Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkoholisti yliopisto-opiskelijanainen kesälomalla. Haluatko kysyä jotain tai antaa palautetta?

Vierailija
29.06.2021 |

Ihan kysymättä:

- juon kesällä joka päivä 7-12 olutta ja aloitan puoliltapäivin
- en ole kesätöissä, jotta voin ”nollata” ja juoda
- asun avomieheni kanssa, joka käy töissä ja pitää elokuussa muutaman viikon lomaa
- harmittaa päivittäin.

Saa kysellä kysymyksiä ja antaa palautetta!

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pakenet juomiseen?

Vierailija
42/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

💓😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yliopistoelämää kokenut, joten kysyn eikö siellä täydy pitää esitelmiä, ja eikö sinulla tule minkäänlaista ahdistusta/tärinää, etkö ole alkanut saamaan paniikkikohtauksia, ja miten mahdolliset esitelmät onnistuu krapulassa, vai eikö sinulle tule sellaista? Juovuksissa tuskin menet kouluun?

Vierailija
44/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten neuvoisit oppilastasi/opiskelijaasi, vaikkapa lukioikäistä, jos hän olisi vastaavassa elämäntilanteessa kuin sinä nyt? Kehottaisitko häntä hakemaan apua? Entä, jos hän sanoisi, että vieroitukseen meno häiritsee liikaa opiskelua?

t. aineenopettaja

Vierailija
45/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sitä mieltä että alkoholismi on sairaus? Vai onko juominen huono tapa jonka voisit itse lopettaa, jos haluaisit/ jaksaisit vähän nähdä vaivaa asian eteen?

T. Samassa tilanteessa aiemmin ollut

Olen luonnollostellut vastausta nyt useamman kerran, joten nyt vastaan vain tökerösti:

Ajattelen, että jos tätä huonoa tapaa ei saa katkaistua jaksamalla ja haluamalla, kyseessä on silloin sairaus.

Jos ei jaksa ja/tai halua nähdä itse vaivaa, tarvitaan ammattiapua, mikä kertoisi sairaudesta, eikä ainoastaan tavasta ja tottumuksesta.

Toisaalta hoitoon hakeutumiseen tarvitaan jaksamista ja haluamista.

Lyhyesti: ajattelen olevani sairas. En pärjää ja pääse irti omin avuin.

Ap

Vierailija
46/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun valmistut opettajaksi ja saat töitä. Miten jaksat olla viikot juomatta?

Sitten ap vetää opettajan pöydän laatikosta naukkua välituntisin. Näin meidän enkun ope teki.

Vierailija
47/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harkinnut ja toivonut terapiaa, mutta KELA ei myönnä avustusta alkoholiongelmaisille yhtä hanakasti, näin olen kuullut, enkä siksi ole hakenut. Olen muutoin täysin terve, joten psykoterapialle ei oikeastaan ole perusteita.

Palaute: älä jätä terapian myöntämisperusteita arvailujen varaan. Vain hakemalla terapiaa voit tietää, myönnetäänkö sitä sinulle.

Kysymys: mistä tiedät, ettei sinulla ole mielenterveysongelmia juomisen taustalla?

Vierailija
48/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ole minkäänlaista halua lopettaa?

Etkö jo ole kyllästynyt oloosi?

On, halu on suuri.

”Mutta.”

Uskon, että voin aidosti raitistua ainoastaan vieroituksessa, MUTTA en voi lähteä, koska opinnot jäisivät myös katkolle.

Olen aivan kyllästynyt, MUTTA en osaa elää toisella tavalla katkaisemalla sen, mihin olen kertakaikkisesti tottunut ja turtunut.

En aio juoda loppuelämääni, MUTTA en pysty lopettamaan ”just nyt”.

Ap

Vierailija
49/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,nyt vaan sitren terassille olutta juomaan.

Et kai siitä voi kieltäytyä???

Vierailija
50/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko siirtää juomisesi aloittamista? Täällä myös nainen, joka on turhan perso oluelle. Sääntöni on se, että jos ei ole mitään erityistilaisuutta, niin oluen saa avata vasta klo 22 jälkeen illalla. Sitten sitä jaksaa juoda vain yhden (ison) oluen ennen nukkumaan menoa. 

Vierailija
51/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ahdistusta jne? Mulla nimittäin pää ei kestä enää (vuosien jälkeen) juoda kolmatta päivää. Vedän tosin ihan kännit, en pysty lopettamaan ennen sammumista tai kaljan loppumista. Sitten aloituksesta ylihuomenna pelottaa, ahdistaa, paniikkikohtauksen saan silloin tällöin ja muutenkin masentaa. Mutta kun olo paranee, vedän taas känniä. Jonkinlainen alkoholisti koen olevani vaikka olenkin humalassa 2x vko.

Vierailija
52/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kaltaisesi ystävä. Hän kuoli juuri, hädin tuskin nelikymppisenä. Opiskelu kyllä sujui, mutta työelämään siirtymisestä ei tullut mitään. Aiotko sinäkin kuolla kun väitöskirja on valmis?

Vierailija
53/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pääset Kelan kautta psykoterapiaan.

Olet alkoholisti, opinnot kesken, parisuhde saattaa loppua, taloudellinen tilanne vaikeutuu, lapsuus alkoholistin kanssa..

Kannattaa hakea.

Olet vielä nuori. Noin kymmenen vuoden kuluttua jos et lopeta terveytesi ei enää kestä. Sairastut moniin alkon aiheuttamiin sairauksiin. Parisuhteesi on loppunut. Taloudellinen tilanne huono koska olet saanut potkut töistäsi ja olet työtön. Juot jo huikeita määriä koska toleranssi kasvanut. Kärsit pahasta masennuksesta, ahdistuksesta, unettomuudesta, paniikkihäiriöistä.

Sinulle tulee virtsan pidätys vaikeuksia, uloste jatkuvaa ripulia, ruokahalua ei ole, et jaksa huolehtia hygieeniastasi..

Kaverisi ovat muita alkoholisteja, riitaa ja toraa kenen työkkärikorvauksilla nyt haetaan juomat, menetät täysin elämänhalusi.

Ja kuoletkin pian joko tapaturmaisesti tai alkoholiin.

Nyt sinulla on mahdollisuus välttää tämä kaikki ja saada onnellinen elämä. Toki joudut sen eteen tekemään töitä itsesi kanssa, mutta varmaan kannattaa. 10 vuoden päästä liian myöhäistä.

t: Liian monta alkoon kuollutta nuorta nähnyt hoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme