Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karppaus

Vierailija
29.06.2014 |

Kysyn karppauksen vastustajilta, mikä on syy vastustukseen

Ei karppaus kaikille sovi tietenkään.

Mutta mikä siinä karppauksessa on niin kauheeta?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 18:16"]

Osittaisella karppauksella -18kg, joka on nyt pysynyt poissa melkein vuoden, ilman jojoilua. Lisäsin liikuntaa, en rasvaa, vain pasta, peruna ja leipä pois, mutta syön hedelmiä ja jopa karkkia silloin tällöin. Yöunetkin vähentyneet, ja olo mitä parhain. Puurosta en kyllä luovu, sitä aamuisin marjojen kera. Ja vesi se tärkein.

[/quote]

Toisin sanoen lisäsit kulutusta ja vähensit syömistä => laihduit, koska kalorivaje. Ihmiset antaa liikaa painoarvoa karppaukselle, vaikka perinteinen "syö vähemmän kuin kulutat" toimii aina ja ilman mitään ylimääräisiä kikkailuja.

Vierailija
22/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaajilla on samanlainen jankutusmentaliteetti kuin crossfittaajilla - ne ei pysty olemaan omasta elämäntavastaan hiljaa. Aina huudellaan "minä sitä, minä tätä, sun pitäis myös". Pidemmän päälle ärsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 18:20"]

Osittaisella karppauksella -18kg, joka on nyt pysynyt poissa melkein vuoden, ilman jojoilua. Lisäsin liikuntaa, en rasvaa, vain pasta, peruna ja leipä pois, mutta syön hedelmiä ja jopa karkkia silloin tällöin. Yöunetkin vähentyneet, ja olo mitä parhain. Puurosta en kyllä luovu, sitä aamuisin marjojen kera. Ja vesi se tärkein.

[/quote]

Toisin sanoen lisäsit kulutusta ja vähensit syömistä => laihduit, koska kalorivaje. Ihmiset antaa liikaa painoarvoa karppaukselle, vaikka perinteinen "syö vähemmän kuin kulutat" toimii aina ja ilman mitään ylimääräisiä kikkailuja.

[/quote]

Sä voit tulkita sen noin. Olen aina liikkunut kiitettävästi. Tuon lisätyn liikunnan ansiosta olen voinut syödä vapaammin, koska en ole halunnut olla jatkuvassa nälän tunteessa.

Riisikin jäi muuten pois.  Kahvin kanssa menee keksi tai jopa pullasiivu, joskus. Karppaus voi näköjään olla muutakin, kuin "paketti voita päivässä". Olen kokeeksi joskus ottanut leipää tai perunán, ja voi että, kun tulee niin täys ja väsy olo, ettei jaksa mitään. Leipäkin aiheuttaa vaan turvotusta ja ilmavaivoja.

Jokainen voi räätälöidä itselleen sopivan systeemin. Mittarina hyvä olo. 

Vierailija
24/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 17:15"]

sanokaa kuinka moni karppaaja on laihtunut yli 4kg?  luultavasti alle 6 ihmistä :)

[/quote]

Minä. Karppauksen alussa painoin 85kg ja nyt 71kg. Eräs bloggaaja laihtui muistaakseni yli 45kg.

Vierailija
25/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 18:37"]

[/quote]

[/quote]

Sä voit tulkita sen noin. Olen aina liikkunut kiitettävästi. Tuon lisätyn liikunnan ansiosta olen voinut syödä vapaammin, koska en ole halunnut olla jatkuvassa nälän tunteessa.

Riisikin jäi muuten pois.  Kahvin kanssa menee keksi tai jopa pullasiivu, joskus. Karppaus voi näköjään olla muutakin, kuin "paketti voita päivässä". Olen kokeeksi joskus ottanut leipää tai perunán, ja voi että, kun tulee niin täys ja väsy olo, ettei jaksa mitään. Leipäkin aiheuttaa vaan turvotusta ja ilmavaivoja.

Jokainen voi räätälöidä itselleen sopivan systeemin. Mittarina hyvä olo. 

[/quote]

Mikähän karppaus on paketillinen voita päivässä?

Vierailija
26/26 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mitäs luulet laihduttavien karppaajien tekevän?