Mies haluaa äitinsä muuttavan meille
Eli kysymys/aihe otsikossa.
Miehen äiti on majaillut meillä pari viikkoa. Tarkoitus oli, että tämä olisi vain kyläily, mutta mies ja äiti ovat alkaneet puhua siihen malliin, että äiti voisi muuttaa meille.
Meillä ei ole mitenkään iso koti. Anoppi on nyt majaillut työhuoneessa, mikä on sekin ollut haastavaa, sillä teen etätöitä enkä ole näin ollen päässyt käyttämään työpöytää vaan joutunut olemaan missä milloinkin läppärini kanssa.
Kyseessä ei ole mikään hoivaa vaativa vanhus, vaan kuusikymppinen joka voisi olla vielä muutaman vuoden työelämässä, mutta joutui irtisanotuksi korona-aikana eikä ole toistaiseksi löytänyt uutta työtä. Äiti on yksinäinen kotipaikkakunnallaan, ja hänellä on taipumusta masennukseen. Hän ei ole kovinkaan omatoiminen ihminen, vaan paremminkin passattava, ja hänellä on taipumus heittäytyä avuttomaksi käytännön asioissa.
En pidä tästä ajatuksesta ollenkaan, ja olen sanonut sen miehelle. En halua elää kodissa, jossa anoppi pyörii koko ajan.
Toinen vaihtoehto on kuulemma se, että anoppi muuttaisi lähistölle omaan asuntoon. Mutta tässäkin tapauksessa voin olla varma siitä, että hän olisi meillä joka päivä ja koko ajan, sillä hänellä ei ole meidän lisäksi muita siteitä tähän kaupunkiin.
Minusta jotkin pelisäännöt olisi pakko olla, mutta mies sanoo, että minä olen kylmä ja julma ihminen, kun sanon tällaisia, ja että hänen äidiltään on aina oikeus tulla meille ja olla niin kauan kuin haluaa.
Onko kukaan täällä ollut siinä tilanteessa, että puoliso haluaa vanhempansa teille asumaan? Miten tilanne päättyi?
Kommentit (97)
Ei tulisi kysymykseenkään. Tykkään anopistani (ja omista vanhemmistani) todella paljon, mutta meille ei muuta kukaan muu asumaan.
Kuulostaa siltä, että vierailun olisi hyvä päättyä pian, syynä esim. työhuoneen ja oman rauhan tarve. Sinun kannattaa puhua anopillesi ystävällisesti ja suoraan, jos mies ei suostu. Syyttelyt ja henkisen kiristyksen voit jättää omaan arvoonsa, sulla on oikeus omaan kotiisi.
Mies saisi päättää, kumman naisen haluaa huusholliinsa. Jos valinta on äiti, vaimo lähtee. Tai päinvastoin.
Melkoinen tilanne. Jos lupaat jäädä niin anoppi ei lähde koskaan ja sinä olet aina se kakkonen puolisosi edessä.
Tässä mitataan nyt rakkaus ja se onko napanuora irti. Sanot suoraan, että valitse puoliso tai äiti. Kerro myös, että olit jo luullut, että valinta on jo tehty.
Mä en ikinä voisi. Parisuhde kuivahtaisi äkkiä kasaan, eikä olisi mitään yksityisyyttä.
No juu, väliaikaisesti menisi anoppi samassa asunnossa, mutta kyllä mies saisi valintansa tehdä ennen pitkää. Ja luulisi anopinkin ymmärtävän, että ei voi muuttaa miniän nurkkiin tai pyöriä siellä jatkuvasti.
Hommaatte anopille oman asunnon lähistöltä. Et oikeasti voi muutakaan. Teille kotiin on liikaa pyydetty mutta lähistöllä asumista et voi estää.
Tämä ei ole provo, valitettavasti. En olisi ikinä uskonut olevani tällaisessa tilanteessa.
Kuten sanottua, tässähän on periaatteessa olemassa se vaihtoehto, että anoppi muuttaa omaan asuntoonsa lähistölle, mutta se, että hän asuisi teoriassa omassa asunnossaan ei muuttaisi sitä, että hän tosiasiassa olisi kuitenkin meillä kaiket ajat. Mieheni ei sano äidilleen juuri koskaan ei.
Miehen äiti ja isän avioliitto hajosi todella ikävällä tavalla miehen ja sisaruksensa ollessa lapsia. Minulla on syntynyt tästä sellainen käsitys, että äiti ei koskaan oikein toipunut tästä. Mies on koko ikänsä tavallaan hoitanut äitiään, vaikka oli tosi nuori kun ero tapahtui.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies saisi päättää, kumman naisen haluaa huusholliinsa. Jos valinta on äiti, vaimo lähtee. Tai päinvastoin.
Ei muuten päätä jos vaimo omistaa puolet kämpästä.
Ihan vaan äitinkultapojulle tiedoksi.
Vierailija kirjoitti:
Hommaatte anopille oman asunnon lähistöltä. Et oikeasti voi muutakaan. Teille kotiin on liikaa pyydetty mutta lähistöllä asumista et voi estää.
Eiköhän 60-kymppinen saa hommattua ihan itse asuntonsa. Jos lähtee tuolle linjalle niin saa passata lopun ikää.
Aikamoista. Aika mammanpoika. Mulla kesti ikuisuus päästä kodista enkä halunnut hirveästi olla tekemisissä ja onneksi ymmärsivät itsekin. Napanuora jo katkaistu ja omat elämät.
Vierailija kirjoitti:
Mitään asuntoa ap hommaa, vaan anoppi hommaa itse. Tuollainen masentunut ja ripustautunut jo poikaansa. Taantuu vielä enemmän ap:n nurkissa ja on kohta ihan avuton autettava. Anoppi asunnon hakuun heti. Sanot suoraan, että tarvitset työhuoneen nyt.
Olen todella pahoillani puolestasi. Aivan sietämätön tilanne, ei kenenkään pitäisi joutua "tappelemaan" oikeudestaan -paremman sanan puutteessa- kotirauhaan. Ei pidemmän päälle kukaan jaksa sitä, ettei edes kotonaan voi olla vapautuneesti.
Miten sun työt pidemmän päälle järjestetään?
Miten seksielämä toimii, jos anoppi seinän takana? Milloin pystytte miehesi kanssa keskustelemaan yksityisesti? Miten kulut jakautuisivat? Miten ystävien kyläilyt, sielläkö olisi aina anoppikin mukana?
Minä taas suunnittelen muuttavani isän kanssa saman katon alle. Hänen suurin toiveensa on, että ei tarvitse koskaan mennä vanhainkotiin. Aioin tämän toiveen toteuttaa. Minulla ei tällä hetkellä ole miestä, mutta jos sellainen tulisi, olisi hänen tämä kuvio hyväksyttävä, jos suhteessa kanssani haluaa olla. Enpä usko, että sellaista miestä löytyy😀 (eikä tarvitsekaan löytyä).
Ymmärrän kyllä aloittajaa. En tiedä minkä ratkaisun olisin tehnyt, jos minulla olisi nyt parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten päätä jos vaimo omistaa puolet kämpästä.
Ihan vaan äitinkultapojulle tiedoksi.
Tuossa tapauksessa vaimo lunastaa loput tai kämppä menee myyntiin. Oudosti äidinkultapojut tienaa paremmin kuin vaimonsa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas suunnittelen muuttavani isän kanssa saman katon alle. Hänen suurin toiveensa on, että ei tarvitse koskaan mennä vanhainkotiin. Aioin tämän toiveen toteuttaa. Minulla ei tällä hetkellä ole miestä, mutta jos sellainen tulisi, olisi hänen tämä kuvio hyväksyttävä, jos suhteessa kanssani haluaa olla. Enpä usko, että sellaista miestä löytyy😀 (eikä tarvitsekaan löytyä).
Ymmärrän kyllä aloittajaa. En tiedä minkä ratkaisun olisin tehnyt, jos minulla olisi nyt parisuhde.
Me juuri puhttiin lasten kanssa että ostetaan niin iso talo että mahtuu sitten koko suku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän 60-kymppinen saa hommattua ihan itse asuntonsa. Jos lähtee tuolle linjalle niin saa passata lopun ikää.
No poika avustaa äitiään tässä asiassa jos on tarpeen. Yllättävän usein ihmiset haluavat perheeltään tai läheisiltään ylipäätään jotakin mielipidettä tai avustusta muuttoasioissa.
Ap:n ei ole pakko osallistua ollenkaan, jos kokee sen kertakaikkiaan mahdottomaksi.
en usko tätä,provo.