Tuoreen tyttöystävän oudot syömiset
Ollaan tapailtu 3 kuukautta, ja tyttöysti syö tosi erikoisesti. Esim. siinä missä mä syön voileivän iltapalaks, se ottaa banaanin ja dippaa sen ruisleihin. Eikä se koskaan syö lämmintä ruokaa, vaan saatta turvottaa soijarouhetta ja syödä niitä sekä porkkanaa. Peilailee jatkuvasti itseään ja liikkuu paljon. Toinen erkoisuus on, et ennen seksiä pitää tehä hikiliikuntaa väh. tunnin, jotta lihakset tuntuis paremmin... onko sillä joku syömishäiriö? Toi liikuntajuttu estää spontaanin seksin, jota kaipaan.
Kommentit (41)
Sanoin äsken tytsille, et mie oon huolissani. Hän sano, et ymmärtää ja mun kanssa häne elämänsä on parantunut, et enne on ollu vaikeempaa. Kai myö viel hetken jatketaan
ap
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 21:27"]
Normaali tyttöystävä, heh heh... :D Kaikki naiset on persoonallisia. Jokaisella on jotain hyvää, ja myös kehittämisen varaa. Jos haluat helpon, saat tylsän?
Keskity siihen mikä hänessä on hyvää - ja ellei se riitä, auta häntä kehittymään sinulle sopivammaksi ilman painostusta, tai päästä hänet vapaaksi. Muistathan olla herrasmies, ettet rupea häntä moittimaan, koska se ei ole tarpeen.
[/quote]
Kaikki naiset on persoonallisia = kauniimpi ilmaus sekopäille
"et saa sitten kommentoida negatiivisesti hänen ulkonäköään!! Ei kyllä muutenkaan saisi, mutta ilmeisesti miehillä on tällainen tapana"
ja ihan kuin naiset eivät kommentoisi miesten ulkonäköä.
suurin syy siihen että 'tunteet loppuu' ja haluaa uuden miehen on se että ulkonäkö ei miellytä, itse on laihduttu 10 kg ja uudella suuremmalla markkina-arvolla lähdetään etsimään parempaa ukkoa :)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 21:36"]Sanoin äsken tytsille, et mie oon huolissani. Hän sano, et ymmärtää ja mun kanssa häne elämänsä on parantunut, et enne on ollu vaikeempaa. Kai myö viel hetken jatketaan
ap
[/quote]
Et halua seurata tilannetta pidempään vai? Jos mietit jo, että kai tässä hetki jatketaan.. No, ehkä teidän molempien on hyvä ensin aikuistua. :)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:53"]
No jos et rakasta tyttöä, niin eroa toki. Mutta ole hänelle rehellinen eroa tehdessäsi. Kerro, että et halua seurustella sekopäisen syömishäiriöisen kanssa, haluat tyttöystävän, jonka kanssa voi harrastaa spontaania seksiä, laittaa yhdessä ruokaa tai käydä ulkona syömässä. Että mieluummin olet vähän isomman tytön kanssa, joka suhtautuu itseensä ja kiloihinsa mutkattomasti ja osas nauttia elämästä.
[/quote]
Nyt en kyllä ymmärrä. Sanotte tyttöä sekopäiseksi syömishäiriöiseksi, koska hän haluaa huolehtia ulkonäöstään? Kenelläpä ei olisi ollut jossain elämänvaiheessa omaa diettiä, jopa liikuntaakin osana arkea!? Mielestäni sekopäistä olisi vain se, että tästä häiriintyy... Ettei voi sietää sitä, että ihmisillä on erilaisia tapoja.
Rehellinen on hyvä olla, mutta moukkamaisuus on asia erikseen. Lainattu teksti sopii vain omiin ajatuksiin, kun toista ei rakasta - mutta jos tuollaista toiselle latelee jättämisen syyksi, niin on totaalinen ääliö. On olemassa sellainenkin asia, kuin fiksuus. Herrasmies ei ikinä olisi noin moukka edes rehellisyyden nimissä. Mutta, jos OIKEIN rehellinen haluaisi olla... voisi sanoa: "olen niin itsekäs p******nen, että haluan vain että kaikki on minulle mahdollisimman helppoa ja mukavaa - siksi jätän sinut."
JOS ap ajattelee näin, hänen ajattelutapansa ei ole yhtään sen parempi/normaalimpi kuin tyttöystävänsä. Ihan tavallinen kundi, joka on vain kyllästynyt tyttöön. Ero on edessä, kun rupeaa miettimään, mikä toisessa nyt ärsyttääkään että olisi hyvä syy jättää. No se on ihan riittävän hyvä syy, ettei vain rakasta...
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:53"]
No jos et rakasta tyttöä, niin eroa toki. Mutta ole hänelle rehellinen eroa tehdessäsi. Kerro, että et halua seurustella sekopäisen syömishäiriöisen kanssa, haluat tyttöystävän, jonka kanssa voi harrastaa spontaania seksiä, laittaa yhdessä ruokaa tai käydä ulkona syömässä. Että mieluummin olet vähän isomman tytön kanssa, joka suhtautuu itseensä ja kiloihinsa mutkattomasti ja osas nauttia elämästä.
[/quote]
Nyt en kyllä ymmärrä. Sanotte tyttöä sekopäiseksi syömishäiriöiseksi, koska hän haluaa huolehtia ulkonäöstään? Kenelläpä ei olisi ollut jossain elämänvaiheessa omaa diettiä, jopa liikuntaakin osana arkea!? Mielestäni sekopäistä olisi vain se, että tästä häiriintyy... Ettei voi sietää sitä, että ihmisillä on erilaisia tapoja.
Rehellinen on hyvä olla, mutta moukkamaisuus on asia erikseen. Lainattu teksti sopii vain omiin ajatuksiin, kun toista ei rakasta - mutta jos tuollaista toiselle latelee jättämisen syyksi, niin on totaalinen ääliö. On olemassa sellainenkin asia, kuin fiksuus. Herrasmies ei ikinä olisi noin moukka edes rehellisyyden nimissä. Mutta, jos OIKEIN rehellinen haluaisi olla... voisi sanoa: "olen niin itsekäs p******nen, että haluan vain että kaikki on minulle mahdollisimman helppoa ja mukavaa - siksi jätän sinut."
JOS ap ajattelee näin, hänen ajattelutapansa ei ole yhtään sen parempi/normaalimpi kuin tyttöystävänsä. Ihan tavallinen kundi, joka on vain kyllästynyt tyttöön. Ero on edessä, kun rupeaa miettimään, mikä toisessa nyt ärsyttääkään että olisi hyvä syy jättää. No se on ihan riittävän hyvä syy, ettei vain rakasta...
[/quote]
Mä olen itse kärsinyt syömishäiriöstä. Tiedän, mikä on normaalia itsestään huolehtimista ja mikä sekopäistä touhua. Terveellistä syömistä ei ole itsensä näännyttäminen. Ei ole normaalia, että ennen seksiä pitää tunti treenata! Se on sekopäistä! Mä osaan jo nauraa entiselle itselleni ja nautin siitä, että osaan elää melko normaalisti. Mutta toisaalta muistan kauhulla sitä aikaa, kun päivässä meni kolme tuntia liikkumiseen ja koko ajan miinuskaloreilla. Hyi.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 21:36"]
Sanoin äsken tytsille, et mie oon huolissani. Hän sano, et ymmärtää ja mun kanssa häne elämänsä on parantunut, et enne on ollu vaikeempaa. Kai myö viel hetken jatketaan
ap
[/quote]
Ihan hyvä. Ja aiheellista olla huolissaan, puutostauteja voi tulla aina kun on jotain erikoisempaa ruokavaliota. Mutta hyvä jos voitte avoimesti jutella, ja jatkaa yhdessä. Ymmärrän että olet myös nuori, ja ettei sinulla ole miehenä mitään kiirettä sitoutua sen enempää. Nauttikaa vain toistaseks..!
Kuvittele tilannetta kun saisitte joskus perheen. Ei se porkkanansyönti siitä miksikään olis muuttunut, haluatko välittää sellaisen perhearjen lapsillenne, vai sellaisen missä koko perhe syö maittavaa ateriaa yhdessä?
Ei tietenkään kannata erota siksi, että tyttöystävällä on syömishäiriö, vaan ryhtyä itse lukemaan psykologiaa, että voisi toimia tämän terapeuttina kenties vuosikymmeniä.
Kyllä minä neuvoisin ihmistä pelastautumaan eroamalla, jos huomaa uudella puolisollaan jonkun vakavamman psyykkisen ongelman. Olisi parempi, että toinen hoitaisi itsensä kuntoon ennen kuin alkaa suhteeseen, tai ainakin puhuisi siitä avoimesti. Ja jos avointa puhetta ei asiasta ole, se tarkoittaa sitä, että ongelma on vielä syvällä eikä avun löytäminen ole lähettyvillä.
Ei minusta nuo ruokajutut niin kummallisia ole, melkein kaikki naiset syö nykyisin yliterveellisesti, ainakin toisten nähden. Liikunta-hommelit kuulostaa kyllä tosi oudoilta. Olisiko jotain estoisuutta seksin suhteen?
Itse entisenä syömishäiriöisenä (n. vuoden ajan normaalia elämää viettäneenä) ja nuorena naisena tunnistan nuo merkit heti. Selvä syömishäiriö. Puhu avoimesti, älä painosta tai varsinkaan neuvo. Syömishäiriöinen tietää ruuasta ja sen sisällöstä vähintäänkin yhtä paljon kuin sinä, ja varsinkin siitä, miten PITÄISI syödä... Tähän tyttöystäväsi ei vaan kykene syömishäiriöön liittyvien pakkomielteiden ja toimintatapojen vuoksi.
Mitä siis teet? - kerrot rakastavasi ja haluavasi auttaa ja kuunnella. Kysy miltä naisestasi tuntuu ja millaisia ajatuksia hänellä on. Välitä aidosti äläkä tuomitse tai syyttele, koska syömishäiriö ei ole valinta eikä tahdonalaista toimintaa, se on sairaus. Tyttöystäväsi tuntuu sivuuttavan ja kieltävän kehusi, mutta näin ei oikeasti ole. Ne vaikuttavat ja jäävät mieleen, vaikka sitä ei myöntäisi.
KUITENKIN jos tämä kuullostaa mahdottomalta, muista että sinua ei velvoiteta mihinkään. Et ole vastuussa tyttöystävästäsi ja hänen paranemisestaan. Halu auttaa ja tukea täytyy lähteä sydämestä, ei velvollisuudentunnosta tms.
Oma suhteeni alkoi ollessani vielä pahemmassa jamassa n. kolme vuotta sitten. Vieläkin olemme yhdessä.
No on syömishäiriö ton perusteella.
No on musta selvä syömishäiriö, tosi omituista touhua. Onko alipainoinen?
On selkeä syömishäiriö. Ei tarvi edes miettiä kahta kertaa.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:38"]
No on musta selvä syömishäiriö, tosi omituista touhua. Onko alipainoinen?
[/quote]
Aika laiha, juoksee paljon, painoaan ei suostu kertomaan. Olen yrittänyt kehua nätiksi ja seksikkääksi, mutta aina alkaa vähätellä itseään.
ap
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:39"]
[/quote]
Eroanko?
ap
Siis mitkä lihakset tuntuu missä? En tajunnut.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:39"]
[/quote]
Eroanko?
ap
[/quote]
Syömishäiriön takia? No miksi ihmeessä eroaisit?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:43"]
Siis mitkä lihakset tuntuu missä? En tajunnut.
[/quote]
Selittää mulle, et ku liikkuu enne seksiä, lihakset tuntuu paremmin. :S
ap
Normaali tyttöystävä, heh heh... :D Kaikki naiset on persoonallisia. Jokaisella on jotain hyvää, ja myös kehittämisen varaa. Jos haluat helpon, saat tylsän?
Keskity siihen mikä hänessä on hyvää - ja ellei se riitä, auta häntä kehittymään sinulle sopivammaksi ilman painostusta, tai päästä hänet vapaaksi. Muistathan olla herrasmies, ettet rupea häntä moittimaan, koska se ei ole tarpeen.