Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vitsinä arvoton vaimo

Vierailija
29.06.2014 |

Kuinka pitkälle te ymmärrätte mieheni huumoria?
Hänellä kuuluu päivittäiseen puheeseen vitsailu minun kustannuksellani. Pääasiassa hän viittaa siihen, että olen lapseen verrattavissa. Esim. kun en löydä heti avainta = "Pitäisikö sulle laittaa avain kaulaan niin kuin koululaiselle, hahahah!. Jos olen unohtanut merkitä perhekirjanpitoon kuitin = "Pitäisikö sut laittaa viikkorahalle, hahah!"

Tai sitten hän viittaa siihen, että olen osaamaton, esim. laittaessani ruokaa: "Tulen syömään sitten kun palohälytin hälyttää, että ruoka on valmista, hahahah!"

Tai sitten olen eläimeen verrattavissa. Hän rapsuttaa minua kuin koiraa, ja sanoo "Kuka on hyvä tyttö, kuka?", niin kuin koiralle. Tai kun olen katsomassa itselleni matkustusrokotuksia, hän auttaa minua lähettämällä linkin eläimille tarkoitetuista rokotteista.

Olen hoitovapaalla, ja meillä on kaksi pientä lasta. Koen mieheni käytöksen vuoksi jatkuvaa syyllisyyttä, etten tuo kotiin tällä hetkellä rahaa. Hän on kokonaan unohtanut, että olin aikaisemmint hyvätuloinen yrittäjä, nyt en ole oikeastaan mitään.

Annan mieheni nukkua pitkään viikonloppuisin, kun hän kuitenkin tekee töitä ahkerasti viikolla. Yhtenä aamuna hiljattain olin kuitenkin sairas, ja olisin toivonut, että mies olisi herännyt auttamaan lasten kanssa, mutta hän kieltäytyi ja nukkui vielä tuntikausia.

Lasten takia en haluaisi erota, ja niinä hetkinä,kun minua ei vähätellä, kaikki on aika ok. Kyllä hän väittää minusta pitävänsäkin.

Tuntuu silti, ettei minulla ole juurikaan arvoa. Eikä auta, vaikka kerron kuinka nuo jutut sattuvat minua. Mikä miestäni vaivaa, miten saisin hänet näkemään, miten tuhoisaa hänen käyttäytymisensä on.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan mitenkään. Itsellä nyt just sama tunnelma, vaikkakin eri syistä. Minä olen arvoton läjä gaggaa etenkin jos teen muutakin kun vain hymyilen ja nyökyttelen. 

Vierailija
2/73 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on perseestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa huumorilta.

Vierailija
4/73 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies ei osaa näyttää tunteitaan muuten. Vähän niin kuin pikkupojat, jotka potkivat ihastustaan. Aika surullista.

Vierailija
5/73 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 09:56"]Ehkä mies ei osaa näyttää tunteitaan muuten. Vähän niin kuin pikkupojat, jotka potkivat ihastustaan. Aika surullista.

[/quote] mulla on kanssa sellainen mies :(

Vierailija
6/73 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 09:56"]Ehkä mies ei osaa näyttää tunteitaan muuten. Vähän niin kuin pikkupojat, jotka potkivat ihastustaan. Aika surullista.

[/quote] esimerkiksi kosketus miehen aloitteesta on aina vain jotain humoristista pökkimistä tai puristelua.

Vierailija
7/73 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävä, huonokäytöksinen kusipää. Itse en tuollaista katselisi.

Vierailija
8/73 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisiköhän miehesi sitten, jos itse rupeat kohtelemaan häntä samalla tavalla? Miehestä tuo voi olla vain "hauskaa" huumoria. Toivottavasti miehesi tajuaa asian, sillä tuo on ulkopuolisestakin kamalaa kuultavaa. Oma appi oli samanlainen, nälvi vaimoaan muka huumorilla.

Vierailija
9/73 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: pahinta on kun mies ei huomaa/välitä tehneensä mitään väärin. Esimerkiksi silloin, kun hän ei suostunut heräämään viikonloppuna aikaisemmin auttamaan lasten kanssa, kun minä oli sairas ja huonovointinen... Hän heräsi puolenpäivän aikaan iloisena, toivotti kaikille hyvää huomenta ja vei lapset jäätelölle järvelle. Ei mitään väliä sillä, että kasvoni olivat turvoksissa kyyneleistä, kun olin saanut aamulla vain torjumista ja haistattelua, ja muutenkin tärisin huonovointisuudesta. Lapset lähtevät innoissaan ulos, kaikki muut nauroivat, ja minulle tuli olo, että mikä lapsi minä olen kun tässä mökötän ja nyyhkytän yksikseni. Ikään kuin en olisi edes oikeutettu pahaan oloon, kun mitään ei näytä edes tapahtuneen.

Vierailija
10/73 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota katselemaan tollasta touhua..itsestä kiinni alistuuko tuollaiseen paskaan. Miks naiset ei nykyisin arvosta itseänsä, vaan nielee kaiken?

Vierailija
11/73 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:01"]

Ymmärtäisiköhän miehesi sitten, jos itse rupeat kohtelemaan häntä samalla tavalla? Miehestä tuo voi olla vain "hauskaa" huumoria. Toivottavasti miehesi tajuaa asian, sillä tuo on ulkopuolisestakin kamalaa kuultavaa. Oma appi oli samanlainen, nälvi vaimoaan muka huumorilla.

[/quote]

Yritin joskus, mutta hän ei reagoinut siihen mitenkään. En osaa olla sarkastinen, näsäviisas ja ilkeä. Lisäksi pelkoni on, että jos jokin vitsi ei miellytäkään, niin sitten jonain päivänä on helppo vierittää syyt minun niskoilleni, olenhan häntä haukkunut, miksi hänkin ei sitten voisi.

Näytän nyt tosi säälittävältä, kun sallin tällaista tehtävän itselleni, mutta haluan oikeasti perheen pysyvän silti kasassa. Meillä on kuitenkin moni muu asia hyvin. Mieheni varmaan sanoisi, että sehän on vain hassuttelua... huoh.

AP

Vierailija
12/73 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa, ja minkä itse hyväksyy.

Oletko sinä ikinä ärähtänyt miehelle, että "NYT LOPPUI!" ? Oletko edes selväsanaisesti ilmaissut, kuinka ikävältä tuo sinusta tuntuu?

Se vaan menee niin, että mies kohtelee sinua kuin koiraa. Huonomminkin voisi olla, koira on sentään "ihmisen paras ystävä". Voisi kohdella myös kodinkoneena, ja se vasta ikävää olisi, jos miehesi ei tietäisi, mitä eroa on vaimolla ja pesukoneella.

Paitsi jos miehen tilaama kodinkonekorjaaja tulisi silloin, kun mies on poissa kotoa ...  Eikä mitään vikaa koirana kohtelussakaan, jos paikkakunnan eläinlääkäri on oikein mukava ;)

Niin, älä toki unohda antaa miehelle palautetta samalla mitalla.

Vierailija
13/73 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 09:56"]Ehkä mies ei osaa näyttää tunteitaan muuten. Vähän niin kuin pikkupojat, jotka potkivat ihastustaan. Aika surullista.

[/quote] esimerkiksi kosketus miehen aloitteesta on aina vain jotain humoristista pökkimistä tai puristelua.

[/quote]

Tällaisia miehiä ihan oikeasti on. Lyövät kaiken läskiksi, kun pitäisi tehdä jotain vakavaa aikuismaista. Nämä ovat niitä samoja poikia, jotka pelleilivät luokkakuvissa tai lauloivat musiikintunneilla tahallaan väärin, koska JÄNNITTIVÄT tilannetta. He laittavat seksialoitteenkin tuollaiseksi mukavitsikkääksi pökkimiseksi, koska eivät oikeasti osaa tehdä muuta tai pelkäävät näyttävänsä pelleiltä jos yrittäisivät niin kuin normaalit miehet. Juuri ne heikot pelkäävät näyttävänsä heikolta. Kaipa he sitten pelkäävät näyttävänsä heikoilta myös sanomalla "rakastan sinua" tai kehumalla jotakuta vitsailun sijaan. AP

Vierailija
14/73 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko suuttunut miehelle noista kommenteista? Oletko haistattanut paskat ja mököttänyt? Aloitko riitelenään, kun äijä ei noussut sängystä?

Vierailija
15/73 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:14"]

Sitä saa mitä tilaa, ja minkä itse hyväksyy.

Oletko sinä ikinä ärähtänyt miehelle, että "NYT LOPPUI!" ? Oletko edes selväsanaisesti ilmaissut, kuinka ikävältä tuo sinusta tuntuu?

Se vaan menee niin, että mies kohtelee sinua kuin koiraa. Huonomminkin voisi olla, koira on sentään "ihmisen paras ystävä". Voisi kohdella myös kodinkoneena, ja se vasta ikävää olisi, jos miehesi ei tietäisi, mitä eroa on vaimolla ja pesukoneella.

Paitsi jos miehen tilaama kodinkonekorjaaja tulisi silloin, kun mies on poissa kotoa ...  Eikä mitään vikaa koirana kohtelussakaan, jos paikkakunnan eläinlääkäri on oikein mukava ;)

Niin, älä toki unohda antaa miehelle palautetta samalla mitalla.

[/quote]

Muutama tässä on käskenyt antaa takaisin samalla mitalla, ja minä itse jo toin esille että en oikein edes osaa. Olen täysin huumorintajuton tosikko ja tiedostan sen.

Mitä sitten ovat hyvät halventavat vitsit, tällaisiako:

Mies tulee myöhässä kotiin. "Mitä, törmäsitkö katulyhtyyn kun myöhästyit, ethän ole koskaan ollut kummoinen kuski."

"Katsopas miten taitavasti naapurin mies korjasi aidan, sinulle ei voisi antaa edes vasaraa käteen, kun satuttaisit itsesi".

MIten ihan oikeasti tilannetta parantaa se, että me molemmat alamme vähätellä toisiamme? Mies ei tajua sitä, ja jos tajuaa, eron todennäköisyys on suurempi kuin välien paraneminen.

Vierailija
16/73 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista että olet ottanut tuollaisen epäkunnioittavan miehen puolisoksi ja lastesi isäksi. Lapsetkin saavat käsityksen että naiset eivät ole minkään arvoisia, niitä voi haukkua ja kohdella huonosti. 100 vuotta sitten tuohon olisi joutunut jäämään mutta miksi elämän pitää vielä tänä päivänä olla tuollaista?

Vierailija
17/73 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin antaminen on eri asia kuin loukkaantuminen. Sinulla on oikeus olla huumorintajuton tosikko ja tulla kohdelluksi kunnolla. Oletko suuttunut miehellesi noista kommenteista ja osoittanut ettet pidä niistä? Mikä mies se sellainen on, joka kiusaa puolisoaan vaikka tietää, että se loukkaa.

Vierailija
18/73 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:19"]

Oletko suuttunut miehelle noista kommenteista? Oletko haistattanut paskat ja mököttänyt? Aloitko riitelenään, kun äijä ei noussut sängystä?

[/quote]

Olen. Itse olen mallia nyyhkyttäjä, mikä miestäni ärsyttää suuresti. Hän halusi mielummin, että suuttuisin. Olen yrittänyt suuttumista, mutta se ei ole samanlainen luonnollinen reaktio minulle kuin surulliseksi tuleminen. Ja silloin kun olen väkisin suuttunut ja huutanut, siitä ei ole ollut hyötyä, hän on vastannut takaisin yhtä kovalla. Ja lopputulos on se, että olen enemmän rikki.

Heh, tuo oman puolen pitäminen, suoruus ja kovanahkaisuus on yksi piirre, mihin ihastuin alunperin miehessäni. Kuvittelin jotkenkin, että hän valjastaisi sen oman perheen etujen ajamiseen, puolustaisi meitä piikikkäällä luonteellaan ulkomaailmaa vastaan, kun olen itse paljon pehmeämpi. Niinpä siinä kävi, että kuvittelin omiani, ja minun kanssanihan nuo piirteet tulee esiin.

Ottakaa opiksi nuoret...

AP

Vierailija
19/73 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on narsistinen persoonallisuuden häiriö.  Hän ei ole sinut itsensä kanssa. Normaali itsetunto puuttuu.  Hankalaa auttaa psykoterapiassakaan, koska todennäköisesti ei lähde hoitoon.  Eihän hänessä omasta mielestään voi olla vikaa. Minä (mies) tunsin vuosia sitten eronneen miehen.  Hän oli edelleenkin katkera vaimolleen.  Huippujuttu oli, kun heillä oli oikein kalenteriin merkityt kotityövuorot.  Vaimo oli kotona hoitovapaalla toisen lapsen tähden.  Mies kertoi minulle: "Minä, filosofian maisteri, tulen päivän arvokkaan työn jälkeen kotiin ja tiskialtaassa on pesemättömiä astioita! Minun vuoronihan se oli laittaa astiat astianpesukoneeseen, mutta vaimo oli koko päivän kotona eikä laittanut."

Toinenkin tapahtuma oli katkerasti mielessä: "Lähdimme autollamme matkaan.  Vaimo ajoi ja vaimo ajoi ojaan.  Ruttua tuli."  "Mutkassako?", kysyin.  "Ei vaan aivan suoralla tiellä, kuiva keli eikä muuta liikennettä.  Minäkin vielä tartuin rattiin, mutta ojaan mentiin..."  Eipä ihme, jos yks vääntää rattia vasemmalle ja toinen oikealle, mutta maisterin mielestä hän teki oikein.  Olisi sillä muitakin narsistisia juttuja.  En jaksanut kuunnella.

Vierailija
20/73 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita ottavasi aikalisä suhteesta. Vuokraa kämppä / muuta vanhemmillesi / varaa hotellihuone (vaikka Virosta, jos raha Suomen hinnoissa riitä)... Jotain, mikä slekeästi viestittää, ettet katsele enää tuota. Sitten myös pariterapiaan oppimaan kunnioittavampia tapoja kommunikoida.

Tuollaiseen suhteeseen et kyllä jää: joko suhde muuttuu tai sinä muutat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi