Muita jotka eivät kestä yhtään huutamista
Olen nyt 21 ja edellleenkin aina lapsuudestani asti jos minulle huudettiin yms turhistakin asioista tyyliin siitä että en osannut tehdä läksyjäni yms tunsin itseni aina hirveäksi epäonnistujaksi aloin yleensä itkemään jne.
Kommentit (5)
Mulle ilmaistiin huutamalla ja solvaamalla lapsena kaikki. Huutaminen tekee minulle aggressiivisen olon.
Joo, sama. Esim. jos joku asiakas korottaa ääntään minulle tai jos kuulen julkisella paikalla huutoa (tappelua).
Mua vaivaa sama asia. Ja lapsuudessa mulle on vanhempien taholta huudettu paljon ja myös keskenään ovat lähinnä huutaneet ja riidelleet koko lapsuuteni. Voisi kuvitella, että olen tottunut huutoon ja en hätkähtäisi, mutta päinvastoin, ahdistun ihan kamalasti jos minulle huudetaan.
Toivoisin, että oppisin vetämään rajan kun minulle huudetaan, mutta vaan jäädyn ja usein myös alistun jos joku huutaa.
Onko kellään vinkkejä miten voisi oppia puolustautumaan tai olemaan välinpitmätön kun joutuu huutamisen kohteeksi?
Minä. En kestä myöskään kovaan ääneen puhumista tai nauramista, tai itkemistä. Tai ihmishälinän ääntä.
Luonnon kovat äänet(ukkonen jne) on ok.
En tiedä mistä johtuu, lapsuuteni oli ihan normaali ja silloin ongelmaa ei ollut, se vaan tuli jostakin kun muutin pois kotoa ja lähdin opiskelemaan.
Mutta joo takaisin tohon huutamiseen, olin töissä paikassa jossa oli pomo joka rakasti huutaa työntekijöilleen jos he tekivät jotain hiemankin väärin vahingossa. Useimmat työntekijät pystyivät puolustautumaan puhumalla, itse vain jäädyin ja joskus sain melkein paniikkikohtauksen.
Onneksi nykyisessä työpaikassa on parempi pomo, jos joku tekee virheen siitä keskustellaan, ei huudeta.
Huutavia ihmisiä voi välttää.