Ostaisitko kirpputorilta sohvan?
Kommentit (25)
Kyllä ja olen ostanutkin siistin uusrokokoo-sohvan ja -tuolit. Kuviosamettinen verhoilukangas on ehjä ja puhdas, eikä puuosissa, siis siellä alapuolella rakenteessa, ole merkkejä lutikanpskoista.
En, koska minulla ei ole pakastekonttia, jossa voisin pitää sohvaa pari viikkoa ennen käyttöä, ötökkävaaran vuoksi.
Valmiiksi perseenhajuistettu sohva.
Ei kiitos. Voit vain kuvitella mitä sellaisessa sohvassa tai sängynrungossa voi olla mikrobiologisesti, ellei ole täysin uusi sohva, jonka joku totesi itselleen sopimattomaksi ja kierrätti samantien. Myös kirpparit eivät ole automaattisesti hygieenisiä, koska niihin tuo moni kaikenlaista tavaraa. Lisäksi sohvaa on voitu kokeilla usean kerran jo huonekaluliikkeessä ja joku on myynyt sen alella. Koskaan ei tiedä. Olisi järkevää valmistaa puusta ja verhoilulla koneellisesti uutta ihmisille, kuin luottaa pelkkään kierrätykseen. Välttyy yllätyksiltä ja myös kerrostaloihin /taloyhtiöihin ei tule ongelmia. Matkailussa pitäisi olla myös tarkka ja matkalaukut, ettei tule tuliaisia taloyhtiöön.
Et pysty tekemään millekään sohvalle kunnollista lutikkatarkastusta, ne menevät vaikka kuinka pieneen rakoon.
Lutikat ovat nykyään jo iso ongelma Suomessakin, yhdessä vaiheessa ne oli saatu hävitettyä pitkäksi aikaa mutta nyt niitä on taas. Ei ole turhaa ötökkäpelon lietsontaa. Ei ole minullakaan matalapalkkatyöläisenä varaa ostaa kallista, mutta lutikoita en halua. Jos niitä kerran saa, se on usein loputon kierre. Enkä halua joutua hävittämään minulle tärkeitä tavaroita.