Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yleistyneestä ahdistuneisuudesta/pakko-oireisesta häiriöstä kärsiviä paikalla?

Vierailija
29.06.2021 |

Omaa taustaa: Olen aina ollut huolestuneisuuteen taipuvainen ja tarkistelupakkoa on jonkin verran ollut. Kuluneen vuoden aikana olen kärsinyt työuupumuksesta ja lievästä masentuneisuudesta, elämäntilanteeni on ollut kuormittava. Kesälomalle jäätyäni pari viikkoa sitten tilanne räjähti käsiin. Olen joutunut käymään työpaikalla tarkistamassa aivan tyhjänpäiväisiä asioita, jotta pystyisin rentoutumaan. Kun yhden tarkistan, joku muu huoliajatus tulee mieleen.

Mieleni ei siis anna minun rentoutua ja palautua nyt lomalla, vaan se täyttyy jatkuvasta huolesta. Huolen aihe on lähes poikkeuksetta aiheeton ja naurettava (jätin varmasti ikkunan auki tai veden valumaan, vaikka en ole ikkunaan tai hanaan edes koskenut). Ajatukset ovat itsepintaisia ja lakkaavat vasta, jos pääsen tarkistamaan asian.

Olen hakenut apua, sain ahdistuksen hoitoon mielialalääkkeitä. Sivuvaikutukset pelottavat. Onko täällä muita, jotka olisivat saaneet apua mielialalääkkeistä? Myös terapiaan pääsen syksyllä ja sitä odotan kovasti.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla