12-vuotias haluaa kavereidensa kanssa keskenään Lintsille. Päästänkö?
Kolme 12-vuotiasta tyttöä vinkuvat Lntsille päinsä. Yhden tytön äiti veisi ja hakisi heidät. En ole lainkaan innostunut ajatuksesta. Kyllä 2 aikuista pitäisi olla mukana.
Mitä mieltä?
Kommentit (37)
Tiedätkö, että Lintsi on aika suosittu luokkaretkikohde? 12-vuotiaita nuoremmatkin ovat siellä isolla porukalla ja vahtina on vain 1-2 opettajaa. Se todellakin riittää, että joku vie ja hakee noin ISOT tytöt.
Päästäisin kyllä. Tosiaan ainakin Turusta käydään paljon luokkaretkilläkin särkkiksessä ja lintsillä..ei juurikaan siitä eroa.
Älä päästä, jos vähänkin epäilet horotyttösi lutkakavereineen hinkkaavan pillujaan 16-vuotiaisiin poikiin kummitusjunassa. Ties mitä siitä seuraisi. Raiskaus, hyväksikäyttö, huonoksikäyttö, raskaus...
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 22:47"]Tiedätkö, että Lintsi on aika suosittu luokkaretkikohde? 12-vuotiaita nuoremmatkin ovat siellä isolla porukalla ja vahtina on vain 1-2 opettajaa. Se todellakin riittää, että joku vie ja hakee noin ISOT tytöt.
[/quote] Tosi ISOT tytöt. ISOT tytöt ovat 18-vuotiaat ja siitö eteenpäin, eivät horomurkut.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 22:38"]
12-vuotiashan on pian teini-ikäinen.
[/quote]
Kommenttisi osoittaa juuri sen syyn, miksi lapsuus loppuu aikaisin ja nuoresta pitää tulla nopeasti aikuinen. Tämän palstan kirjoittajien mukaan 17-vuotiaan pitää saada tehdä 18-vuotiaan juttuja, koska "onhan se kohta 18-vuotias" ja lapsen pitää saada tehdä teinien juttuja, koska "onhan se kohta teini".
Kun kukaan ei "saa" elää ikäkauttaan loppuun asti, niin pian se, mikä tehtiin 15-vuotiaana, tehdään ensin 14-vuotiaana, ja vähän myöhemmin 13-vuotiaana (koska "ovat kohta 14-vuotiaita, ja se on melkein sama kuin 15-vuotias"). Surullista.
ellei lasten käytöksessä ole jotain ongelmaa, niin kyllä päästäisin
Ja menosuuntaan saisivat mennä julkisilla, jos asuvat sellaisten ulottuvilla. Illalla hakisin
Itse päästin tyttäreni 12v kaveriporukalla (4 tyttöä ja 6 poikaa) särkänniemeen koko päiväksi. Lähtivät Porista onnibussilla kahdeksan aikaan aamulla ja tampereen keskustasta suunnistivat särkänniemeen. Tulivat sitten illalla takaisin. Kaikki meni hyvin ei mitään ongelmaa. Tietenkin päästät! Ei mitään muttia! Äiti tytär suhdekkin saattaa lähentyä kun tytär sai luvan. :)
Kolme tyttöä? Tytöt jees, mutta kolme. Ainoa asia, mikä arveluttaa on tuo luku kolme. Tytöt kun tykkää olla pareittain ja dissata sitä kolmatta...
Laitteisiin mennään usein pareittain. Mitä sitten, kun yksi jää aina yksin?
En siis sano juuta enkä jaata tuohon ikään, vaan kolmen koplaan.
Voi luoja :D Mihin maailma on mennyt kun murkkuikäiset ei enää Lintsillekään pääse.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 23:01"]Kolme tyttöä? Tytöt jees, mutta kolme. Ainoa asia, mikä arveluttaa on tuo luku kolme. Tytöt kun tykkää olla pareittain ja dissata sitä kolmatta...
[/quote]
Hä? :D Aloittaja kertoi tyttöjen olevan kavereita. Miten tuon dissauksen vedit esiin? Onko itselläsi tapana dissailla ystäviäsi? Erikoista. Itse en tuollaiseen ole törmännyt minkään ikäisten keskuudessa, että omia kavereita dissailtaisiin.
Mikä on se paha, jolta suojaamaan tarvitaan kaksi aikuista per kolme 12-vuotiasta?
Niin ne ajat muuttuu. Itse olin kaverin kanssa 10v ekan kerran lintsillä ja ihan itse mentiin ensin bussilla ja sitten ratikalla. Jouduttiin kysymään neuvoa ettei lähetty ratikalla väärään suuntaa. Äiti itse ehdotti, että menisi kaverin kanssa sinne. 12v oli mukana kaverin 7-v pikkuveli, joka meni sielä sitten yksinään pienten laiteissa ja me isojen. Reippaana poikana osti itse itselleen ruokaakin.
Tämä tapahtui 80-luvun loppupuolella.
Lapseni oli 5lk. luokkaretekllä lintsillä ja keskenään ne sai sielä vapaasti mennä kaverin kanssa. Piti vaan olla tiettynä kellon aikana tietyssä paikasssa, kun lähtivät kotiin.
Ei lapsia voi, eikä pidäkään varjella kaikelta pahalta. Ylisuojelevaisuus on pahasta.
Mun tyttö on käyny Särkänniemessä kavereiden kanssa keskenään kahdeksan vuotiaasta. Koskaan ei oo käyny mitään. Laitteisiinhan ne ei pääse, jos pituus ei riitä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 23:01"]Kolme tyttöä? Tytöt jees, mutta kolme. Ainoa asia, mikä arveluttaa on tuo luku kolme. Tytöt kun tykkää olla pareittain ja dissata sitä kolmatta...
[/quote]
Hä? :D Aloittaja kertoi tyttöjen olevan kavereita. Miten tuon dissauksen vedit esiin? Onko itselläsi tapana dissailla ystäviäsi? Erikoista. Itse en tuollaiseen ole törmännyt minkään ikäisten keskuudessa, että omia kavereita dissailtaisiin.
[/quote]
Vaikka ei dissattaisi niin itsekkin yritettiin nuorina saada aina parillinen määrä mukaan lintsille, koska varsinkin ton ikäsille voi olla tosi noloa ja kiusallista mennä yksin ventovieraan viereen istumaan laitteeseen. Mutta siis päästäisin ehdottomasti!
Senkus päästät :) 12-vuotias osaa jo mennä yksin kavereidensa kanssa
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 22:42"]Päästä vaan ja anna vähän rahaa jotta jtn naposteltavaa saa ostettua. Tai voit olla helvetin ylisuojeleva Hitler ja lukittaa sen omaan huoneeseen ja peität ikkunat lankuilla jotka ovat naulattu seinään.
[/quote] Hitler olikin helvetin ylisuojelevainen :))))