Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkoholisti yliopisto-opiskelijanainen kesälomalla. Haluatko kysyä jotain tai antaa palautetta?

Vierailija
29.06.2021 |

Ihan kysymättä:

- juon kesällä joka päivä 7-12 olutta ja aloitan puoliltapäivin
- en ole kesätöissä, jotta voin ”nollata” ja juoda
- asun avomieheni kanssa, joka käy töissä ja pitää elokuussa muutaman viikon lomaa
- harmittaa päivittäin.

Saa kysellä kysymyksiä ja antaa palautetta!

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa ennen kuin maksa posahtaa. Se on muuten hirvittävä kuolema se loppuvaiheen kirroosi kun nesteitä imetään päivittäin litratolkulla kunnes mikään ei auta ja siihen lopulta tukehtuu...

Vierailija
22/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInkä ikäinen olet?

Olen 25-vuotias. Alkoholismidiagnoosin sain 19-vuotiaana, kun Antabus-lääkitys aloitettiin ensimmäisen kerran.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysy mitään, sanon vaan seuraavan: hanki apua ja ala suhtautua tilanteeseesi vakavasti. Kohta miehesi lähtee ja et saa opiskelujakaan päätökseen. Syrjäydyt jonnekin ja sitten on peli selvä. 

Terveisin samassa tilanteessa ollut, tosin mies, mutta kuitenkin. Nyt ryyppäämättä 13 vuotta, tutkinto takataskussa, työssä ja kunnollinen puoliso. Ei olisi, ellen olisi herännyt ajoissa ongelmaani.

Hyvää jatkoa.

Vierailija
24/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko huomannut vuosien oluenjuonnista ulkonäkövaikutuksia? Eli kyllä kai alkoholi, kalorit ja hiivatuotteet näkyy jo 25v:lla ihossa punotuksena, painon nousussa, turvotuksena yms..?

Haittaako ne mahdolliset vaikutukset ulkonäköön ollenkaan ja onko ne vaan helppo piilottaa vaatteiden ja meikin alle?

Vierailija
25/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muutama vuosi sitten olin miespuolinen AP. Tosin join tuplat ja olin sinkkuu. Opiskelu on valtavan stressaavaa ja koko ajan oli tunne että ei ikinä valmistu, tosin myös nautin valtavasti yliopistoelämästi. Valmistuin noin vuosi sitten, maisteri luonnontieteellistä tiedekunnasta. Töihin siitä sitten vaikka olin ajatellut pitkää lomaa. Nykyään juon aniharvoin, se jäi kun valmistuin. Ja siis en ollut sosiaalinen juoppo nautin vain juomisesta silloin.

AP, aika aikaa kutakin. Soita a-klinikalle ja käy siellä juttelemassa. Pysy opinnoissa, ne ovat stressaavaa mutta kannattaa kyllä. Jonain päivänä tilanteeksi muuttuu ja huomaat huoneesi tarpeeksi ainakin vähäksi aikaa.

Ei, en lukenut viestiä, vain ottaisin ennen vastausta, älä lannistu!

Vierailija
26/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et juo vahvempia juomia? Mitä saat alkoholista?

Vierailija
27/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla lapsiidesta traumoja tai jotain muuta mikä on vaikuttanut alkoholismiin? Aijotko käydä läpi näitä traumoja?

Vierailija
28/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että aivosi vielä toimivat. Joku raitis olisi ansainnut ne ennen sinua.

Vierailija
29/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lopettaa ennen kuin maksa posahtaa. Se on muuten hirvittävä kuolema se loppuvaiheen kirroosi kun nesteitä imetään päivittäin litratolkulla kunnes mikään ei auta ja siihen lopulta tukehtuu...

Kyllä. Hurjalta kuulostaa.

Jotenkin sitä on niille seurauksille sokea. Kiitos herättelystä.

Ap

Vierailija
30/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kysy mitään, sanon vaan seuraavan: hanki apua ja ala suhtautua tilanteeseesi vakavasti. Kohta miehesi lähtee ja et saa opiskelujakaan päätökseen. Syrjäydyt jonnekin ja sitten on peli selvä. 

Terveisin samassa tilanteessa ollut, tosin mies, mutta kuitenkin. Nyt ryyppäämättä 13 vuotta, tutkinto takataskussa, työssä ja kunnollinen puoliso. Ei olisi, ellen olisi herännyt ajoissa ongelmaani.

Hyvää jatkoa.

Kiitos tästä viestistä. Oikein hyvää jatkoa sinullekin!

Ap

Vierailija
31/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko olet lihonut vuodessa?

Vierailija
32/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sitä mieltä että alkoholismi on sairaus? Vai onko juominen huono tapa jonka voisit itse lopettaa, jos haluaisit/ jaksaisit vähän nähdä vaivaa asian eteen?

T. Samassa tilanteessa aiemmin ollut

Vierailija
33/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun valmistut opettajaksi ja saat töitä. Miten jaksat olla viikot juomatta?

Vierailija
34/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko huomannut vuosien oluenjuonnista ulkonäkövaikutuksia? Eli kyllä kai alkoholi, kalorit ja hiivatuotteet näkyy jo 25v:lla ihossa punotuksena, painon nousussa, turvotuksena yms..?

Haittaako ne mahdolliset vaikutukset ulkonäköön ollenkaan ja onko ne vaan helppo piilottaa vaatteiden ja meikin alle?

Tavallaan olen huomannut, vaikka enhän voi vertailla, kun en tarkalleen tiedä miltä nyt näyttäisin, jos en olisi ryypytellyt säännölisesti näin kauan.

Olen kuitenkin hoikka, mutta silti varmasti turvonnut. Kasvot ovat kyllä turpeiset ja punakat, ja käytän kevyesti meikkivoidetta.

En tosiaan oikein tiedä, mitä pitäisi peittää, joten en kauhean hanakasti siihen pyrikään.

Silti tiedän, että olisin varmasti oikein freesi, jos en olisi jäänyt tälle tielle.

Ap

Vierailija
35/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä muutama vuosi sitten olin miespuolinen AP. Tosin join tuplat ja olin sinkkuu. Opiskelu on valtavan stressaavaa ja koko ajan oli tunne että ei ikinä valmistu, tosin myös nautin valtavasti yliopistoelämästi. Valmistuin noin vuosi sitten, maisteri luonnontieteellistä tiedekunnasta. Töihin siitä sitten vaikka olin ajatellut pitkää lomaa. Nykyään juon aniharvoin, se jäi kun valmistuin. Ja siis en ollut sosiaalinen juoppo nautin vain juomisesta silloin.

AP, aika aikaa kutakin. Soita a-klinikalle ja käy siellä juttelemassa. Pysy opinnoissa, ne ovat stressaavaa mutta kannattaa kyllä. Jonain päivänä tilanteeksi muuttuu ja huomaat huoneesi tarpeeksi ainakin vähäksi aikaa.

Ei, en lukenut viestiä, vain ottaisin ennen vastausta, älä lannistu!

Suurkiitokset viestistäsi.

Ap

Vierailija
36/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et juo vahvempia juomia? Mitä saat alkoholista?

Kerroin aiemmin, etten ole humalahakuinen. Etsin ”pöhnää” ja turrutusta. Saan sen parhaiten keskikaljasta.

Ap

Vierailija
37/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein annat pillua?

Vierailija
38/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole minkäänlaista halua lopettaa?

Etkö jo ole kyllästynyt oloosi?

Vierailija
39/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla lapsiidesta traumoja tai jotain muuta mikä on vaikuttanut alkoholismiin? Aijotko käydä läpi näitä traumoja?

Olen harkinnut ja toivonut terapiaa, mutta KELA ei myönnä avustusta alkoholiongelmaisille yhtä hanakasti, näin olen kuullut, enkä siksi ole hakenut. Olen muutoin täysin terve, joten psykoterapialle ei oikeastaan ole perusteita.

Olen oppinut juomisen mallin lapsuudessa. Isäni oli alkoholisti.

Ap

Vierailija
40/53 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko olet lihonut vuodessa?

Painoni ei oikeastaan heilahtele suuntaan eikä toiseen. Olen hoikka/normaalipainoinen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi