Tuleeko muille melatoniinista sivuvaikutuksia?
Unettomuuteen on kokeiltu monenlaista, nyt viimeksi melatoniinia annoksella 1-2 mg. Minulle tulee ikäviä oireita: päänsärkyä, outoja painajaisia, nukahtaessa tuntuu kuin putoaisin kuoppaan ja tulee myös hengityskatkoksia eli herään haukkomaan happea. Onko muilla tällaista ja helpottaako nuo oireet jos vaan jatkan käyttöä? Stilnoctia olen käyttänyt pitkään eikä siitä tullut noin ikäviä sivuvaikutuksia.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Miten melatoniinista voi tulla sivuvaikutuksia, kun sitä on normaalistikin ihmisen aivoissa?
Vähän niin kuin saisi veden juonnista sivuvaikutuksia.
On kyllä eri jännä, että melatoniinipakkauksen mukana on pitkä lista sivuvaikutuksista, jos se ei niitä voi aiheuttaa.
Kiitos arvokkaasta panoksestasi.
Vierailija kirjoitti:
Saan melatoniinista inhottavia painajaisia eikä se muutenkaan tunnu auttavan aamuyöllä heräilyyn. Unettomuuteen käytän mieluummin väsyttävää allergialääkettä, esim. levosetiritsiiniä.
Ei melatoniinia ole tarkoitus käyttää aamuyön heräilyyn vaan nukahtamiseen. Aamuyönheräily on usein oire ahdistuksesta tai masennuksesta ja näihin on omat lääkkeet olemassa. Itse pidin aamuyön heräilyä joskus ongelmana, vaikka oikeasti olin jo nukkunut riittävästi. Eli vastustin heräämistä kovin aikaisin. Nykyään lepäilen ja luen jotain sängyssä kunnes kello on "tarpeeksi".
Kannattaa kokeilla sekä lyhyt-, että pitkävaikutteista, niin tietää kumpi sopii. Pitkävaikutteisesta, eli lääkärin määräämästä sain painajaisia, markettitavarasta taas en ja se on halvempaakin.
Vierailija kirjoitti:
Unettomuuteen on kokeiltu monenlaista, nyt viimeksi melatoniinia annoksella 1-2 mg. Minulle tulee ikäviä oireita: päänsärkyä, outoja painajaisia, nukahtaessa tuntuu kuin putoaisin kuoppaan ja tulee myös hengityskatkoksia eli herään haukkomaan happea. Onko muilla tällaista ja helpottaako nuo oireet jos vaan jatkan käyttöä? Stilnoctia olen käyttänyt pitkään eikä siitä tullut noin ikäviä sivuvaikutuksia.
Jätä hyvä ihminen pois se hormooni. Myös unilääkkeet tuhoaa aivoja pidemmän päälle. Keskity parantamaan elämänlaatuasi niin kuin voit luonnollisesti.
Tuntuu siltä, että melatoniinilla olisi jotain tekemistä paniikkikohtausteni kanssa. Siis paniikkikohtaukset iskee jopa yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Onko jokukokeillut circadinia eli jotain pitkävaikutteista melatoniinia?
Minulle tuli pitkävaikutteisesta pahoja painajaisunia, lopetin käytön.
Nyt pyristelen irti kaikista uniavusteista.
Käytin pari kertaa nuorena ja aina näin kammottavia unia. Lopulta yhtenä yönä heräsin parin tunnin unien jälkeen viidenteen painajaiseen ja totesin siinä kohtaa, että turha lääke.
Melatoniini ei auta. Joku kysyi Circadinista - ihan kamala lääke. Nukuin levottomasti ja heräsin varhain aamulla, joka aamu ja itkin, olin alamaissa jne. Käytin tuon yhden purkin ja lopetin. Ei ole järkeä nukkua huonosti ja itkeä joka aamu. Lekuri ei edes uskonut, mutta näin vaan kävi. Ei mitään syytä tai ahdistusta tms. Ihan vaan itkua! Hyi, ei enää ikinä. Kunnolliset unilääkkeet, jos tilanne vaatii. On se ihme, ettei niitä enää saisi kuten ei montaa muutakaan toimivaa lääkettä. Prle.
Saan melatoniinista inhottavia painajaisia eikä se muutenkaan tunnu auttavan aamuyöllä heräilyyn. Unettomuuteen käytän mieluummin väsyttävää allergialääkettä, esim. levosetiritsiiniä.