Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi apteekeissa ei saa ikinä asioida rauhassa??

Vierailija
27.06.2014 |

Heti tullaan kyselemään, tarvitseeko apua. Kun kieltäytyy, niin sitten jäädään kuitenkin metrin päähän hengittelemään niskaan. Lopuksi neuvotaan isoon ääneen lääkkeiden käyttöä kassalla, vaikka en ole asiasta edes kysynyt.

Reseptilääkkeet asia erikseen toki, mutta nyt kyse ihan perus käsikauppa lääkkeistä. Argh!!

Kommentit (145)

Vierailija
1/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jos ei mene asiakkaan luo niin kohta on esimies muistuttamassa asiakaspalvelusta

Vierailija
2/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että ap ei vastaa koska on "täydessä touhussa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää myös minua se kyylääminen. Aina sama homma. Jos tarvitsen apua, osaan kyllä pyytää sitä. Joskus välttelen apteekkiin menemistä ahdistelun takia. Ostan mieluummin netistä.

Vierailija
4/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on nuorten ongelma. Siinä 30+ iässä palvelua osaa jo ottaa vastaan tai sanoa että katselen vain. Apteekkien velvollisuus on antaa lääkeneuvontaa. Asiakas, joka pääsee kassan läpi saamatta sitä tai edes "tarjousta" avulle on merkki siitä, ettei tätä velvollisuutta ole hoidettu.

Vierailija
5/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ ÄRSYTTÄÄ!! Viimeksi ennen juhannusta kävin apteekissa ostamassa ihan särkylääkettä ja muuta käsikauppatavaraa. 2 tuotetta käsissäni pysähdyin miettimään, että mikä se kolmas juttu oli, mikä oli loppu kotoa.. Niin enköhän vaan saanut mietiskelyapua farmaseutilta! Laastaria? Haavanhoitotarvikkeita? Hyttyskarkotteita? Vai ehkä jotain ihovoiteita? Oliko vatsavaivoja?? Lähdin kävelemään kassajonoon niin tää muikki tulee perässä ja pälättää kysymyksiään vaikka jo sanoin, että antaa olla ( kun ärsytti jo ihan vitusti). Ja palasi vielä kerran jonosta kysymään, että eihän lemmikeille jotain tarvinnut.. Saatana! 

Vierailija
6/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ovat heti "palvelemassa" vaikka ei tarvi apua, sitten jos jotain kysyy, niin eivät tiedä.

Kerran kysyin halvinta ibuprofeinia, niin apteekin myyjä vähän suutahti ja tuhahti että voi kai sitä tuollakin perusteella lääkkeensä valita.

Vierailija
7/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 22:37"]

Toi on nuorten ongelma. Siinä 30+ iässä palvelua osaa jo ottaa vastaan tai sanoa että katselen vain. Apteekkien velvollisuus on antaa lääkeneuvontaa. Asiakas, joka pääsee kassan läpi saamatta sitä tai edes "tarjousta" avulle on merkki siitä, ettei tätä velvollisuutta ole hoidettu.

[/quote]

Minä olen 50+ ja kyllä minua häiritsee, kun niskan takana henkäillään, kun vertaan jotain magnesiumin hintoja. Yksi apteekki on täälläkin, mitä välttelen, koska siellä ei voi koskaan katsoa kasvorasvojakaan rauhassa, kun heti ollaan selän takana selittämässä. No haluaisin ihan rauhassa katsoa eri merkkejä ja hintoja ja vertailla ihan samalla tavalla, kuin jossain kemikaaliossakin. 

Käynkin sellaisessa apteekissa, missä saa apua, kun kysyy, mutta voi ihan rauhassa hetken seisoa c-vitamiininien äärellä ja katsoa, otanko 30kpl vai 100kpl, ilman, että siinä kolme kertaa jo selitetään c-vitamiinista ja kysytään, että enkö todella tarvitse apua ja jos nyt kuitenkin selittäisin tästä vitamiinista.

Vierailija
8/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla,etten ole ainoa, joka kärsii apteekkikäynneistä! Mulle on jäänyt kauheat traumat, kun kävin ostamassa buranaa ja rennietä, niin itse proviisori piti kuulustelun,että kuinka usein ja paljon käytän kyseisiä tuotteita. Tilanne oli kuin mistäkin sketsistä.

Nykyään yritän syöksähtää mahdollisimman nopeasti sisään, napata tuotteet ja siitä kassalle. Kuitenkin joku ehtii huudella, että tarviitko apua!

Vierailija
9/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttää tuo ihan suunnattomasti. Tottakai on suositeltavaa kysästä tarvitseeko apua jne, mutta apteekkityöntekijät vetää asiakaspalvelun ihan uudelle tasolle :DD Jos sanoo, ettei tarvitse apua ja alkaa esimerkiksi vertailemaan jotain kasvorasvojen inci-listoja (ymmärrän niistä ainesosista jos vaikka minkämoista niin vertailen minkälaatuisia ne tuotteet ovat ainesosien perusteella), niin eiköhän joka kerta sieltä joku tytsykkä hyökkää pitämään myyntipuhetta ja kuinka tää on nyt just ihan must sun ihotyypille, vaikkei sillä ole mun ihotyypistä mitään hajua.

Ne myyntipuheet on sellasia ulkoa opeteltuja lätinöitä, ehkä vähän katseltu pakkausta että minkälaiselle iholle se sopii. Esimerkiksi yksi suositteli todella herkälle iholleni kasvovettä, jossa oli ainesosista eniten alkoholia. Olin vielä sanonut, että alkoholia ei saa olla ollenkaan :::D

Vierailija
10/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti, et inhoon sanaa muikki..

Vierailija
11/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin olisi mukava kaikessa rauhassa katsella tuotteita erityisesti voiteita, mutta ei siitä mitään tule kun myyjä jää selän taa kyttäämään. Rupeaa kyselemään lisää, jos en heti valitse jotain. Sitten rupeaa inttämään vastaan jos valitsen jotain. En ole enää nuori, myyjä oli tosi ärsyyntynyt kun en valinnut Bellavita voidetta tai kalliista Eucerin sarjasta.

Vierailija
12/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy näyttää tää ketju pomolle, kun palaan lomilta töihin.... 

Mun mielestä ihmisen pitää päästä kotiin töistä (netti)lehdet hyvin luettuina :)

Vierailija
13/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös reseptilääkkeiden kohdalla tämä lääkeneuvonta on vähän turhauttavaa kun farmaseutti näkee sieltä tietokannastaan (ja tunnistaa varmaan naamankin näin pienellä paikkakunnalla), että olen ko. lääkettä käyttänyt 20 vuoden ajan ja haen uuden satsin joka 2. kuukausi niin silti ne tulee ne samat ohjeet sieltä aina.

Vierailija
14/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras minulle sattunut oli, kun kävin apteekissa katsomassa tukea oikean jalan vasaravarpaaseen. Katsoin, ettei hyllyssä ole ja olin lähdössä pois. Sieltähän valkean takin liepeet heti vilahti avuksi. Ei, ei heillä taida olla. Mutta haittaako se, jos ottaisit sen vasemman jalan tuen, koska paat sen vain väärin päin, niin ei se haittaa.

Juu, kyllä se haittaa, kun ne on muotoiltu ihan kummallekin jalalle erikseen :)

Vierailija
15/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 22:21"]Heti tullaan kyselemään, tarvitseeko apua. Kun kieltäytyy, niin sitten jäädään kuitenkin metrin päähän hengittelemään niskaan. Lopuksi neuvotaan isoon ääneen lääkkeiden käyttöä kassalla, vaikka en ole asiasta edes kysynyt.

Reseptilääkkeet asia erikseen toki, mutta nyt kyse ihan perus käsikauppa lääkkeistä. Argh!!

[/quote] Tuo on niin totta! Seuraavalla kerralla voisi vastata: Ei kun mä vaan katselen. :)

Vierailija
16/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 22:53"]

Minuakin ärsyttää tuo ihan suunnattomasti. Tottakai on suositeltavaa kysästä tarvitseeko apua jne, mutta apteekkityöntekijät vetää asiakaspalvelun ihan uudelle tasolle :DD Jos sanoo, ettei tarvitse apua ja alkaa esimerkiksi vertailemaan jotain kasvorasvojen inci-listoja (ymmärrän niistä ainesosista jos vaikka minkämoista niin vertailen minkälaatuisia ne tuotteet ovat ainesosien perusteella), niin eiköhän joka kerta sieltä joku tytsykkä hyökkää pitämään myyntipuhetta ja kuinka tää on nyt just ihan must sun ihotyypille, vaikkei sillä ole mun ihotyypistä mitään hajua.

Ne myyntipuheet on sellasia ulkoa opeteltuja lätinöitä, ehkä vähän katseltu pakkausta että minkälaiselle iholle se sopii. Esimerkiksi yksi suositteli todella herkälle iholleni kasvovettä, jossa oli ainesosista eniten alkoholia. Olin vielä sanonut, että alkoholia ei saa olla ollenkaan :::D

[/quote]

Äitini on päälle 80v ja niin vain saavat äidilleni myytyä jotain helvetin kalliita ryppyvoiteita, jotka kuulemma poistavat kaikki rypyt. Kotona äiti niitä siunailee, kun käyttää kuitenkin vain erioilia kasvoihinsa. Mutta kun kuulemma ei voi olla ostamatta, kun se apteekkari niin sitä tyrkyttää ja sanoo, että se on hyvä. Äidillä on astma, eikä kestä hajustettuja tuotteita, niin nyt niitä purkkeja on siellä vessan hyllyllä useampi. Äiti on kyllä yrittänyt sanoa, että erioil riittää, mutta ei vanha ihminen osaa sanoa vastaan, kun apteekkari painostaa ja painostaa ja selittää, että tämä on nyt kuule ihan sun iholle ja hyvä ja poistaa punaiset läikät ja ei, ei todellakaan siinä ole hajustetta, vaan kallista sen olla pitää.

Vierailija
17/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:01"]

[/quote]

Äitini on päälle 80v ja niin vain saavat äidilleni myytyä jotain helvetin kalliita ryppyvoiteita, jotka kuulemma poistavat kaikki rypyt. Kotona äiti niitä siunailee, kun käyttää kuitenkin vain erioilia kasvoihinsa. Mutta kun kuulemma ei voi olla ostamatta, kun se apteekkari niin sitä tyrkyttää ja sanoo, että se on hyvä. Äidillä on astma, eikä kestä hajustettuja tuotteita, niin nyt niitä purkkeja on siellä vessan hyllyllä useampi. Äiti on kyllä yrittänyt sanoa, että erioil riittää, mutta ei vanha ihminen osaa sanoa vastaan, kun apteekkari painostaa ja painostaa ja selittää, että tämä on nyt kuule ihan sun iholle ja hyvä ja poistaa punaiset läikät ja ei, ei todellakaan siinä ole hajustetta, vaan kallista sen olla pitää.

[/quote]

Sano äidillesi, että pyytää ihan Erioilin nimellä tai ottaa vanhan purkin mukaan ja että tätä. Eikä sano, että tarvitsen kasvovoidetta.

Vierailija
18/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mua taas ei tule koskaan kukaan apteekissa auttamaan. Jännä.

Vierailija
19/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas ihan toisenlaisia kokemuksia. Saatan välillä kymmenenkin minuuttia seistä jonkun hyllyn edessä ja lueskella eri lääkkeiden ohjeita, eikä kukaan tule tarjoamaan apua.

Vierailija
20/145 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:01"]

[/quote]

[/quote]

Sano äidillesi, että pyytää ihan Erioilin nimellä tai ottaa vanhan purkin mukaan ja että tätä. Eikä sano, että tarvitsen kasvovoidetta.

[/quote]

Vanha ihminen hämmentyy siitä tyrkyttämisestä ja jonkinlainen auktoriteettiusko on myös valkotakkista kohtaan. Kun on sota-ajat eletty nöyränä, niin ei yhtäkkiä osaa vanhana panna vastaan, kun isketään rasvapurkkia kouraan ja tietenkin sitä kalleinta.