Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reilusti ylipainoinen; miten vakavasti sinun pitäisi sairastua,

Vierailija
29.06.2014 |

jotta alkaisit tosissasi laihduttaa? Siis sillä tavalla, että unohtaisit selitykset ja tekosyyt, ja oikeasti tekisit täydellisen elintaparemontin?

Tarkoitan nyt sairauksilla ylipainosta aiheutuvia ja/tai ylipainosta pahenevia sairauksia.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:26"]

Joku on lihava joku perseaukinen so what? Säälittävintä on perseaukinen joka itkee toisten ylipainosta heh heh hanki low life elämä!

[/quote]

Ei ole pitäisi olla tarvetta kohdistaa agressioita minua kohtaan. Ei tarvitse keksiä selityksiä ja syitä, miksi ei laihdu tai miksi se on vaikeaa. Ei minua se kiinnosta. Minullakin oli aihemmin selityksiä joka lähtöön.

Minä haluan parastanne ja haluan synnyttää teissä apinan raivoa ja sisua, että tekisitte sen elintaparemontin ennen kuin on myöhäistä. Minä puutun muiden kiloihin siksi, että olen varma, että teille tulisi parempi olo. Olen kiitollinen siitä, että muut ovat palstalla jankanneet tästä asiasta. Siitä minä olen saanut tarpeeksi sisua aloittaa elämäntaparemontin.

ap

Vierailija
22/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:33"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:26"]

Joku on lihava joku perseaukinen so what? Säälittävintä on perseaukinen joka itkee toisten ylipainosta heh heh hanki low life elämä!

[/quote]

Ei ole pitäisi olla tarvetta kohdistaa agressioita minua kohtaan. Ei tarvitse keksiä selityksiä ja syitä, miksi ei laihdu tai miksi se on vaikeaa. Ei minua se kiinnosta. Minullakin oli aihemmin selityksiä joka lähtöön.

Minä haluan parastanne ja haluan synnyttää teissä apinan raivoa ja sisua, että tekisitte sen elintaparemontin ennen kuin on myöhäistä. Minä puutun muiden kiloihin siksi, että olen varma, että teille tulisi parempi olo. Olen kiitollinen siitä, että muut ovat palstalla jankanneet tästä asiasta. Siitä minä olen saanut tarpeeksi sisua aloittaa elämäntaparemontin.

ap

[/quote]No anna vinkkejä äläkä moiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:32"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:28"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:19"]

Mitä väliä sillä on jos sairastuu vakavasti, että onko se lihavuuden aiheuttamaa tai joku jota lihavuus pahentaa? Eikö se itse sairaus ole se paha juttu, vai onko se jotenkin vähemmän paha jos ei ole lihavuudesta johtuva? Kaipa sitä vakavasti sairas laihtuu ihan vaan sen sairauden takia... Kyllä syöpäsairaatkin ovat hyvinkin hoikkia loppuvaiheessa ennen kuolemaansa, varmaan paljon lohduttaa että saa edes hetken olla laiha ja saa toisten laihojen hyväksynnän.

[/quote]

Sydän- ja verisuonisairaudet tai diabetes eivät kyllä itsessään laihduta. Kyllä ihmisen itse pitää tehdä se elämäntaparemontti.

[/quote]

Aloituksen viimeinen lause oli erittäin hämärä. Miksi kysymys koskee vain lihavuudesta aiheutuvia sairauksia? Eikö mikään muu sairaus kelpaa syyksi tehdä sitä elämäntaparemonttia? Esim. keuhkosairaudet?

[/quote]

Tottakai kelpaa. Kaikki syyt tehdä elämäntaparemontti ovat hyviä syitä. Olen kuitenkin itse erityisesti huolissani niistä, jotka ovat syömässä itsessä ennenaikaisesti hautaan, eivätkä itse myönnä sitä itselleen, koska sohvalla istuminen on mukavampaa ja epäterveellinen ruoka on parempaa kuin terveellinen ruoka

ap

Vierailija
24/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:35"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:33"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:26"]

[/quote]

ap

[/quote]

Tämä on hyvä osata ja toteuttaa sitä käytännössä.

ap

Vierailija
25/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:38"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:35"]

[/quote]

ap

[/quote]

Tämä on hyvä osata ja toteuttaa sitä käytännössä.

ap

[/quote]

Linkki unohtui:

http://www.ravitsemusneuvottelukunta.fi/files/attachments/fi/vrn/ravitsemussuositukset_2014_fi_web.3.pdf

Tässä linkki.

ap

Vierailija
26/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:22"]

Sanotaanko näin että syön itseäni varten eikä minua kiinnosta pätkän vertaa se että en ole silmänruokana hoikille.  Mahtaa se vituttaa kun jollakin on munaa elää vain itseään varten välittämättä mitä muut ajattelevat.

[/quote]

Ulkonäköasioita en ole tässä ketjussa käsitellyt. Vain terveysnäkökulmaa.

ap

Vierailija
27/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka vakavasti tupakoitsijan täytyy sairastua lopettaakseen sauhuttelun? Suurin osa keuhkoahtaumatautiin sairastuneita eivät lopeta koskaan ja kuolevat sairauteensa. Tunnen itsekin pari langanlaihaa tupakoitsijaa, jotka paheksuvat lihavia ihmisiä ja ihmettelevät, että miten jollekin voi ruoka ja mässäily olla niin tärkeää. Itse elävät lähinnä kahvilla ja tupakilla... Että jepjep.

Vierailija
28/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun kuolo korjaa niin eiköhän viimestään ala laihtua. Voi tulla jopa luiseva.

Vierailija
29/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voi kysyä, mitä tarvetta liiallinen syöminen ajaa, tai mikä johtaa siihen, että ei jaksa huolehtia terveellisestä ja sopivasta syömisestä. Kun elämässä on stressitekijöitä - niitähän osalle ihmisiä siunaantuu enemmän kuin toisille - ja osalla varhaisiällä kehittyvä stressivaste on heikompi (johtuen siitä millaisten vanhempien ja olosuhteiden lapseksi syntyy, sille ei lapsi itse voi mitään), niin ei ehkä jaksa kiinnittää riittävästi huomiota syömistensä laatuun ja määrään. Minusta se on inhimillistä. Osalla ihmisistä on erilaisia stressiä tasaavia tapoja hallita kuormitusta. Osa tupakoi, osa liikkuu pakkomieleteisesti, osa kiusaa muita nettipalstoilla. osa tekee jotain muuta - stressin säätelyyn on monia keinoja, kaikki ei ehkä niitä parhaimpia, mutta sellaista elämä on, epätäydellistä ja välillä todella raskasta kaikkine suruinensa ja huolinensa. Voimia kaikille kesään! 

Vierailija
30/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:25"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:09"]

Ensimmäinen läski ilmoittautuu! BMI on 32, verenpaine 120/70, kolesteroli 3,4 eikä veren sokeriarvoissakaan ole häikkää. Viimeksi olen käynyt hammashygienistillä poistattamassa hammaskivet. Mitään kroonisia sairauksia minulla ei ole.

[/quote]

Tuolla painoindeksillä on riski, että arvot heikkenevät seuraavien vuosikymmenten kuluessa ja voi sairastua sydän- ja verisuonitauteihin. Minäkin olin nuorempana terve ylipainoinen. Yhtäkkiä en enää ollutkaan. Tuudittauduin siihen, ettei minulle voi iskeä mitään sydän- tai verisuonisairauksia.

ap

[/quote]

Voi sinua höpönassua! Eivätköhän nuo arvot kuvasta pikemminkin sitä että syön suositusten ja tutkimusten mukaisesti. Kahdenkymmenen vuoden päästä olen joka tapauksessa vanha nainen. Minulla ei ole edes aikomusta elää ikuisesti.

Vierailija
31/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:48"]

No kuinka vakavasti tupakoitsijan täytyy sairastua lopettaakseen sauhuttelun? Suurin osa keuhkoahtaumatautiin sairastuneita eivät lopeta koskaan ja kuolevat sairauteensa. Tunnen itsekin pari langanlaihaa tupakoitsijaa, jotka paheksuvat lihavia ihmisiä ja ihmettelevät, että miten jollekin voi ruoka ja mässäily olla niin tärkeää. Itse elävät lähinnä kahvilla ja tupakilla... Että jepjep.

[/quote]

Koska tupakoitsijat, niin sinun ei tarvitse laihduttaa? Lopeta tuo muihin vertailu, ja keskity omaan hyvinvointiisi! Laihtumiseen ei todellakaan tarvitse muuta kuin sen, että syö vähemmän! Ymmärrän sen, että kaikki eivät jaksa esim. liikuntaa lisätä, mutta laihtuakseen ei tarvitse kuin vähentää ruokamäärää, jonka suuhunsa ahtaa.  Ruuan vähentäminen ei ole edes rahasta tai ajasta kiinni, koska molempia kuluu vähemmän. 

Vierailija
32/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän onkin tunteista ja stressistä ja niiden säätely-yrityksistä, ei järjestä. Tunteet ajavat aina järjen ylitse, jos ovat ristiriidassa keskenään. Kyse ei yleensä ole rahasta ja ajasta tai järjestä kiinni. 

Vierailija
33/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:13"]Lihavat ne heti tulivat tänne selittelemään ja siirtämään aihetta xD

Mutta faktahan se on, että useimmat läskit eivät halua syödä vähemmän herkkuja, vaikka oma henki olisi välittömässä uhassa. Siksi laihdutusleikkauksiakin tehdään, koska lihavilla ei vain ole itsekuria syödä harvemmin.

[/quote]

Miksi pitäisi tehdä jotain. Meidän suvussa lihavat kuolevat syöpään siinä 80+. Ennen sitä ei ihmeenpiä kremppoja.

Vierailija
34/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 01:06"]

Kysehän onkin tunteista ja stressistä ja niiden säätely-yrityksistä, ei järjestä. Tunteet ajavat aina järjen ylitse, jos ovat ristiriidassa keskenään. Kyse ei yleensä ole rahasta ja ajasta tai järjestä kiinni. 

[/quote]

"tunteet ajavat aina järjen ylitse, jos ovat ristiriidassa keskenään."

Tuota en usko. En todellakaan usko.

Vierailija
35/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riitti krooninen hiivatulehdus ja reikä hampaassa. Ei siis mitään vakavaa sairautta, mutta riittävä elämäntaparemonttiin. Nyt kun ravinto on kunnossa on liikuntakin alkanut taas maistuun ja hiiva on poissa, samoin kuin sokerinhimo ja 35 kg.

Vierailija
36/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 00:22"]

Sanotaanko näin että syön itseäni varten eikä minua kiinnosta pätkän vertaa se että en ole silmänruokana hoikille.  Mahtaa se vituttaa kun jollakin on munaa elää vain itseään varten välittämättä mitä muut ajattelevat.

[/quote]  " jollakin on munaa elää vain itseään varten" Nope, päinvastoin olet heikko paska joka ei pysty olemaan minuuttiakaan ilman suklaapatukkaa suussaan tai syödä itseään ähkyyn joka ruokailukerralla. Lol! Vitun typerä kommentti sulta.

Vierailija
37/37 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä laihdutan mielummin ennen kun mitään sairauksia tulee. 100kg/170cm minut on tähän mennessä pelastanut nuori ikäni (21, olen tässä painossa ollut 1,5 vuotta) ja tiedostan ruokavalioni ja elämäntapojeni sudenkuopat. Muutos on vain oikeasti hankala saada aikaiseksi, aloittaja tietää sen varmasti itsekin.