikänsä ja perussairauksiensakin puolesta kuuluvat riskiryhmään. 

Vierailija
15/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset ovat jo nähneet ja kokeneet oikeastikin kovan influenssan, kuten aasialainen influenssa 1957-1958 ja hongkongilainen 1968-1969. 

Vierailija
16/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäiset ovat jo nähneet ja kokeneet oikeastikin kovan influenssan, kuten aasialainen influenssa 1957-1958 ja hongkongilainen 1968-1969. 

Ja tuberkuloosi, johon 30-luvulla kuoli vuosittain 10 000 suomalaisesta silloisesta väestöstä. 70-vuotiaat eivät noita hirmuaikoja ole nähneet, mutta oli sitä Suomessa vielä heidän synnyttyäänkin. 

Suomihan on pullollaan vanhoja tuberkuloosiparantoloita. Eli on oikeasti ollut tiukat paikat. 

Nuoret ovat vieraantuneet luonnosta, kun tällaisen koronan vuoksi mesotaan. 

Vierailija
17/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä oli keväällä myös rokotevastainen. Valjastin sisarukseni avukseni ylipuhumiseen: ei vierailuja, ei lastenlasten vierailuja ennen rokotetta. Jokaisessa puhelussa faktoja pöytään ja miistutus asiasta: KAIKKI järkevät ihmiset ottaa rokotteen. Sen jättää ottamatta vain 5G-hihhulit, eikä siihen porukkaan kannata kenenkään tervejärkisen kuulua. Armotonta painostusta vaan. Ja tarvittaessa autat ajan varaamisessa ym.

No sillälailla. Ei varmaan olisi ukko menettänyt paljoakaan.

Vierailija
18/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla ottaa rokotetta, T.66v.

Vierailija
19/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ottaisin rokotteen niin edelleen pitäisin tutvavälit ym. kuten kuuluukin ja kuten fiksut tekevät.

Vierailija
20/62 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla ottaa rokotetta, T.66v.

En minäkään vaikka olen 40v perusterve. Antaa muiden ottaa jos haluavat :)