Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko asua aidatulla alueella

Vierailija
09.05.2023 |

Gallup: Haluaisitko asua aidatulla alueella? Siis sellaisella jossa on vartijat sekä omat koulut ja kaupat/kahvilat.

Haluaisitko asua aidatulla alueella

Vaihtoehdot

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvetta, asun maalla.

Vierailija
2/27 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin kuvitellaan, aidatut alueet eivät olisi turvallisempia. Kaikenlaista piiloeikollisuutta ja -väkivaltaa tapahtuisi aitojen sisäpuolella. Lisäksi aidat pitäisi olla melkoisia muureja, ettei rosvot pääsisi aitojen sisäpuolelle. Ei lisäisi viihtyvyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun tällaisella alueella ja todellakin viihdytään. Lapset voivat rauhassa leikkiä ulkona, kukaan ulkopuolinen ei pääse alueelle ja jos jotain sattuu, vartija soittaa heti.

Vierailija
4/27 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se hienoa, kun koulut olisivat varmuudella pelkästään hyväosaisten lapsille ja tuskin noilla alueilla edes roskattaisiin ja töherreltäisiin. 

Vierailija
5/27 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun tällaisella alueella ja todellakin viihdytään. Lapset voivat rauhassa leikkiä ulkona, kukaan ulkopuolinen ei pääse alueelle ja jos jotain sattuu, vartija soittaa heti.

Ai teidän oma henkivartija, joka seuraa toimianne 24/7?

Vierailija
6/27 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se hienoa, kun koulut olisivat varmuudella pelkästään hyväosaisten lapsille ja tuskin noilla alueilla edes roskattaisiin ja töherreltäisiin. 

Hyväosaisuus ei takaa käytöstapoja eikä koulumenestystä. Monesti myös täysin toisinpäin.

Vierailija
7/27 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin ahdistuisin tuollaisesta.

Vierailija
8/27 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan alueen vartija. Kerran lapseni kaatui koriskentällä, vartija suoritti paikkauksen ja soitti meille.

Vierailija
9/27 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se kuulostaa erikoiselta, mutta pelkkää hyvää sanottavaa nyt kun täällä on asunut vuosia.

Vierailija
10/27 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia alueita on jo, esim. prinssi Harryn talo sijaitsee sellaisessa naapurustossa, jonne ei saa ajaa kuka vain.

Vierailija
11/27 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä siis? Ihan normaali asuinaluehan suljettukin alue usein on, vartijoita vain paikalla. Ei ne nyt viereen tule istumaan.

Vierailija
12/27 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan alueen vartija. Kerran lapseni kaatui koriskentällä, vartija suoritti paikkauksen ja soitti meille.

Moni vartija on ihania tyyppejä. Yksi pelaa poikani kanssa jalkapalloa, toinen keskustelee tyttäreni kanssa kasveista 😅

Ja jos nyt joku ajattelee että ollaan kuin vankilassa niin kukaan estä meitä poistumasta tai liikkumasta, ei me olla sidottu oman alueen kauppoihin, ravintoloihin tai sairaalaan. Ne vain on kätevästi naapurissa joten jos laiskottaa, ei tarvitse lähteä muualle.

Vierailija
13/27 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta mukavalta, varsinkaan Suomessa. Olisi myös varmaan kalliit asunnot.

Vierailija
14/27 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä siis? Ihan normaali asuinaluehan suljettukin alue usein on, vartijoita vain paikalla. Ei ne nyt viereen tule istumaan.

Ehkä mä olen liian tottunut rauhalliseen elämään, että osaisin kuvitella viihtyväni tuollaisessa aidatussa tiiviissä yhteistyössä. Esimerkiksi en voisi kuvitellakaan viihtyväni vaikkapa Helsingin ydinkeskustassa, vaikka olen oppinut asumaan lähiössä. No menettelee, kun pääsee maalle rentoutumaan tarpeeksi usein.

Vierailija
15/27 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran käynyt tutun luona vartioidulla alueella. Portti oli kiinni ja ukko vartiokopissa kysyi kenen luo olen menossa ja soitti sille, että odotatko tätä ulkomaalaista kylään. Ja avasi portin.

Asukkaillehan se ei ole kovin hankalaa.

Vierailija
16/27 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni vartija on ihania tyyppejä. Yksi pelaa poikani kanssa jalkapalloa, toinen keskustelee tyttäreni kanssa kasveista 😅

Ja jos nyt joku ajattelee että ollaan kuin vankilassa niin kukaan estä meitä poistumasta tai liikkumasta, ei me olla sidottu oman alueen kauppoihin, ravintoloihin tai sairaalaan. Ne vain on kätevästi naapurissa joten jos laiskottaa, ei tarvitse lähteä muualle.

No kyllä Suomessa on paljon alueita, joissa on kaikki palvelut, mitä päivittäin tarvitsee, kävelyetäisyydellä ja silti myös luontoa samoin. Eihän tuollainen vartioitu alue kuitenkaan kovin suuri voi olla...

Vierailija
17/27 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten voisin asua tuollaisella aidatulla alueella, mutta todennäköisesti en sietäisi naapureitani, koska noille alueille hakeutuvat sellaiset ihmiset, joiden seurassa en haluaisi viettää aikaa. Enkä välttämättä edes nähdä silmissäni.

Vierailija
18/27 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta mukavalta, varsinkaan Suomessa. Olisi myös varmaan kalliit asunnot.

No jos sä ajattelet vaikkapa Lauttasaarta, miten se nyt epämukavammaksi muuttuisi sillä että alueen taloille olisi vain asukkailla ajo-oikeus ja alue olisi rajattu portein?

Töölö olis aika hankala toteuttaa noin joo, mutta sit taas joku Sörnaistenranta tai Aurinkolahti taas helppo jne.

Vierailija
19/27 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin joitakin vuosia sitten Meksikossa ja siellä oli asuinalue aidattu ja vartioitu. Mielestäni hyvä ratkaisu ja varmasti pian edessä myös Suomessa ellei jengiytymiseen puututa.

Vierailija
20/27 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneksi voit itse valita asuinpaikkasi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän