Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa äitinsä muuttavan meille

Vierailija
29.06.2021 |

Eli kysymys/aihe otsikossa.

Miehen äiti on majaillut meillä pari viikkoa. Tarkoitus oli, että tämä olisi vain kyläily, mutta mies ja äiti ovat alkaneet puhua siihen malliin, että äiti voisi muuttaa meille.

Meillä ei ole mitenkään iso koti. Anoppi on nyt majaillut työhuoneessa, mikä on sekin ollut haastavaa, sillä teen etätöitä enkä ole näin ollen päässyt käyttämään työpöytää vaan joutunut olemaan missä milloinkin läppärini kanssa.

Kyseessä ei ole mikään hoivaa vaativa vanhus, vaan kuusikymppinen joka voisi olla vielä muutaman vuoden työelämässä, mutta joutui irtisanotuksi korona-aikana eikä ole toistaiseksi löytänyt uutta työtä. Äiti on yksinäinen kotipaikkakunnallaan, ja hänellä on taipumusta masennukseen. Hän ei ole kovinkaan omatoiminen ihminen, vaan paremminkin passattava, ja hänellä on taipumus heittäytyä avuttomaksi käytännön asioissa.

En pidä tästä ajatuksesta ollenkaan, ja olen sanonut sen miehelle. En halua elää kodissa, jossa anoppi pyörii koko ajan.
Toinen vaihtoehto on kuulemma se, että anoppi muuttaisi lähistölle omaan asuntoon. Mutta tässäkin tapauksessa voin olla varma siitä, että hän olisi meillä joka päivä ja koko ajan, sillä hänellä ei ole meidän lisäksi muita siteitä tähän kaupunkiin.
Minusta jotkin pelisäännöt olisi pakko olla, mutta mies sanoo, että minä olen kylmä ja julma ihminen, kun sanon tällaisia, ja että hänen äidiltään on aina oikeus tulla meille ja olla niin kauan kuin haluaa.

Onko kukaan täällä ollut siinä tilanteessa, että puoliso haluaa vanhempansa teille asumaan? Miten tilanne päättyi?

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No antaa mamma-paran muuttaa samalle paikkakunnalle teidän kanssa. Asunnon sisustaminen työttömälle anopille kiva projekti. Syksyllä anopille kansalaisopiston kursseja useampi kappale ja sieltä kontakteja ja harrastuksia. 

Vierailija
82/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä muuttaisi miniäni kanssa saman katon alle! Lyhyt vierailukin ottaa voimille. Onneksi asuvat kaukana, joten kohtuullinen perherauha on säilynyt molemmilla osapuolilla. Ja mitä parasta, ei tarvitse piikoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisenä keinona, ap, voisit sopia pienestä jäynästä sukulaisesi kanssa.

Ilmoitat miehelle, että koska äitisi/tätisi/siskosi/serkkusi on yksinäinen ja sinulle läheinen, hänkin muuttaa teille. Voisivat yksinäiset pitää seuraa toisileen sen aikaa kun teet töitä.

Kyllä sopu sijaa antaa. Jos huoneita ei muutoin riitä kaikille, te miehesi kanssa nukutte olohuoneessa ja uudet asukkaat saavat omat huoneet.

-Muussa tapauksessa, jos mies oikeasti asettaa nuoren äitinsä puolisonsa edelle, eikä teillä ole lapsia, katselisin jo itselleni uutta kotia  muualta.

Itse olen äiti & anoppi 65 v edelleen työelämässä (niin pitkään kuin vain mahdollista), hyvät suhteet lapsiin perheineen, eikä pienintäkään mielitekoa ikinä muuttaa kenenkään vaivoiksi jos ja kun sellainen aika koittaa. Työni puoleen tunnen joitakin vanhustenhoitolaitoksia ja hoivakoteja. Ovat ihan mukavia paikkoja siinä vaiheessa, kun ikä tai terveydentila tuo mukanaan tarpeen hoivapalveluihin.

Minun näkökulmastani anoppisi on laiska hyväksikäyttäjä, joka uskottelee paitsi pojalleen, myös itselleen olevansa teidän (=poikansa) apunne tarpeessa. Mielenterveysongelmat pitäisi hänen lastensakin tunnistaa ja hankkia hänelle apua niihin. Pojan ja miniän väliin tunkeminen on sairasta toimintaa häneltä. Jos oma avioliitto on aikoinaan päättynyt eroon, ei menetettyä miessuhdetta todellakaan korvata ripustautumalla omaan poikaan (tai omiin lapsiin).

Vierailija
84/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei vissiin lapsia?

Vierailija
85/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi alunperinkään ottanut anoppia asumaan. Ois tullu ero siinä vaiheessa.

Vierailija
86/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan anopin pyykkiä pese etkä huomioi ostoksissa anopin ruokia.

Pihviateria päivälliseksi. Tee alkupalat kahdelle, kaksi pihviä ja kaksi jälkiruokaleivosta. Näin joka päivä, joten jospa tulisi nälkä anopille ja tajuaisi lähteä.

Vierailija
87/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa sille puoliso. 😊 ei oo enää yksin.

Anoppi napakymppiin!

Eikun tehkää sille tinderprofiili, josko joku kiva pappa löytyis.

Vierailija
88/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies taitaa olla ehta äidinnussija. Näitäkin on. Erohan tuosta perseilystä seuraa, mutta näe se mahdollisuutena.

Vierailija
89/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaamea tilanne.

Hyvä neuvoja on jo tullut. Itse ehdottaisin vielä sellaista, että vaihtakaa huonetta/nukkumistilaa päittäin: sinä menet työhuoneeseen nukkumaan ja anoppi poikansa kanssa makuuhuoneeseen. Sinulla on työrauha. No, noita muita ongelmia (esim pyykki) se nyt ei tietenkään ratkaise...

Vierailija
90/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaamea tilanne.

Hyvä neuvoja on jo tullut. Itse ehdottaisin vielä sellaista, että vaihtakaa huonetta/nukkumistilaa päittäin: sinä menet työhuoneeseen nukkumaan ja anoppi poikansa kanssa makuuhuoneeseen. Sinulla on työrauha. No, noita muita ongelmia (esim pyykki) se nyt ei tietenkään ratkaise...

Nainen pesee omat pyykkinsä ja mies sitten omat ja äiskän. Miehen on myös aika opetella laittamaan ruokaa, jos ei vielä osaa. Itsekin muuttaisin työhuoneeseen, anoppi  voi nukkua poikansa vieressä.

Vierailija
91/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaamea tilanne.

Tuo voisi laittaa olla miehelle todellinen herätys. Äiti viereen nukkuun😂

Todellakin ap jätät ne anopin pyykit pyykkikoriin. Ulkoista ruokahuollosta. Mies saa ostaa ja kokata äidillensä, jos äiti ei omia ruokia hanki.

Vierailija
92/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta, niin en kyllä miettisi itse hetkeäkään. Ei kenenkään tarvitse jakaa kotiaan kenenkään sellaisen kanssa, jonka kanssa ei halua. Sinun on se vain sanottava miehellesi ja hän sitten omalle äidilleen. Siis tuota jatkuisi anopin loppuelämän ajan? Jos nyt 60-vuotias, niin haluatko elää noin seuraavat 20 vuotta?

Ymmärtäisin jos anoppi olisi huonossa kunnossa ja viettäisi elämän loppupäiviä, että silloin kyllä, mutta tuo on kyllä kohtuuton vaatimus.

Vierailija
93/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa anoppi muuttaisi sitten lähelle, ja poikansa voisi vierailla hänen luonaan niin usein kuin haluaa ja viipyä kylässä niin pitkään kuin viitsii sekä tehdä kaikki toivotut palvelukset.

Vierailija
94/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle ja anopille moro ja näkemiin.

Vierailija
95/97 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko olla puoliso? Eikö kelpaa vain elämänkumppani?

Vierailija
96/97 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sinun äiti, sisarus, serkku tai kaveri teille kans pariksi viikoksi yökylään ja ala puhumaan siitä, miten ihanaa hänen läsnäolo on ja kuinka hän voisi muuttaa teille. Mies on aika kylmä ja julma ihminen, mikäli hän ei tähän suostu. 

Mä en pesisi aikuisten vieraiden pyykkejä (ystävien lapset tai kummilapset eri asia). Tarjoaisin pesuaineet ja koneen käyttöön. Mikäli tunkisi omat vaatteensa koneeseen minun vaatteiden kanssa ottaisin ne pois sieltä ilman mitään selityksiä. 

Ja koska kyläily on jatkunut jo pari viikkoa, lakkaisin kokkaamasta vieraalle. Mies saisi sen tehdä, koska kyse on hänen vieraastaan. Mä tekisin yhden annoksen salattia ja söisin sen hyvällä ruokahalulla.

Elä normaalia elämää ja tee tavallisia asioita vieraasta huolimatta ja ota nyt ihmeessä se työhuone takaisin. Täytyyhän sun työsi saada tehtyä rauhassa! Ilmoitat, että työt alkaa klo. 8 ja huoneen on oltava silloin sinun käytössä. Eihän tuosta mitään tule, että sä hiippailet omassa kodissasi etsimässä paikkaa, jossa hoitaa omat velvollisuutesi. 

Kyllä aikuinen ihminen on ihan itse vastuussa asunnon / työn hakemisesta tai seuran / harrastusten etsimisestä. Auttaa toki toista voi, mikäli hän pyytää. 

Luojan kiitos, sanoin aikoinaan ekoille yökylään pyrkijöille EI! Tuo tuli niin selväksi, että enää kukaan ei edes koeta tulla yöksi. Kahville ja syömään ovat toki tervetulleita. Tykkään, kun käy paljon vieraita ja kestitsen heitä mielelläni, mutta onhan se kiva oikaista illalla jalat ja huokaista, kun he lähtevät kotiinsa. Yöuni on mulle pyhä asia enkä voi sen takia kuvitellakaan, että joku yöpyisi meillä. 

Vierailija
97/97 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä tilanne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme