Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän sukulaiset tälläsiä?

Vierailija
28.06.2014 |

Luulin pitkään, että tämä on ihan normaalia, mutta ei kai voi olla? Minulla on iso suku ja siihen mahtuu monenmoinsta persoonaa. Tosi monella on välit poikki johonkin sukulaiseen ihan kokonaan. Ja välit menee aina poikki jostain ihan typerästä pikkuasiasta. Lisäksi ainakin vanhempi väki on niin puusilmäistä ja itsepäistä, että ne välit myös pysyy poikki.

Esimerkit on vähän muokattuja, etteivät loukkaannu tästä ja pistä kaikki minuun välejä poikki... Mutta esimerkiksi setäni pisti välit poikki siskoonsa, koska tämä erosi miehestä, josta setäni tykkäsi ja jonka kanssa oli hyvät kaverit. Erosta on kohta kymmenen vuotta aikaa. Samainen täti taas suuttui minulle kuopukseni ristiäisten aikaan, kun hän tarjoutui kuskaamaan ruokia juhlapaikalle, kun ne oli jo viety sinne eikä apua enää tarvittu. Yksi sukulaiseni on laiska vastaamaan puhelimeen, joten ainakin kolme muuta sukulaista on loukkaantunut tästä ja laittanut kokonaan välit poikki. Isällä meni välit poikki veljeensä, kun hän osti veljeltään auton ja siinä ei ollutkaan takapaksissa vararengasta. 

Hirveetä vihanpitoa omien verisukulaisten kanssa. Ahdistaa aina kun nähdä ketään sukulaisia, kun kaiken lisäksi haukkuvat toisiaan AINA kun on tilaisuus ja tosi ilkeästi vielä. 

Miten näiden ihmisten kanssa pitäisi olla? En ole keksinyt ratkaisua vaikka olen tuntenut heidät koko ikäni. Jokaisen tapaaminen ahdistaa. Kaikkien juhlien järjestäminen on yhtä helvettiä, kun täytyy pitää toisiaan vihaavat tyypit jotenkin etäällä toisistaan. Koska jos ei huomioi näitä vihanpitoja, niin kohta on koko kööri kimpussa.

Nyt kun kirjoitan tätä, niin tuntuu siltä kuin oltaisiin jossain romanien verikostodraamassa, mutta ollaan ihan tavallisia suomalaisia. Eihän tämä voi olla normaalia? Onko teillä näin? Muiden välejä on ihan turha yrittää korjata, kun vihataan niin vihataan. En halua olla osa tätä ketjua. Olen sanonut, että älkää haukkuko toisianne minulle, mutta se ei auta yhtään mitään. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi