Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten ja nuorten tyttöjen ulkonäön jatkuva arvostelu

Vierailija
28.06.2014 |

Olen herännyt tajuamaan miten suht terveessä ilmapiirissä sitä itse onkin saanut varttua kun vertaa nykyaikaan missä joka tuutista tursuaa naisten alastomia vartaloita mitä ihmeellisimmissä asennoissa ja mitä enemmän kuvaa manipuloitu. Ihanne on langanlaihuus ja joka lööpit ja roskalehtien uutiset pursuaa naisten vartalokuvia joissa vapaasti saa rääpiä. On äänestyksiä kaiken maailman kuumista kesäkissoista (olen tänä kesänä huomannut näitä olevan netissä ihan jatkuvasti) joissa tytöt esittelevät tissejään ja muuta vartaloon jotta miehet pääsevät julkaisemaan arvosteluita.

Hirvittää ajatella millaisessa maailmassa kasvatan kahta tyttölasta. Mietityttää myös millaisen naiskuvan oma poikani ja hänen kaverinsa tällaisesta saavat.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitness-trendi on omiaan lisäämään nuorten tyttöjen epävarmuutta omasta ulkonäöstä. Mun nuoruudessa 90-luvulla ei onneksi tarvinnut välittää perseen muodosta. Urheilua toki harrastettiin, mutta siksi että se oli kivaa ja näki kavereita. Ei ulkonäön vuoksi, toisin kuin nykyään taitaa olla.

Vierailija
2/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä trimmaaminen ja kauneusihanteiden kyttääminen ruokkivat minä-keskeistä ajattelua ja kilpailuhenkeä. Minkälainen mies sitten kelpaa tuollaiselle naiselle, jonka elämän pääsisältö koostuu fitness-kulttuurista ja kehon muokkaamisesta keinotekoisilla lisäkkeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mies 29v ihan tosi rasittava juntti. No ollaanhan me huolissaan aina meidän pojistakin ja siitä, miten ne pärjäävät ja millainen itsetunto niille kasvaa. Kehutaan ja rakastetaan ihan niin kuin meidän tyttöjä.

Sä olet jankuttamisesi kera sekaisin kuin seinäkello, eikä sun kanssa jaksa edes vääntää. Sen ohjeen voisin antaa, että opettele olemaan vähän avarakatseisempi. Yrität niinkuin nähdä asiat joskus joltakin muultakin kannalta, kuin vaan omaltasi. Sun täytyy yrittää kasvaa vähän aikuisemmaksi. Ja ymmärtää myös, että sinä et ole se, jonka kanssa nuorten tyttöjen pitäisi seurustella. Siitä huolimattakaan, että olet henkisesti epäkypsä.

Vierailija
4/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin totta ja lisäksi se karmii miten pinnalliseksi muutenkin kaikki ajattelu on mennyt.

Vierailija
5/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten paljon naisten esineellistäminen vaan lisääntyy vaikka näitä asioita vastaan on taisteltu ties miten kauan. Kuin löisi päätään seinään.

Vierailija
6/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitpa sinne sitten ujutettua sen "miesten syy" ajatuksenkin. Minä kun olen huomannut, että naiset itse ovat kärkkäimpiä toistensa arvostelijoita. Miehet lähinnä (netissäkin) kehuvat ja kuolaavat kun akat itse pistävät itsensä tyrkylle. 

Vierailija
7/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä se rape culture.

Vierailija
8/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi me jokainen voimme vaikuttaa jollain tapaa asiaan. Ainakin sen verran että pyrimme kasvattamaan omista tyttäristämme omilla aivoillaan ajattelevia naisia, tyttöjä joilla ei ole tarvetta eikä halua esitellä itseään kuvissa eikä kerjätä sitä kautta hyväksyntää.

Vierailija
9/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä kauneus ja seksikkyys ovat itseisarvoja.

Vierailija
10/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:59"]

Saitpa sinne sitten ujutettua sen "miesten syy" ajatuksenkin. Minä kun olen huomannut, että naiset itse ovat kärkkäimpiä toistensa arvostelijoita. Miehet lähinnä (netissäkin) kehuvat ja kuolaavat kun akat itse pistävät itsensä tyrkylle. 

[/quote]

Käypä kuule lukaisemassa joskus niitä miesten kommentteja naisista ja jopa ihan nuorista tytöistä. Saatat kokea ahaa-elämyksen kun tajuat miten julmia kommentteja siellä on eikä niitä ole naiset kirjoittaneet.

Vierailija
11/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisethan ne keskenään kisaavat ja miehet vain seuraavat sivusta.

Vierailija
12/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:59"]

[/quote]

Kautta aikan on miesten tavoite ollut alistaa naista ja tässä on edelleen se yksi keino. Tyhmät nuoret tytöt menevät tähän mukaan koska kaipaavat sitä hyväksyntää huonon itsetunnon takia.

Vierailija
13/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 21:01"]

Naisethan ne keskenään kisaavat ja miehet vain seuraavat sivusta.

[/quote]

Ahaa kymmeniä ja satoja miesten arvioita lukeneaan väitän kyllä ihan muuta!

ap

Vierailija
14/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä valitettavasti vaikuttaa paljonkin miesten asennoitumiseen naista kohtaan vai miten monella ei ole kokemuksia siitä miten joku ihan hirveän näköinen miesotus tulee baarissa haukkumaan avoimesti naisen ulkonäköä?

Vierailija
15/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvältä.

t. teini

Vierailija
16/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:55"]

Olen herännyt tajuamaan miten suht terveessä ilmapiirissä sitä itse onkin saanut varttua kun vertaa nykyaikaan missä joka tuutista tursuaa naisten alastomia vartaloita mitä ihmeellisimmissä asennoissa ja mitä enemmän kuvaa manipuloitu. Ihanne on langanlaihuus ja joka lööpit ja roskalehtien uutiset pursuaa naisten vartalokuvia joissa vapaasti saa rääpiä. On äänestyksiä kaiken maailman kuumista kesäkissoista (olen tänä kesänä huomannut näitä olevan netissä ihan jatkuvasti) joissa tytöt esittelevät tissejään ja muuta vartaloon jotta miehet pääsevät julkaisemaan arvosteluita.

Hirvittää ajatella millaisessa maailmassa kasvatan kahta tyttölasta. Mietityttää myös millaisen naiskuvan oma poikani ja hänen kaverinsa tällaisesta saavat.

[/quote]

Nykypäivän ihannenainen ei kylläkään ole langanlaiha, vaan mediassa kauhistellaan jatkuvasti, onko joku nainen "jo liian laiha". Tällä hetkellä ihanteena on urheilullinen, hoikka naisvartalo, mikä ei oikeastaan ole lainkaan huono esikuva länsimaissa, joissa ylipaino on yleistynyt huimasti viime vuosikymmenten aikana. Minä en näe negatiivisena, että liikunnan harrastamisesta ja kehonhuollosta on tullut trendikästä.

Vierailija
17/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miesten lisäksi tätä hirveää arvostelua harrastavat myös naiset toisiaan kohtaan! Miten monta avausta tällekin palstalle tulee päivän aikana jonkun julkkisnaisen ulkonäöstä!

Vierailija
18/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen saa kuitenkin vartalollaan ja ulkonäöllään läheisyyttä ja rakkautta, mies hyvin harvoin. Miehen arvo perustuu tekemiseen ja tuottamiseen.

Ei naisen tarvitse välittää jokaisen miehen ajatuksista. Luulisi pääasia olevan, että saa yhden hyvän miehen elämäänsä. Naiset haluavat joka tapauksessa esitellä itseään, jos on jotain esiteltävää. Miehetkin haluavat esitellä saavutuksiaan. Hyvin pieni osa miehistä pitää saavutuksenaan kehoaan ja yhdistää saavuttamisen ja ulkonäön, esim. voittamalla bodauskisan.

Miesten ja nuorten poikien ulkonäköön kohdistuva jatkuva apatia on sekin ikävää.

-Mies 29v-

Vierailija
19/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:55"]

[/quote]

Nykypäivän ihannenainen ei kylläkään ole langanlaiha, vaan mediassa kauhistellaan jatkuvasti, onko joku nainen "jo liian laiha". Tällä hetkellä ihanteena on urheilullinen, hoikka naisvartalo, mikä ei oikeastaan ole lainkaan huono esikuva länsimaissa, joissa ylipaino on yleistynyt huimasti viime vuosikymmenten aikana. Minä en näe negatiivisena, että liikunnan harrastamisesta ja kehonhuollosta on tullut trendikästä.

[/quote]

siis tä ihan tosissas väität että nykyajan ihanne naiskuva on jotenkin terve? Jättikokoiset pallotissit ja ampiaisvyötärö. Normikokoista naista sanotaan lihavaksi! Höpö höpö!

Vierailija
20/24 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 21:09"]

Nainen saa kuitenkin vartalollaan ja ulkonäöllään läheisyyttä ja rakkautta, mies hyvin harvoin. Miehen arvo perustuu tekemiseen ja tuottamiseen.

Ei naisen tarvitse välittää jokaisen miehen ajatuksista. Luulisi pääasia olevan, että saa yhden hyvän miehen elämäänsä. Naiset haluavat joka tapauksessa esitellä itseään, jos on jotain esiteltävää. Miehetkin haluavat esitellä saavutuksiaan. Hyvin pieni osa miehistä pitää saavutuksenaan kehoaan ja yhdistää saavuttamisen ja ulkonäön, esim. voittamalla bodauskisan.

Miesten ja nuorten poikien ulkonäköön kohdistuva jatkuva apatia on sekin ikävää.

-Mies 29v-

[/quote]

Mies 29v huomaat ehkä tämän ongelman sitten kun oma mahdollinen tyttäresi on teini-iässä...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan