Exäni lopetti yhteydenpidon lähes kokonaan tavattuaan uuden naisensa, miksi?
Ennen uutta akkaansa väitti minulle kivenkovaan, että olen hänen paras ystävänsä, vaikka seurustelenkin jo toisen kanssa. Sitten meni alle puoli vuotta ja hän tapasi uuden, 19-vuotiaan tyttöystävänsä. Yhteydenpito hiljeni koko ajan enemmän, kunnes he muuttivat yhteen ja tyttö pamahti samantien paksuksi. Tämän jälkeen miehestä ei ole kuulunut juuri mitään. Mitään entisenlaisia pitkiä keskusteluja Facebookissa ei enää ole ollut. Ei kuulemma johdu tyttöystävästä, vaikka hän on kuulemani mukaan ollut mustasukkainen pelkästään siksi, koska minun tavaroitani lojui vielä vähän aikaa sitten exäni luona. (asuu toisessa maassa, enkä saanut tavaroitani tuotua kerralla takaisin Suomeen)
Onko tämä ihan tavallista aikuismaista käytöstä? Meillä ei ole ollut mitään riitoja ja erosimme sovussa ja yhteisymmärryksessä, sillä suhteemme oli muuttunut pelkäksi kaveruudeksi.
Olemme molemmat 27-vuotiaita. Ärsyttää menettää hyvä ystävä jonkun teinitytön takia. Ainakin se siltä vähän vaikuttaa...
Kommentit (29)
Siinä vaiheessa kun 'kaveri' vaatii ja odottaa toisen aikaa kyse ei ole kaveruudesta vaan jonkinasteisesta riippuvuudesta. Puhdas kaveruus ei voi vaatia toisen aikaa, koska kaveruuden merkitykseen kuuluu vapaaehtoisuus ja ehtojen puute. Jos kahdella ihmisellä ei ole suhdetta eikä ole sovittu muuten tapaamisesta ja ajankäytöstä et voi odottaa toisen käyttävän aikaa sinuun.
Sitä paitsi miehen kokemuksella, yhteyksien pitäminen entisiin naisiin on 99.99% varmuudella tuhoisaa uudelle suhteelle, koska keskimääräinen nainen ei sitä sulata eikä ymmärrä.
Sami
:) Mun mies sanoi kanssa alussa että ovat hyviä ystäviä eksänsä kanssa. Ajattelin että ei siltä oikein näytä naisen puolesta. No se helvetti alkoikin sitten kun muutimme yhteen. Eksä alkoi pommittamaan miestäni milloin milläkin ilveellä kunnes mies pyysi ilman että mun piti sanoa yhtään mitään että lopettaisi ottamasta yhteyttä eikä vastaillut enää niihin "moi, mitä kuuluu?" viesteihin joihin vastaaminen johti aina jonkinlaiseen juttuun jossa olisi vähän kanssakäymistä. Milloin koira tarvitsi hoitajaa tai kukkaset kastelua. Koiran ollessa hoidossa minä en olisi saanut olla paikalla koska eksä pelkäsi että pahoinpitelen koiraa ja kerran kun mies pyysi eksäänsä kastelemaan kukkia kun olimme ulkomailla niin eksää kismitti mieheni makuuhuoneesta löytyneet vaatteeni.(farkut ja t-paita sotkussa miehen vaatteiden kanssa, olisivat voineet olla miehenkin vaatteita mutta koko paljasti:D Ja muutakin siinä sitten oli niin mies päätti yhteydenoton ihan itse. Varmaan eksä meinasi että minä vaadin sitä ja on toistanut mantraa kuin uskonkappaletta joka puolelle. Niin ja heidän suhteestaan oli tuossa vaiheessa ollut loppu jo kolmisen vuotta.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:14"]
Nuo jättäjät jäävät ihmeen usein roikkumaan suhteeseen ja pillastuvat, kun jätetty menee elämässään eteenpäin. Mieheni tuli todella törkeällä tavalla vaimonsa jättämäksi, mutta ex-vaimo alkoi heti käyttäytyä kuin olisi itse tullut jätetyksi, kun mies löysikin minut.
Jättäjä ilmeisesti jotekin kuvittelee olevansa edelleen numero yksi jätetyn elämässä, koska jätettyhän ei ole sitä ratkaisua tehnyt eikä ole perustellut erotilanteessa, miksei halua jatkaa. Näin jättäjä jää siihen luuloon, että jätetty edelleen haluaisi jatkaa suhdetta vähintään ystävänä. Samalla jättäjä käyttää henkisesti hyväkseen jätettyä olkapäänä, johon voi tukeutua.
Hei haloo! Jos joku on tehnyt sinulle paskan tempun ja jättänyt, miksi ihmeessä haluaisit olla sen kaveri! Useimmat jätetyt kyllä tulevat ajan myötä järkiinsä ja lopettavat suhteen henkiseen hyväksikäyttäjään.
[/quote]
Minullekin on käynyt juuri näin, olin siis se jätetty tuossa tarinassa. Puit asian hienosti sanoiksi.
Miehellä on toinen pillu mielessä.
Ap on jotenkin herttaisen naiivi.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 20:28"]Vihdoinkin olet tajuamassa - ei tosiaan ole sosiaalisesti normaalia olla tekemisissä exien kanssa. Kyllä sitä tapahtuu, mutta se on poikkeuksellista. Lähes aina on ainakin muutaman vuoden jakso välissä, jolloin irtaudutaan täysin toisesta ja mahdollisesti myöhemmin suhde solmitaan uudelta pohjalta uudestaan. Kun on erottu, ei oikeasti voida olla tasaveroisia ystäviä. Kyllä siinä toinen käyttää toista tunnetasolla hyväkseen.
[/quote]
Kerrotko minkälaista hyväksikäyttöä on tavallinen yhteydenpito, jos molemmat ovat vakiintuneet tahoillaan, eikä mitään seksuaalista ole enää ilmassa?
[/quote]
Miksi haluat roikkua kiinnni miehessä, joka ei halua olla kanssasi selvästikään tekemisissa. Ajattele, jos mies vastailee sinulle pelkästä velvollisuuden tunteesta? Hän ei sinun ystävyyttäsi enää tarvitse, se voi tuoda ongelmia uuteen suhteeseen. Minusta olisi kummallista, jos puolisoni jakaisi meidän yhteisen elämämme kuulumisia jollekin ex-tyttöystävälle. Eri asia on jakaa kuulumisia yhteisille ystäville ja niihin eivät yleensä enää exät kuulu.
Monesti kun naisen naispuolinen kaveri lakkaa pitämästä yhteyttä niin nainen kuittaa sen vain sillä että elämät ovat lähteneet eri suuntiin...Niinhän tässäkin on käynyt, miehen elämässä on auennut uusi sivu jossa eksälle ei ole missään muodossa tilaa.
Ihmettelen tätä asiaa vaan. Ei ole mitään pakkomiellettä olla yhteydessä. Ap
Mun miehellä oli myös pari tällaista naispuolista ystävää, jotka eivät missään nimessä halunneet parisuhdetta mieheni kanssa mutta kuitenkin olivat omistushaluisia ja tulivat mustasukkaisiksi kun mieheni alkoi seurustella kanssani. Tässäkin tapauksessa yhteydenpito loppui sitten kokonaan kun aloimme odottaa vauvaa perheeseemme.
Mulla on mennyt jotenkin usko siihen että nainen ja mies voisivat olla samaan tapaan ystäviä kuin nainen ja nainen tai mies ja mies. Noissa suhteissa tuntuu olevan aina jotain ylimääräisiä tunteita mukana.