Syyt miksi lopetin salilla käymisen:
1. Salilla käyminen on helvetin tylsää. Samat laitteet, samassa järjestyksessä, samat toistot... En saa tuommoisesta mitään iloa ja siksi käynnit jäi 2x30min per viikko.
2. Onko se niin helv vaikea käsittää että on ihmisiä joita ei kiinnosta jutella ja jauhaa paskaa vieraiden, tai ylipäänsä kenenkään, kanssa? Ykskin vanhempi akka kerran tuijotti agressiivisesti ja tiuskaisi "hoomenta" kun oivalsi etten minä aio sitä huomennella. Se on minun oikeuteni!
3. RADIO SUOMIPOP/ROCK!! mitä luukutettiin kaiuttimista. En voi sietää tätä modernia suomalaista vain-elämää musiikkia! Eikä auta sanoa että laita napit korviin ja kuuntele mitä tykkäät kun en halua kuunnella yhtään mitään harjoitellessani.
Siinä.
Kommentit (37)
No jos junnaa samalla ohjelmalla ja samoilla liikkeillä vuosikaudet, niin ei kai se enää kehitä eikä tunnu mielekkäältä. Siinä ei syy tosin ole salissa vaan ap:ssa. Kukaan ei pakota tekemään vuosikausia samaa ohjelmaa, vaihtoehtoja ja eri tekniikoita on lukemattomia. Joko perehdy teemaan itse tai hanki personal trainer päivittämään tekemistä jos et itse osaa. Myös jotkut nettivalmennukset voivat olla hyviä, itsellä hyviä kokemuksia ainakin fitfarmin salivalmennuksista.
Toiseksi vaida salia sellaiseen, jossa ei jutella eikä pällistellä. Minulla ok-hyviä kokemuksia ainakin Elixia, Forever ja Fitness 24/7 saleista. Nykyään monilla saleilla on myös kuukausipohjaisia sopimuksia.
Yhä useammalla salilla musiikki on todella hiljaista, sillä ihmiset tykkää kuunnella omaa musaa. Lisäksi salille voi ja kannattaa antaa palautetta musiikista.
Minulla loppui muiden käyttämiin hajusteihin. Kun toisen kerran tuli astmakohtaus, joka ei meinannut talttua omilla lääkkeillä, niin päätin, että parempi lopettaa, jos meinaan säilyä hengissä.
Minä käyn sellasella "kämäsellä" pikkusalilla, siellä saa olla rauhassa. No se musiikki joo taustalla, mutta koska valkkaan treeniaikani silleen että esim. la klo 17.00 menen, niin usein saan olla yksin, enkä laita sitä radiota päälle. Koska sali on pienen kaupunginosan pieni sali, niin mitään trendikkäitä nuoria tai bodareita siellä ei näy, mummojen kanssa saan aika paljon treenailla, eikä ne kyllä pahemmin ole ikinä tulleet juttelemaan. Mulle ei kyllä missään tulla juttelemaan, onneksi on resting bitch face, niin en näytä helposti lähestyttävältä :D
Onhan se tylsää, jos ei ole mielikuvitusta vaihdella niitä liikkeitä ja järjestystä tai toistomääriä, eikä siinä edes kehity jos aina tekee vaan samaa. Tottakai siinä kyllästyy.
EI muille tarvi salilla jutella jos ei tahdo wtf. missä sellaista pakotetaan?
Voit kuunnella myös kuulokkeilla ihan täysin sitä musaa mitä haluat tai jos et tykkää kuunnella mitään niin hanki vastamelukuulosuojaimet.
Ja jos se sali nyt vaan on todellakin tylsä, niin ei se ole mikään ainoa paikka harrastaa liikuntaa tai lihaskuntoa. Eti sellainen laji joka sua kiinnostaa aidosti. Ja jos ei oo niin ole ilman.
Mikä ihme oli tämän aloituksen pointti? :D Kun eikai kukaan sinua sinne salille pakota?
Vierailija kirjoitti:
Minulla loppui muiden käyttämiin hajusteihin. Kun toisen kerran tuli astmakohtaus, joka ei meinannut talttua omilla lääkkeillä, niin päätin, että parempi lopettaa, jos meinaan säilyä hengissä.
Käyn salilla, jossa joka seinällä lappu "tule hajusteitta" ja silti jotkus tulee sinne parfyymipilvi ympärillään leijuen. Mulla iskee huono olo ja päänsärky voimakkaista tuoksuista. Tai ei se niin järjettömän voimakas ees tarvi olla. Normaali parfyymin tai partaveden tuoksu ärsyttää yhtä paljon
Emma K. kirjoitti:
Missä salilla? Juhlasalilla, voimistelusalilla, valtakunnansalilla??????
Et osaa kirjoittaa, olet harvinaisen tyhmä.
Tarkista ensin oma tekstisi. Olet harvinaisen idiootti.
Koronan takia salini on ollut suljettuna iät ja ajat.
Mulle sopii salitreenin monotonisuus. Elämäni on muuten niin monimutkaista :) vaihdan ohjelmaa parin kuukauden välein. Treenaan kuulokkeet korvilla, kuunnellen lempimusaani ja vetäydyn omaan kuplaani vaikka sali olisi täynnä väkeä. Mieliala kohoaa ja voimatasot ovat nousseet monen vuoden säännöllisen treenin seurauksena.
Mä aloitin taas Koronan aiheuttaman tauon jälkeen. Käyn kaupungin salilla mutta paikkakunnalla on yksityisiä saleja, jossa ne pahimmat fittnestyypit käy. Tuolla salilla oli mummoja, työttömiä bodareita ja jotain nuoria jostain joukkuelajeista. Nyt tämän kolmen kerran aikana olen ollut yksin salilla. Joko eivät vielä muut uskalla tulla tai eivät tiedä että sali on taas auki.
Ehdin ennen taukoa käydä noin kaksi vuotta ja kieltämättä tylsistyin ohjelmaani. Ohjelman olin ostanut pt:ltä, joka kävi sen kerran kanssani läpi. Olin juuri harkinnut, että investoin taas pt:n hankintaan kun korona tuli ja muutti suunnitelmat. Nyt ohjelma tuntuu ihan ok:lta kun pitkän tauon jälkeen sitä tekee. Tosin olin yllättynyt että pystyin jo nyt palaamaan niin painoihin mitkä oli ennen taukoa. Mutta jotain muutakin pitäisi tehdä kun paino on noussut vuodessa melkein kymmenen kiloa ja ennestäänkin oli jo ylipainoa toinen kymmenen kiloa.
Mun salilla soitetaan esim. hip hoppia ja dancemusaa. Ei kertaakaan ole tullut suomirokkia...
Vierailija kirjoitti:
Ohjatulla tunnilla kolmen vakikävijän porukka naureskeli ääneen muille. Etenkin yksi niistä oli niin muita parempi olevinaan. Ohjaaja yritti hienovaraisesti lopettaa kolmikon puheet mutta minä olin jo ennättänyt pahoittaa mieleni.
Olisit vaan todennut isoon ääneen että ankat hiljaa. Aivan taatusti tuonlaisilla tyhjäpäillä joko on ankannaama tai ainakin sellainen on suunnitteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjatulla tunnilla kolmen vakikävijän porukka naureskeli ääneen muille. Etenkin yksi niistä oli niin muita parempi olevinaan. Ohjaaja yritti hienovaraisesti lopettaa kolmikon puheet mutta minä olin jo ennättänyt pahoittaa mieleni.
No tottakai naureskella, kun sinne tulee tyyppi, jolla on 100 kg ylipainoa.
Hitto vie. Jokainen joka kävelee kuntosalin ovesta sisään ja TEKEE itselleen jotain ansaitsee tulla kunnioitetuksi. Sitä voi sitten omalla käytöksellään siitä pahentaa tai parantaa. Selvää on kumpaan kastiin sinä kuulut.
Ja tiedoksi kaikille niille 100kg ylipainoisille. Tervetuloa salille. Jos että tiedä mitä tehdä niin kysykää neuvoa. Kokeneet treenaajat neuvoo yleensä mielellään.
Olen käynyt kuntosaleilla pari vuosikymmentä, ja ainoa seikka mikä on ärsyttänyt ovat laitteita ja välineitä varailevat dorkat. Jos vaan rautaa löytyy ja sitä pääsee nostamaan niin se riittää.
Erikoinen tämä nykyinen maailma, jossa kaikkien on käytävä salilla ollakseen itsestään huoltapitävä ja urheilullinen.
Salilla käyminen on tylsää, niinkuin kaikki muukin monotoninen urheilu (kuten lenkkeily ja hiihto). Siksi käyn itse ennemmin tanssitunneilla ym missä tekemisellä on myös nopeita tavoitteita kuten tietyn koreografian oppiminen.
Ei ole mikään pakko käydä salilla jos se ei naposta. Hakee itselleen sopivia muita lajeja.
Syyt miksi en ole koskaan aloittanut salilla käymistä:
1) Miksi pitäisi
Vierailija kirjoitti:
Minä menin rouvani kanssa kuntonyrkkeilyn alkeiskurssille (olimme hiukan yli ja ali kuusikymmentävuotiaita). Myös meille naureskeli pari pimua. Treenejä vetänyt nuori mies huomasi sen, ja teki pimuille heti selväksi, että sellainen käytös ei tule kysymykseen hänen vetämissä treeneissä. Nyt olemme käyneet jo 3,5 vuotta, eikä kukaan naura mummolle ja papparaiselle.
Älä tee samassa järjestyksessä juttuja aina. Vaihtele vähän ohjelmaa, itselläni kaksi erilaista. Tee aloite, että taustamusiikki poistettaisiin. Sehän tulisi salille varmaan halvemmaksikin, muistaakseni maksavat Teostolle maksut soitetusta musiikista.