Minkä kokoisen asunnon haluaisit?
Kommentit (212)
Asun yllättäen yksin 150 neliön paritalossa. On tilaa vieraiden yöpyä juhlien jälkeen. Pohja on epäkäytännöllinen, enkä keksi huoneille käyttöä. Ihanne olisi noin 80 neliön kolmio kahdella makkarilla ja yhdessä tasossa. Näyttää se asuminen olevan niissä saman hintaista. Muuttaminen ja ostaminen maksaa liikaa ja sitten ei taloudellista hyötyä edes olisi. Kaukolämpö nyt eikä asuntolainaa.
110 neliötä, 3 henkeä. Sopivasti tilsa
Elokapina – Extinction Rebellion Finland julistaa Suomeen ilmastohätätilan. Elämme keskellä ilmaston ja ekologian kriisiä ja vaadimme, että tilanteeseen suhtaudutaan sen vaatimalla vakavuudella. Esitämme kolme vaatimusta hallitukselle, medialle ja koko yhteiskunnalle. Käytämme kansalaistottelemattomuutta ja väkivallatonta suoraa toimintaa – muiden demokraattisten keinojen ohella – saadaksemme aikaan tarvittavia yhteiskunnallisia järjestelmätason muutoksia. Olemme osa maailmanlaajuista liikettä, Extinction Rebellionia, ja toimintamme perustuu liikkeen yhteisiin arvoihin ja periaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi varaa niin haluaisin n 100m2 asunnon parvekkeella Ullanlinnasta tms. Olisi kiva jos saisin työhuoneen, vierashuoneen ja ison vaatehuoneen. Tällä hetkellä asun 59m2 kaksiossa lähiössä yksin. Ei silti, kyllä tämäkin mulle kelpaa, ei ole enää velkaa.
Tämä olisi voinut olla minun kirjoittama. Asun yksin 57m2 kaksiossa lähiössä ja samat toiveet listalla.
Pienen omakotitalon n 100 m2 puutarhalla ja pienellä kasvihuoneella. Pihasauna ja autotalli olis kiva ja oma ranta.
Haluaisin esim tuhansia neliötä ja siivoojat, kokit, hierojat yms
Sisältäisi:
Kunnon kylpylän, jossa poreamme ja väh 25 pitkä uima-allas, lisäksi joku villi virta tyyppinen juttu missä vois mennä ikuista lenkkiä virran mukana
Pingishuoneen
Sulkishuoneen
Liikuntasalin
Bilishuoneen
Vr-huoneen
Hierontahuoneen
Kirjaston laajalla valikoimalla
Pallomeren
Esiintymislavan ja katsomon
Nykyinen asuntoni ei ihan vastaa haaveitani vaan on perheellämme 90 M2 :D
Haluaisin 80-90 neliöiden yhdessä tasossa olevan asunnon. Nyt on 114 neliön asunto kahdessa tasossa.
Oma piha on kiva, mutta avara lasitettu parveke olisi myös ihan riittävä. Meillä on kuitenkin mökki missä kesällä pääsee nauttimaan puutarhassa olosta ja talvella pihasta on vaan turhaa työtä.
Haluaisin noin 30 neliöisen yksiön hyvällä pohjaratkaisulla. Sellaisessa asuin ennen. Nyt minulla on 45 neliöinen saunallinen kaksio, joka tuntuu minulle aivan liian isolta. Tässä erillinen makuuhuone tuntuu turhalta, samoin tilava keittotila. Saunaa voi sentään pitää varastona.
Kukin tyylillään. Muutin 70 neliön kaksiosta 26 neliön yksiöön, koska liika ja turha tila ahdisti. Nyt on sopivan kokoinen ja turvallisen tuntuinen kotikolo.
Haluaisin sellaisen missä olisi iso olohuone, Iso keittiö, makuuhuone, vierashuone, askarteluhuone, sauna jonka yhteydessä takkahuone. Nyt asun 2h.kk enkä varmaan koskaan isompaa saa.
Minulla on 200 neliötä mutta tarvitsisin enemmän.
Enemmän ehjiä seiniä, nykyisessä ei ole yhtenäistä seinää telkkarille ja sohvalle sopivasti vastakkain. Kaikkiin huoneisiin pari neliötä lisää, esim. eteisessä on liian ahdasta, samoin keittiössä ja vaatehuoneessa. Rahallahan sitä tilaa saisi, niinhän se on aina. Sanoisin, että noin 7-10 neliötä sopivasti sijoitettuna tekisi nykyisestä asunnosta paremman.