Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi häälahjalistoilla on harvoin tällaisia toiveita

Vierailija
29.06.2014 |

-  porakone

- työkalupakki

- vasara

- painepesuri

- käsipainot

jne.

Jos ei ole rahatoiveita, niin yleensä se on jotain astioita tai keittiöön tai sisustamiseen liittyvää. Miksi? Eikö esim. työkalupakki ole tarpeen joka kodissa, vai onko se jo jokaisella valmiina? Joskus on selkeästi toiveita, jotka ovat täysin naiselle, oudoin on käsilaukku. Mihin sulhanen tarvitsee käsilaukkua? Eikös ne pitäisi olla yhteiseksi ne toiveet? 

Myönnän, että tämä on hiukan provomielessä kirjoitettu, mutta kyllä mä tämmöisia oikeastikin olen pohtinut. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut lapioo, linnunpönttöä sun muuta listoilla niissä häissä missä olen ollut

Vierailija
2/15 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnunpönttö, oi miten ihana toive. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi varmaan, ettei miehille nämä häälahjalistat ja yleensäkään häähössötykset ole tärkeitä. Nehän on morsiamen ja hänen kaasojensa juttu. Mies ilmestyy alttarille ja sanoo tahdon

Vierailija
4/15 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli listalla mm. kastelukannu, harava, kottikärryt ja omenapuu :)

Vierailija
5/15 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnunpöntön ap:kin veisi mielellään! Ei sen halvan hinnan vuoksi, vaan sen vuoksi, mitä se edustaa. Veisin varmaan sitten niin hienon kuin onnistuisin löytämään. 

Vierailija
6/15 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy kaikki listaamasi tavarat, samoin kyllä kaikki mahdolliset kipot ja kupit vaikka ei naimisissa vielä edes olla.

Vierailija
7/15 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä yhteenkään käsilaukkutoiveeseen törmännyt, tosin en porakoneesenkaan. Astioita ja ruuanlaittotarvikkeita tarvitaan usein ja ne on kummallakin käytössä. Vasara on varmasti käytännöllinen, mutta miten usein sitä oikeasti tarvitaan? Jos miehiä kiinnostaisi omat häät edes puolia mitä naisia, niin ehkä sitten lahjalistatkin voisivat olla erilaisia. Eiköhän melko usein mies jätä kaiken valmistelun naiselle.

Vierailija
8/15 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 19:38"]

[/quote]

Ihania! Saittekö nämä? (kysyy ap)

Mulle on sattunut sitten kohdalle vain tavallista tylsempiä toivelistoja? 

Vierailija
9/15 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan joskus viety ruohonleikkuri häälahjaksi.

Vierailija
10/15 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut häissä, joissa lahjaksi annettiin kottikärryt...

Noi on painepesuria lukuunottamatta sellaisia, että ketkä niitä haluaa, ovat hankkineet jo itse. Painepesuri taas ehkä mielletään liian kalliiksi lahjalistalle.

Astiastojen suosiota puoltaa se, että niistä voi tuoda vaikka vaan 1 lautasen, silti muodostuu yhtenäinen kokonaisuus.

Toisaalta jostain kumman syystä yleensä perheissä lahjojen hankinta kaatuu aina naisten tehtäväksi. Varmaan siksi häälahjat ovat perinteisesti noita astioita ja liinavaatteita tai muuta taloustavaraa. Lahjalistat on keksitty sitten siksi, että näitä saataisiin joku järkevä kokonaisuus samaa sarjaa kun ihmiset tämäntyyppistä tavaraa tuovat kuitenkin, ettei tulisi 10 eriparista kahvikuppia tai montaa samanlaista piirakkavuokaa.

Vierailija
11/15 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun kavereilla on ollut esim. grilli.

Vierailija
12/15 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkalut jne. on sellaisia, että ne on yleensä kaikilla ihmisillä, jotka asuvat yksin tai pariskuntana ennen avioliittoa. Painepesurilla ei paljon kerrostalossa ole käyttöä, siksi sitä ei ihan jokaisen hääparin toivelistalta löydy. Ja muutenkin nuo ap:n listan tavarat on sellaisia, että ne haluaisin valita omien tarpeideni mukaan. Vaikka nyt porakone, ei ole ihan sama ostaako halpakaupan tarjousmallin, jos on käyttöä iskuporakoneelle (tai poravasaralle), kun ei sillä parin kympin romulla saa mitään tehtyä.

Vierailija
13/15 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kerran ostettu lahjakortti K-rautaan ja siihen osallistui useampi ja saatiin näin isompi summa :)

Vierailija
14/15 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 19:38"]

[/quote]

Ihania! Saittekö nämä? (kysyy ap)

Mulle on sattunut sitten kohdalle vain tavallista tylsempiä toivelistoja? 

[/quote]

Saatiin kyllä :) Ostettiin häiden aikoihin tämä meidän talo, jossa on iso piha. Ei ollut ennestään mitään puutarhatavaraa. Lisäksi saatiin marjapensaita, puutarhakirja, ruohonleikkuri ja monenlaista muuta pihaa varten. Tuntuu, että sukulaiset ja tuttavat tykkäsivät meidän lahjatoiveista. Haluttiin, että vieraiden ei tarvitse metsästää jotain tiettyjä tuotteita ympäri kaupunkia, vaan voivat napata ne siemenet mukaan vaikka Prismasta. Ja ainakin löytyi jokaisen budjetille jotakin. Jotkut ihanat antoivat lahjaksi omaa aikaansa ja lupasivat tulla auttamaan pihan laittamisessa :)

Vierailija
15/15 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan isolla kaveriporukalla ostettu kerran kunnollinen sirkkeli, joka oli sulhasen (eli ystävämme mieleen), vaikka ei ollut niin kallista toivetta lahjalistaan kehdannut laittaakaan, lahjalistalta ollaan ostettu iskuporakone ja parikin grilliä (kaikki eri häihin).