Iltapäivälehdissä futisturistien valkopesu täydessä käynnissä
Mitään viranomaisohjeita ei ole saatu (mitäköhän viranomaiset ovat toitottaneet viimeiset 1,5 v?) ja varmasti silti ollaan kaikkia suosituksia noudatettu (vaikka jo ennen ensimmäistä matsia tehtyjen juttujen kuvissa kukaan ei pitänyt turvavälejä maskeista puhumattakaan; bussifirmat eivät ole väitteistään huolimatta ilmoittaneet aikatauluista tai edes käyttäneet ohjeistuksen mukaisia rajanylityspaikkoja). Ja koronan leviäminen on ihan varmasti Krista Kiurun vika, mitäs on niin ärsyttävä että futishemmojen on ihan sen takia pakko mennä yhteen maailman pahimmista koronapesistä vetämään perskännit ja hoilaamaan kaulakkain Kiuru-vihaansa. Ja kyllä valtion olisi pitänyt järjestää junakuljetus paikkaan, johon matkustamista ei suositella, mukavampihan se olisi ollut levittää Pietarin ravintoloista hankittua koronaa paluumatkalla ravintolavaunussa kuin bussin takapenkillä.
Eniten kyllä ihmetyttää tuo iltapäivälehtien täydellinen vastuuttomuus asian uutisoinnissa. Ensin on kuukausitolkulla itketty sitä, kuinka Suomen matkailu"rajoitukset" ovat niin järjettömän tiukkoja (oikeasti lähes lievimmät koko Euroopassa) ja nyt sitten itketään kuinka ministeri itse ei ollutkaan pitämässä kädestä känniläislaumaa koko - viranomaisten suosituksia vastaan tehdyn - matkan ajan.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Minun silmissäni suomalaiset futisturistit ovat suoranaisia sankareita - menivät vaaroista piittaamatta kannustamaan Suomen poikia ja myös kirkastamaan Suomi-kuvaa ulkomaille.
Kiitos teille kaikille!
Juuri näin.
Upeasti yhtyivät reippaaseen yhteyslauluun nostaen Suomen mainetta potkupallomaana. On siinä muille maille oppimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä musta on hyvä et monenlaisia näkökulmia tuodaan esiin. Osa jalkapalloturisteista on käyttäytynyt vastuullisesti. En lähtis heitä tuomitsemaan. Ei kaikki ole käyttäytyneet samalla tavalla. Tuohonkin porukkaan kuuluu paljon erilaisia ihmisiä.
Jokainen vastuullinen futisfani katsoi huuhkajien matsit TELEVISIOSTA. Jokainen rajan ylittänyt kusaturisti toimi vastuuttomasti ja vähät välittää Suomesta ja suomalaisista, se on vaan se oma napa jonka ympärillä maailma pyörii.
Voi voi... Koko kesä on festareita, tapahtumia, ties mitä. Älkää olko tyhmiä. Jostain se olisi taas levinnyt ja leviää tämänkin kohun jälkeen. Nyt saatiin jalisfanit kynsiin. On se kohderyhmä ollut milloin mikäkin. Kuka tuollaista enää jaksaa...
Jalisfanit on nyt se suurin tartuttajaryhmä ja lisäksi munaavat oman maineensa,ihan julkisesti. Haistattelemalla ministerille ja kertomalla bordellikokemuksillaan ja ennenkaikkea petermäisillä-mulla on oikeus-ei velvollisuuksia,uhoamisilla.
Ihan sama. Se olisi voinut yhtä hyvin olla pride-väki, tai himos-porukka. Ei kiinnosta enää teidän moralisointi pätkääkään. Ja toivottavasti käy niin, että koko ajan harvempaa ja harvempaa kiinnostaa.
Minua kiinnostaa. Olen matkailualalla. Olen ollut viimeksi töissä viime vuoden syyskuussa. Haluaisin kovasti palata töihin jo, mutta juuri sinun kaltaisesi typerykset tulevat luultavasti estämään työhön paluuni jälleen kerran. Suomi suljetaan taas. Tällainen toiminta herättää minussa silkkaa epätoivoa ja raivoa.
Minä en ole ollut ulkomailla.
Kerro sinä tässä ja nyt lista, mihin SAA mielestäsi osallistua ja mitä tehdä, ja mitä EI, että SINÄ olisi tyytyväinen. Katsotaan sitten jonkun toisen moralisoijan lista. Eli anna tulla, festarit - onko ok?? Matkat? Mitä?
Sallittuja:
Ei sallittuja:
Sallittuihin kuuluu matkailu VASTUULLISESTI. SE TARKOITTAA SITÄ, ETTÄ SINNE MAAILMAN PAHIMPIIN KORONAPESÄKKEISIIN EI LÄHDETÄ OLLENKAAN. Ja jos lähdetään, niin pienellä porukalla, ei busseilla, ei hilluta kuppiloissa eikä bordelleissa. Kotiin tullessa suoraan koronatestiin ja kahden viikon karanteeniin.
Vttu miten vaikeaa joillekin on tämäkin ymmärtää, yhä vieläkin! Ja festarit tulisi yhä edelleen olla kiellettyjä kokonaan, ryypätkää mökeillänne!
Niinpä niin: MINUN alan tulee pyöriä! Se voidaan toteuttaa vastuullisesti. Muut voi olla totaalisessa kiellossa. Tässähän se oleellinen taas tulikin...
Mutta kun se ei pyöri. Voisi olla toivoa, jos kaltaisesi pallopäät olisivat pysyneet kotona. Keväästä alkaen tartuntaluvut laskivat hienosti. Toivon kipinää alkoi jo olla. Mutta nämä älykkyysosamäärältään ameeban tasolla olevat itsekkäät örveltäjät pilasivat nyt sen, että olisimme ehkä päässeet jo hieman normaalimpaan elämään takaisin. Me muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun silmissäni suomalaiset futisturistit ovat suoranaisia sankareita - menivät vaaroista piittaamatta kannustamaan Suomen poikia ja myös kirkastamaan Suomi-kuvaa ulkomaille.
Kiitos teille kaikille!
Ja kannustus Christian Eriksenille ja Suomen lipun luovutus näköesteeksi elvytyksessä on nyt unohtunu someraivoajilta
Kaikki Eriksenin tapauksessa saatu kunnioitus kyllä katosi ihan totaalisesti tuon Kiuru-videon myötä
Tuo video on niin jäätävän nolo. Häpeäisin silmät päästäni, jos esimerkiksi oma poikani olisi tuolla uhoamassa. Niin lapsellista porukkaa, että toivottavasti ne, jotka itsensä tuosta videosta löytävät, tajuavat edes laittaa maskin naamalleen ettei heitä tunnisteta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä musta on hyvä et monenlaisia näkökulmia tuodaan esiin. Osa jalkapalloturisteista on käyttäytynyt vastuullisesti. En lähtis heitä tuomitsemaan. Ei kaikki ole käyttäytyneet samalla tavalla. Tuohonkin porukkaan kuuluu paljon erilaisia ihmisiä.
Kukaan vastuullinen ei olisi tuonne lähtenyt. Pitää osata itse punnita asioita ja Pietarin koronalukemat olivat huolestuttavia jo pitkään ennen ottelua. Matsia voi katsoa teeveestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille kaikille!
Ja kannustus Christian Eriksenille ja Suomen lipun luovutus näköesteeksi elvytyksessä on nyt unohtunu someraivoajilta
Kaikki Eriksenin tapauksessa saatu kunnioitus kyllä katosi ihan totaalisesti tuon Kiuru-videon myötä
Samaa mieltä,myös peterin kommentit,kertoivat paljon. Taatusti jokainen matkalle lähtenyt tiesi,että koronatesti,72t uusi testi ja karanteeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen toiminut vastuullisesti korona-aikana, mutta nää vihanlietsojat ja toisten kyttääjät vaikuttaa siihen, että kohta en välitä enää. Olen totaalisen kyllästynyt tuohon sormella osoitteluun.
Kysymys on nimenomaan tästä Delta-variantista, joka nostanut sairaala-ja kuolinlukuja pitkin maailmaa ja pakottanut maat palaamaan tiukkoihin rajoituksiin.
Suomalaiset ovat raivoissaan siksi, että oli täysin tiedossa, että Delta on päävariantti Venäjällä ja silti sinne mentiin ja vastuuttomasti tuotiin mittavassa määrin tätä Suomeen. Me emme enää jaksa uudestaan palata tiukkoihin rajoituksiin, etäkouluihin ym. Mutta, jos nyt huonosti käy, on pakko.
Deltaa on muuallakin. Tiedätkös, että todella moni suomalainen matkailee koko ajan? Minä tiedän muutaman perhettä, jotka matkustelevat. Heistä ei vaan uutisoida. Todella typerää kuvitella, ettei delta tänne pääsisi, vaikka kukaan ei olisi Pietariin mennyt. Kaikki muutkin variantit ovat tähän mennessä tänne kulkeutuneet.
.Hienoa logiikkaa: kun välinpitämättömät kusiaiset ei ajattele kuin itseään, niin heitetään jokanen aivot narikkaan ja laitetaan kaikki pascax oikein kaksin käsin..
Ihminen joka ajattelee näin on vastuunpakoilija ja tidellisuuspakoilija, tämmöset on niutä jotka ei uskalla katsoa totuutta silmiin, mutta kutsuvat järjellä toimivia "hysteerikoiksi".
Pitäskö itkeä vai nauraa.
Ei tollaselle kisaturismille ole mitään tarvetta näinä aikoina.
Ainoa miksi sinne lähdettiin oli homoeroottinen sikailu.
Mikä siinä onkin että tämmöisten pitää lähteä aina ulkomaille konttaamaan, Suomessa sitten esitetään taas jotain perheenisää ja kravattipelleä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen vastuullinen futisfani katsoi huuhkajien matsit TELEVISIOSTA. Jokainen rajan ylittänyt kusaturisti toimi vastuuttomasti ja vähät välittää Suomesta ja suomalaisista, se on vaan se oma napa jonka ympärillä maailma pyörii.
Voi voi... Koko kesä on festareita, tapahtumia, ties mitä. Älkää olko tyhmiä. Jostain se olisi taas levinnyt ja leviää tämänkin kohun jälkeen. Nyt saatiin jalisfanit kynsiin. On se kohderyhmä ollut milloin mikäkin. Kuka tuollaista enää jaksaa...
Jalisfanit on nyt se suurin tartuttajaryhmä ja lisäksi munaavat oman maineensa,ihan julkisesti. Haistattelemalla ministerille ja kertomalla bordellikokemuksillaan ja ennenkaikkea petermäisillä-mulla on oikeus-ei velvollisuuksia,uhoamisilla.
Ihan sama. Se olisi voinut yhtä hyvin olla pride-väki, tai himos-porukka. Ei kiinnosta enää teidän moralisointi pätkääkään. Ja toivottavasti käy niin, että koko ajan harvempaa ja harvempaa kiinnostaa.
Minua kiinnostaa. Olen matkailualalla. Olen ollut viimeksi töissä viime vuoden syyskuussa. Haluaisin kovasti palata töihin jo, mutta juuri sinun kaltaisesi typerykset tulevat luultavasti estämään työhön paluuni jälleen kerran. Suomi suljetaan taas. Tällainen toiminta herättää minussa silkkaa epätoivoa ja raivoa.
Kerro sinä tässä ja nyt lista, mihin SAA mielestäsi osallistua ja mitä tehdä, ja mitä EI, että SINÄ olisi tyytyväinen. Katsotaan sitten jonkun toisen moralisoijan lista. Eli anna tulla, festarit - onko ok?? Matkat? Mitä?
Sallittuja:
Ei sallittuja:
Tiedoksesi, että meillä on Suomessa perustuslaki, jonka muutos samalla vaalikaudella vaatisi peräti 5/6 enemmistön eli 167 kansanedustajaa ja ainakaan nykyinen oppositio ei suostu mihinkään muutoksiin. Siksi viranomaiset voivat vain suositella, eivät "sallia". Suositukset löytyvät THL:n sivuilta, vaikka tietysti ne ovat muutenkin tuttuja kaikille tiedotusvälineitä viimeisen 1,5 vuoden aikana edes satunnaisesti seuraaville. Kiven alla asuvat ovat sitten erikseen... mutta onhan se kivempi haistatella perskänneissä tätä asiaa kellon ympäri hoitaville ministereille sun muille niuhottajille.
Tämä onkin ihan uutta että oopisitiota syytetään huonoista päätöksistä.
Virallisesti oppisition tehtävä on arvostella ja vaatia vaihtoehtoja ja perusteluita. Ei heidän kuulukaan hyväksyä kiltisti hallituksen touhuja.
Silti ihmiset tykkää äänestää oikeistoa. Persuja/Kokoomusta ei kiinnosta muu kuin 🤑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sallittuja:
Ei sallittuja:
Muiden matkustamista en tiedä eikä kiinnosta mitään listoja väsäillä, mutta itse peruin mökkiloman kotimaassa kun näytti että koronatilanne ei sittenkään painu viime kesän tasolle. Ajattelin, että ihan pelkkä kaupassa käyminen mökki paikkakunnalla voi aiheuttaa tartuntariskin suuntaan tai toiseen.
Mökkireissulla pitäisi joka tapauksessa pysähtyä ainakin kerran myös huoltamolla. Siinäkin on riskinsä.
Kisaturistit nyt mölyävät, että muutkin matkustelee ja kuskaa virusta. Mutta ei se ihan niin mene. Jotkut matkustelee, mutta suuri joukko ei matkustele.
Työkaverit ovat tehneet samanlaisia päätöksiä kuin minäkin. Osa jättää jokavuotisen asuntovaunureissunsakin väliin.
Kreikkalainen ei ota maksua, haluavat lähinnä pitää hauskaa. Espanjalaisista en tiedä. Ystävä kylläkin seurustelee espanjalaisen kanssa ja tietääkseni ovat yhdessä puhtaasti rakkaudesta.
Ainoastaan yhdestä ketjusta luin jonkun frendin tuoneen kreikkalaisen.
Miten nämä liittyy ihmiskauppaan? Rakkaus ja hauskanpito on täysin eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille kaikille!
Tanskaan ja Pietariin matkustaneiden fanien käytöksessä ja asenteessa oli eroa kuin yöllä ja päivällä. Kuvat Köpiksen terasseilta vs Alpenhaus Pietarissa. Köpis ei ole tautipesäke - Pietari on yksi maailman pahimmista. Lisäksi kaikki oheissikailu mukaanlukien maksullisissa naisissa käynti keskittyi näyttävästi Pietariin. Itse olin fiiliksissä Köpiksen kisaa katsoessa (tv:stä kotisohvalla), mutta ylpeys vaihtui syvään myötähäpeään Pietarin sikailun ja jälkitapahtumien vuoksi. Yök
Vierailija kirjoitti:
Ei tollaselle kisaturismille ole mitään tarvetta näinä aikoina.
Ainoa miksi sinne lähdettiin oli homoeroottinen sikailu.
Mikä siinä onkin että tämmöisten pitää lähteä aina ulkomaille konttaamaan, Suomessa sitten esitetään taas jotain perheenisää ja kravattipelleä.
Näkeehän tämän tuontitilastoista mistä käydään hakemassa hyväuskoinen vaimo. Länsimaalainen ei kelpaa, koska tajuavat oikeutensa. Kehitysmaalainen on enempi vietävissä.
118, Venäjällä teetetyn gallupin mukaan venäläiset naiset syttyy venäläisestä miehestä. Virossa sama.
Näiden kiuruvideoiden ja karanteenista livistämisten jälkeen potkupallofanien on TÄYSIN turha kritisoida esim brittiläisiä futishuligaaneja. Samanlaisia aivottomia mölyapinoita kaikki tyynni. Suomalaiset tappelee ehkä toistaiseksi vähemmän, mutta voin vain kuvitella miksikä meno muuttuisi, jos jatkossa olisi enenevissä määrin pääsyä arvokisoihin. Melkein toivon, ettei menestystä tule enempää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille kaikille!
Tanskaan ja Pietariin matkustaneiden fanien käytöksessä ja asenteessa oli eroa kuin yöllä ja päivällä. Kuvat Köpiksen terasseilta vs Alpenhaus Pietarissa. Köpis ei ole tautipesäke - Pietari on yksi maailman pahimmista. Lisäksi kaikki oheissikailu mukaanlukien maksullisissa naisissa käynti keskittyi näyttävästi Pietariin. Itse olin fiiliksissä Köpiksen kisaa katsoessa (tv:stä kotisohvalla), mutta ylpeys vaihtui syvään myötähäpeään Pietarin sikailun ja jälkitapahtumien vuoksi. Yök
En ite ollu Pietarissa enkä ois matkustanu sinne.
Mut prostituutiota puolustan. Jos prostituutiota ei ois niin se johtais vaan siihen että suomalaisnaiset harrastais irtosuhteita ulkomailla mut suomalaismiehet ei, koska eiulkomaalaisnaiset oo yhtä helppoja ku te.
Prostituutiota puolustavat miehet ovat aina näitä, jotka kannattavat sitä, että muiden vaimoja, siskoja ja tyttäriä voidaan ostaa, kohdella nöyryyttävästi, väkivaltaisesti ja ihmisarvoa alentavasti. Kunhan ei vaan heidän lähipiirinsä naisia. NIMBY. Kaksinaismoralisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille kaikille!
En ite ollu Pietarissa enkä ois matkustanu sinne.
Mut prostituutiota puolustan. Jos prostituutiota ei ois niin se johtais vaan siihen että suomalaisnaiset harrastais irtosuhteita ulkomailla mut suomalaismiehet ei, koska eiulkomaalaisnaiset oo yhtä helppoja ku te.Prostituutiota puolustavat miehet ovat aina näitä, jotka kannattavat sitä, että muiden vaimoja, siskoja ja tyttäriä voidaan ostaa, kohdella nöyryyttävästi, väkivaltaisesti ja ihmisarvoa alentavasti. Kunhan ei vaan heidän lähipiirinsä naisia. NIMBY. Kaksinaismoralisteja.
Joo en ajattele hirveesti omia sukulaisnaisiani seksiä harrastaessani. Toivon ettei nekään mua, ei kuuluta Lannisterin sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille kaikille!
Mitä kehumista näissä kahdessa asiassa on? Suomen lippukin joutui näköesteeksi vahingossa.
Juuri näin!