Raskaana oleva (tuleva) teiniäiti vastailee kysymyksiin :)
Niin siis jos joku nyt jotain haluaa kysyä :D.
- Rosa
Kommentit (184)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014
No mikä helvetin teiniäiti sä sitten olet? Tai no olethan sä jos itse niin koet mutta itsekin tulin raskaaksi ollessani 17 ja synnytin kylläkin ollessani 18. Kukaan ei ole ikinä, IKINÄ, verrannut mua teiniäitiin koska olen hoitanut hommani hyvin ja kypästi enkä ole itsekkään ajatellut itseäni teiniksi, vaan saman vertaiseksi kaikkien tuntemieni äitien kanssa. Kunnioita itseäsi niin muutkin tekevät niin. Jos leimaat itsesi teiniäidiksi niin olet sitä sitten lopun ikääsi eikä kukaan ota sinua tosissaan. Ja siis oikeesti... 17 ei ole enää teini, varsinkaan 18, jonka täytät lapsen synnyttyä.
[/quote][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:19"]
No mikä helvetin teiniäiti sä sitten olet? Tai no olethan sä jos itse niin koet mutta itsekin tulin raskaaksi ollessani 17 ja synnytin kylläkin ollessani 18. Kukaan ei ole ikinä, IKINÄ, verrannut mua teiniäitiin koska olen hoitanut hommani hyvin ja kypästi enkä ole itsekkään ajatellut itseäni teiniksi, vaan saman vertaiseksi kaikkien tuntemieni äitien kanssa. Kunnioita itseäsi niin muutkin tekevät niin. Jos leimaat itsesi teiniäidiksi niin olet sitä sitten lopun ikääsi eikä kukaan ota sinua tosissaan. Ja siis oikeesti... 17 ei ole enää teini, varsinkaan 18, jonka täytät lapsen synnyttyä.
[/quote]Sori nyt vaan, mutta teini tarkoittaa 13-19-vuotiasta.
Kaikkea hyvää Rosalle! :)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:13"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:07"]
Muista sitten, että kasvatat, ruokit ja hoidat itse naperosi, etkä lykkää vanhempiesi hommaksi.
[/quote] Toki... Äiti ja mummi kun ovat kaksi eri asiaa :).
- Rosa
[/quote]
Se vaan sattuu monella vanhempien luona asuvalla unohtua, kun helposti se mummi alkaa hyysäämään.
[/quote] En asu enää silloin vanhempieni luona ja minun puolesta mummi saa hyysätä mielin määrin, lapsi on silti minun ja minä olen hänestä päävastuussa yhdessä lapsen isän kanssa :).
- Rosa
Oho, ei mennyt lainaus ihan putkeen. t. 42
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:14"]
Aijotko muuttaa ensikotiin?
[/quote] En aio :).
- Rosa
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:18"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014
[/quote][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:19"]
[/quote]Sori nyt vaan, mutta teini tarkoittaa 13-19-vuotiasta.
Kaikkea hyvää Rosalle! :)
[/quote] Kiitos! :)
- Rosa
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:12"]
Mitä sitten, jos poikaystävästäsi ei olekaan vielä perhe-elämään ja jäät yksin? Miten hoidat talouden, kun ei enää olekkaan elättäjää.
[/quote] Elättäjää? Poikaystäväni maksaa omat kulunsa ja minä omani. Lapsen synnyttyä hän maksaa puolet lapsen kuluista, kuten myös minä. En tiedä miten teillä :).
- Rosa
[/quote]
Tiedätkö kuinka paljon tulet saamaan rahaa kuukaudessa ensimmäisen 9kk aikana ja sitten tilanteesta riippuen, (meneekö lapsi hoitoon vai ei) sen jälkeen? Meillä maksan minä kaiken, lapsen biologinen isä kun ei mistään lähtien ole ollut kuvioissa, enkä pistä maksu mieheksi avokkiani, totta kai hän omansa kustantaa.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:20"]
Oho, ei mennyt lainaus ihan putkeen. t. 42
[/quote] Mitäs pienistä! :)
- Rosa
Moi!
Täällä toinen samanmoinen :) olen 19v ja viikkoja vasta 8+4. Lapsen isän kanssa olemme olleet yhdessä neljä vuotta :)
Toivotko tyttöä vai poikaa? Pelottaako että menee kesken?
-tanjuli
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:14"]
- Rosa
[/quote]
Hyvä en suosittele kennellekkään.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:19"]
Minkä ikäinen olet nyt ja minkä ikäinen silloin kun lapsi syntyy?
[/quote] Nyt oon 17v, kuten myös sillon kun lapsi syntyy, mutta täytän samana vuonna 18v :).
- Rosa
[/quote]
[/quote]
Et kauhee kypsältä vaikuta jos et tiennyt että teini ikä jatkuu 19 ikävuoteen asti jonka jälkeen on ns "aikuisen" iässä vaikka silloinkaan kaikki aikuisia. Mikä sinä olet ketään arvostelemaan ?
Rosella kysymys: halusitko heti pitää vauvan vai harkitsitko aborttia ? Miten poikaystävän vanhemmat suhtautu ? Tsemppiä sulle
Jäät todennäköisesti yksinhuoltajaksi..
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:25"]Jäät todennäköisesti yksinhuoltajaksi..[/quote]
Jep.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:22"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:12"]
Mitä sitten, jos poikaystävästäsi ei olekaan vielä perhe-elämään ja jäät yksin? Miten hoidat talouden, kun ei enää olekkaan elättäjää.
[/quote] Elättäjää? Poikaystäväni maksaa omat kulunsa ja minä omani. Lapsen synnyttyä hän maksaa puolet lapsen kuluista, kuten myös minä. En tiedä miten teillä :).
- Rosa
[/quote]
Tiedätkö kuinka paljon tulet saamaan rahaa kuukaudessa ensimmäisen 9kk aikana ja sitten tilanteesta riippuen, (meneekö lapsi hoitoon vai ei) sen jälkeen? Meillä maksan minä kaiken, lapsen biologinen isä kun ei mistään lähtien ole ollut kuvioissa, enkä pistä maksu mieheksi avokkiani, totta kai hän omansa kustantaa.
[/quote] Itseasiassa tiedän tasan tarkkaan mitä tulen saamaan rahaa kuukaudessa ensimmäisen 9 kuukauden aikana ja en ole yhtään huolissani siitä, sillä taloutemme on kyllä turvattu :). Ikävää että teillä on noin :(.
- Rosa
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:24"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:14"]
- Rosa
[/quote]
Hyvä en suosittele kennellekkään.
[/quote] Joo, en mäkään ole siitä paikasta mitään kovin hyvää kuullut :(.
- Rosa
Oletko miettinyt mitä sitten jos poikaystäväsi hylkää teidät?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:25"]Jäät todennäköisesti yksinhuoltajaksi..[/quote]
Mutta et välttämättä.
Millaista kuvittelet vauva-arjen olevan ja miten kuvittelet vauvan käyttäytyvä ensimmäisinä kuukautena?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:24"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:19"]
Minkä ikäinen olet nyt ja minkä ikäinen silloin kun lapsi syntyy?
[/quote] Nyt oon 17v, kuten myös sillon kun lapsi syntyy, mutta täytän samana vuonna 18v :).
- Rosa
[/quote]
[/quote]
Et kauhee kypsältä vaikuta jos et tiennyt että teini ikä jatkuu 19 ikävuoteen asti jonka jälkeen on ns "aikuisen" iässä vaikka silloinkaan kaikki aikuisia. Mikä sinä olet ketään arvostelemaan ?
Rosella kysymys: halusitko heti pitää vauvan vai harkitsitko aborttia ? Miten poikaystävän vanhemmat suhtautu ? Tsemppiä sulle
[/quote] En harkinnut aborttia. Ensijärkytyksestä selvittyäni oli heti selvää että haluan pitää lapsen. Toki kävimme kaikki vaihtoehdot läpi mutta en edes harkinnut aborttia. Poikaystävän vanhemmat olivat myöskin aika no, shokissa aluksi mutta kun saivat rauhassa sulatella asiaa niin alkoivat ihanasti tukea meitä :).
- Rosa
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:12"]
- Rosa