Tuoreen tyttöystävän oudot syömiset
Ollaan tapailtu 3 kuukautta, ja tyttöysti syö tosi erikoisesti. Esim. siinä missä mä syön voileivän iltapalaks, se ottaa banaanin ja dippaa sen ruisleihin. Eikä se koskaan syö lämmintä ruokaa, vaan saatta turvottaa soijarouhetta ja syödä niitä sekä porkkanaa. Peilailee jatkuvasti itseään ja liikkuu paljon. Toinen erkoisuus on, et ennen seksiä pitää tehä hikiliikuntaa väh. tunnin, jotta lihakset tuntuis paremmin... onko sillä joku syömishäiriö? Toi liikuntajuttu estää spontaanin seksin, jota kaipaan.
Kommentit (41)
Itse sun pitää päättää eroatko vai et, mutta syömishäiriö on psyykkinen sairaus, eikä usein kovin helposti parane. Tuo huono itsetunto kuuluu asiaan. Olin itse anorektikko n. 6v ajan teini-ikäisenä (nyt terve jo n. 20 vuotta), enkä suosittelisi sellaisen kanssa treffailua. Pimeitä ajatuskulkuja, erittäin kontrolloitu arkielämä (ei pelkästään syöminen ja täysin vääristynyt minäkuva. Vielä jos ei toinen näe käytöksessään mitään outoa, niin voi epäillä, että paranemiseen on pitkä matka.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:39"]
On selkeä syömishäiriö. Ei tarvi edes miettiä kahta kertaa.
[/quote]
Eroanko?
ap
[/quote]
Syömishäiriön takia? No miksi ihmeessä eroaisit?
[/quote]
Haluan normaalin tyttöystävän.
ap
[/quote]
Varmaan siksi, että se tuo sellaisen helvetin lähimmäisten elämään. Kokemuksesta tiedän ja itse eroaisin, jos suhde on vielä noin alussa.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:43"]
Siis mitkä lihakset tuntuu missä? En tajunnut.
[/quote]
Selittää mulle, et ku liikkuu enne seksiä, lihakset tuntuu paremmin. :S
ap
[/quote]
Lihakset lämpee siinä kivasti. Joskus tehtiinkin tutkimus aiheesta liikunta ennen seksiä ja se paranti osallistujien mielestä seksin laatua :) Nautittavuutta tms.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:47"]
Itse sun pitää päättää eroatko vai et, mutta syömishäiriö on psyykkinen sairaus, eikä usein kovin helposti parane. Tuo huono itsetunto kuuluu asiaan. Olin itse anorektikko n. 6v ajan teini-ikäisenä (nyt terve jo n. 20 vuotta), enkä suosittelisi sellaisen kanssa treffailua. Pimeitä ajatuskulkuja, erittäin kontrolloitu arkielämä (ei pelkästään syöminen ja täysin vääristynyt minäkuva. Vielä jos ei toinen näe käytöksessään mitään outoa, niin voi epäillä, että paranemiseen on pitkä matka.
[/quote]
Voi ko ehdottaa hoitoa?
Normaali tyttöystävä on oikeutettu toive. Syömishäiriöinen ei ole sellainen. Ja koska ette ole olleet yhdessä pitkään eikä teillä ole yhteistä historiaa eikä tyttö ole sairastunut seurustelunne aikana, sinulla ei ole mielestäni mitään velvoitteita häntä kohtaan. Itse eroaisin, oman mielenterveyden ja hyvinvoinnin takia.
No jos et rakasta tyttöä, niin eroa toki. Mutta ole hänelle rehellinen eroa tehdessäsi. Kerro, että et halua seurustella sekopäisen syömishäiriöisen kanssa, haluat tyttöystävän, jonka kanssa voi harrastaa spontaania seksiä, laittaa yhdessä ruokaa tai käydä ulkona syömässä. Että mieluummin olet vähän isomman tytön kanssa, joka suhtautuu itseensä ja kiloihinsa mutkattomasti ja osas nauttia elämästä.
Voi toki ehdottaa, mutta tuskin tehoaa. Syömishäiriöinen ei useimmiten itse tajua olevansa sairas. Paraneminen alkaa siitä, kun tajuaa ja ihan itse haluaa tehdä asialle jotain.
Terv. se entinen anorektikko
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:53"]
Voi toki ehdottaa, mutta tuskin tehoaa. Syömishäiriöinen ei useimmiten itse tajua olevansa sairas. Paraneminen alkaa siitä, kun tajuaa ja ihan itse haluaa tehdä asialle jotain.
Terv. se entinen anorektikko
[/quote]
Ainoa vaihtoehto on ero, vai? Tuntuu pahalta, rakastan häntä kyllä, mutta kontrollifriikkeys pelottaa
ap
Eroa pois, on pimeä tyyppi. Sano myös syy ja että henkilö on liian laiha syömistemppuilunsa takia. Ehkä se jopa herättää hänet näkemään tilansa. Sano, että tarvitsee hoitoa kun vielä ehtii.
Edellinen jatkaa, että jos välttämättä haluat, niin jää roikkumaan ja yritä auttaa tyttö kuiville. Apua hän tarvitsee. Jos laiha ei kerro painoaan, se jo kertoo jotain. Normaalipainoinen hoikahko kertoisi painonsa ylpeänä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 21:02"]Edellinen jatkaa, että jos välttämättä haluat, niin jää roikkumaan ja yritä auttaa tyttö kuiville. Apua hän tarvitsee. Jos laiha ei kerro painoaan, se jo kertoo jotain. Normaalipainoinen hoikahko kertoisi painonsa ylpeänä.
[/quote]
Naiset on miesten kirous.
Ap
En toivo yhdellekään pojalle tuollaista seurustelukumppania. Sairas tyttö on ja oireet tulevat pahenemaan ajan saatossa. Väsyt itse tuollaiseen ihmiseen ja pahimmillaan menetät halusi elää.
Kuten sanoin jo aiemmin, erosta päätät sinä yksin. On kuitenkin tervettä olla varuillaan henkisesti sairaan ihmisen lähellä. Voithan toki ehdottaa hoitoa, tai ehkä kysyä häneltä itseltään, onko hänellä omasta mielestään jonkinlainen ongelma syömisen suhteen tai kokeeko hän ahdistusta tms. Yleensä syömishäiriöiset salailevat syömättömyttään ja väittävät syöneensä vaikka mitä, vaikka eivät ole välttämättä pistäneet suuhunsa mitään koko päivänä. Ehkä tyttöystäväsi ei ole vielä sairastunut pahasti ja on mahdollista että hän itse tajuaa korjata asianlaidan ennen kuin joutuu ihan uppeluksiin sinne syövereihin...
Hän on varmaan aika nuori? Vaikka hänen tapansa kuulostaakin turhan tiukalta - todellakin...! - niin on melko yleistä, että vasta aikuistumassa olevat tytöt ovat ulkonäöstään mielettömän tarkkoja. Tuo liikuntajuttu ainakin viittaa siihen että hänellä on hyvin tarkka käsitys siitä, millaisena voi kelvata - vain ja ainoastaan.
Ulkopuoliselle tuollainen "neuroottisuus" on jostain syystä ärsyttävää. Mutta miltä hänestä tuntuu? Hän pyrkii sillä johonkin ihanteeseen, joka on nyt vain jostain muodostunut ja tullut tavaksi.
Häiriö se on sinun kannaltasi, kun et voi nauttia hänen kanssaan samaa ruokaa, tai et voi spontaanisti harrastaa seksiä.
Oletteko oikeasti läheisiä? Hemmotteletko häntä osoittamalla kuinka paljon pidät hänestä, vaikkei seksi olisikaan päätarkoitus? Jos sen pystyt tekemään, rakastamaan häntä, vaikkei hänen elintapansa ole täydellisiä, niin siitä voi olla teille molemmille hyötyä. Hän voi ehkä tulevaisuudessa luottaa paremmin siihen, että kelpaa vähemmälläkin kurilla. Ja sinäkin voit varmasti nauttia enemmän suhteestanne, kun annat hänelle vapauden syödä kuten tykkää... Kunhan on tyytyväinen, ja pysyy terveenä!
Ootko varma, ettei syö vain sinun seurassasi noin? Että ei vaan kehtaa jotenkin? Ja syö sitten kun on yksin. Haluaa jotenkin saada paremman mielen kun syö niin vähän nähdessäsi? Tämä ei tietenkään ole mahdollista jos tyttöystäväsi on oikeasti LAIHA. Jotain mielenterveyshäiriöitä sillä kuitenkin vaikuttaa olevan
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:39"]
On selkeä syömishäiriö. Ei tarvi edes miettiä kahta kertaa.
[/quote]
Eroanko?
ap
[/quote]
[/quote]
Haluan normaalin tyttöystävän.
ap
[/quote]
Mikä on normaali?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:38"]
No on musta selvä syömishäiriö, tosi omituista touhua. Onko alipainoinen?
[/quote]
Aika laiha, juoksee paljon, painoaan ei suostu kertomaan. Olen yrittänyt kehua nätiksi ja seksikkääksi, mutta aina alkaa vähätellä itseään.
ap
[/quote]
Hän tykkää siitä kun kehut, usko pois!!! Vaikkei näytä sitä... hän muistaa kehusi. Ne varmaan kannustavat häntä, enemmän kuin tiedätkään.
Yritä saada se vähän relaamaan.