vauva 6 kk ja mies käskee töihin
Miehellä yritys jossa oon töissä. Ajattelin että oon koko kolme vuotta kotona kerta mies on pomo niin helposti onnistuu mut paskat! Ei meillä oo edes tiukkaa rahasta. Menee paremmin kuin hyvin. Miehellä vaan hävettää kun "makaan työttömänä"! Se ei edes tiennyt ettei näin pientä voi viedä päivähoitoon.
Kommentit (20)
No hyvin se teidänkin perhe-elämä alkoi.
No käske vaikka Kelan sivuilla piipahtamaan. En ees jaksa sanoa muuta ku että miks lisäännytte tollasten täysin tunnevammasten kusipäiden kanssa. Huhhuh.
Sano miehellesi, että selvittää, miten paljon maksaa hoitaja kotiin noin pienelle. Voi olla, että miehesi tajuaa, miten hoitaja tulee kalliimmaksi mitä sinun työpanoksesi on.
Kerro sille faktat.
Ja sitten kun äitiysloma on ohi niin isi jää kotiin ja huomaa ihan itse mitä se "kotona makaaminen" on eli hoitaa lapsen, lapsen menot, kaupat, ruuan, siivouksen ja pyykit ym ym. ja ap käy vai töissä PISTE!
Vai että hävettää! Voi luoja mikä palikka tuo sun mies!
Etsä oikein voi vaan ajatella että oot kolme vuotta kotona, kyllä sen kotonaolon pitää olla yhteinen sopimus(tai sitten teet sen omilla rahoillasi).
Miksi ihmeessä ette ole puhuneet tällaisia asioita valmiiksi ennen lapsen syntymää?
Onko miehesi vajaa? Käske lukea kelan sivuilta.
Ilmeisesti et sitten ajatellut loppun asti. Mä voin leikkiä ennustajaa. Tulet huomaamaan seuraavan 10 vuoden aikana, että sinun suunnitelmasi eivät ole niitä jotka toteutuu teidän liitossa.
ap:na menisin huomenissa töihin ja sanoisin miehelle, että järjestää tästä lähtien vauvan asiat miten parhaiten näkee ja taitaa. Aamulla huikkaisin ovesta siinä 7 aikoihin et se on moro. Ja jos mies alkaisi taivutella jotain ja perua sanojaan, niin periksi en antaisi, kävisin töissä ja iltaisin sitten saattaisin halia vauvaa, mutta sanoa, että mies saa enemmälti hoitaa, kun mä olen työstä niiiiiin väsynyt, että yöllä en ainakaan voi heräillä...
Mutta joo, onhan se sääli olla tampion kanssa naimisissa (tosin useinhan se niin valitettavasti on, ei seurustellessa ymmärrä millaisen pösilön kanssa on kimpassa, totuus paljastuu usein liian myöhään)
Just. Että vauva sitten vieraalle hoitoon ihan vaan kun isä vaan tahtoo että äiti on töissä?
Kerro hänelle rauhallisesti, että sinä olet tällä hetkellä vauvalle tärkein ihminen maailmassa ja puolivuotiaan pitäisi mahdollisuuksien mukaan olla ensisijaisesti vielä tiukasti vanhempiensa hoivissa, eikä heittopussina päiväkodissa/sukulaisten kaitsettavana.
Ja että nyt ei ole kyse siitä, mitä mies haluaa, vaan mitä vauva tarvitsee. Tai sitten tietysti voit antaa vaihtoehdon, että sinä menet töihin ja hän jää vauvan kanssa kotiin.
On tästä palstalla roikkumisesta ollut hyötyäkin. Täällä olen ymmärtänyt miten tärkeää on ottaa mahdollisen tulevan puolison kanssa tällaiset ja monet muut asiat puheeksi ennen kuin suhde on todella vakava. Eipä voi väittää että kaikki tulee ihan puskista.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 18:21"]
ap:na menisin huomenissa töihin ja sanoisin miehelle, että järjestää tästä lähtien vauvan asiat miten parhaiten näkee ja taitaa. Aamulla huikkaisin ovesta siinä 7 aikoihin et se on moro. Ja jos mies alkaisi taivutella jotain ja perua sanojaan, niin periksi en antaisi, kävisin töissä ja iltaisin sitten saattaisin halia vauvaa, mutta sanoa, että mies saa enemmälti hoitaa, kun mä olen työstä niiiiiin väsynyt, että yöllä en ainakaan voi heräillä...
Mutta joo, onhan se sääli olla tampion kanssa naimisissa (tosin useinhan se niin valitettavasti on, ei seurustellessa ymmärrä millaisen pösilön kanssa on kimpassa, totuus paljastuu usein liian myöhään)
[/quote]
No mä en ainakaan kostais omalle lapselleni miehen idiotismia
Voitko tehdä töitä osa-aikaisesti?
Haha mä menin töihin kun vauva oli 2kk. Mies jäi kotiin, pääasia että omat vanhemmat hoitaa, sama se kuka töissä käy.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 18:43"]
Ajattelit loisia yhteiskunna tuilla vaikka miehesi tekee tiliä?
Ai niin, persehedelmä ja naisen pyhä vulva , joita koko maailma tulisi kumartaa?
Verorahoja persehedelmä nielee tuhansia ja tuhansia euroja,
mutta sinun pyhyytesi toki saa loisia muiden kustannuksella vuosia,
onhan sinulla vulva?
Mies35
[/quote]
Saa se mieskin jäädä kotiin hoitamaan lasta.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 18:21"]
[/quote]
No mä en ainakaan kostais omalle lapselleni miehen idiotismia
[/quote]
kostais ja kostais... ei se lapselle pitkän päälle sen parempi ole elää sairaassa ilmapiirissä, jossa äitiä vähätellään jne. Kenties ottamalla vastuuta omasta lapsestaan mieskin muuttuu asiallisemmaksi isäksi ja puolisoksi ja jotain toivoa vielä on... tai sitten viimeistään näkee, että kenties tarvitsee erota, jotta voi tarjota lapselleen emotionaalisesti normaalin lapsuuden...
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 18:31"]
On tästä palstalla roikkumisesta ollut hyötyäkin. Täällä olen ymmärtänyt miten tärkeää on ottaa mahdollisen tulevan puolison kanssa tällaiset ja monet muut asiat puheeksi ennen kuin suhde on todella vakava. Eipä voi väittää että kaikki tulee ihan puskista.
[/quote]
Toisaalta tällä palstalla on myös oppinut, että puoliso voi vakuuttaa yhtä sun toista, mutta kääntää takkinsa myöhemmin. Myös muuttaa mielipidettään, kun se on jo liian myöhäistä.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 18:43"]Ajattelit loisia yhteiskunna tuilla vaikka miehesi tekee tiliä?
Ai niin, persehedelmä ja naisen pyhä vulva , joita koko maailma tulisi kumartaa?
Verorahoja persehedelmä nielee tuhansia ja tuhansia euroja,
mutta sinun pyhyytesi toki saa loisia muiden kustannuksella vuosia,
onhan sinulla vulva?
Mies35
[/quote]
Niin kauan kuin Suomessa on vanhempainvapaajärjestelmä, saa joko äiti tai isä olla lapsen kanssa ensin ansiosidonnaisella ensimmäisen 10kk ja sen jälkeen hoitovapaalla pienemmällä tuella. Ainoastaan äitiysloma (ekat 3-4kk) on äidille korvamerkittyä. Eli älä huoli, jos joskus saat kyrpäsi naisen vulvaan, etkä olekaan tuhkamuna, voit myös sinä jäädä kotiin loisimaan :)
Sanoo myös että kenenkään muiden vaimot ei näon kauan oo kotona! Miten saan sen tajuumaan!